Må kommunen godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Men er det er problem? Du skal jo betale på en eller anden måde, så hvordan det sker betyder måske mindre. 

Der er en grund til jeg ikke betaler og lader det trække over børnepenge. Er ramt af kontanthjælps loftet og har desværre ikke rådighed pt t til betale den hver måned 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2018

MoarMoar

Anonym skriver:

Der er en grund til jeg ikke betaler og lader det trække over børnepenge. Er ramt af kontanthjælps loftet og har desværre ikke rådighed pt t til betale den hver måned 

Har du ikke mulighed for noget økonomisk friplads? 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

anna111

Profilbillede for anna111
Anonym skriver:

Øv hvor træls har du ikke mulighed for at søge om friplads ? 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Så får de også deres penge hver måned som de skal i stedet for at vente i 3 mdr

Det jeg klar over det giver mig bare ikke svar på hvorfor de gør det.... 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Men det burde jo være ligegyldigt om de trækker er mindre beløb hver månede eller et stort beløb hver tredje månede.

Anmeld Citér

27. oktober 2018

migxher

Det undre mig at du ikke får friplads når du er på KH? 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nu bliver jeg muligvis høvlet ned, men jeg syntes simpelthen at det er noget svineri!

Du ved, at du ikke har råd til, at betale og alligevel får du dit barn/børn passet?! 

Ville du selv gå på arbejde, uden at få løn? 

Og jo, jeg har selv prøvet at være økonomisk ramt, men jeg kunne da ikke drømme om at få mit barn passet, velvidende om at jeg ikke har råd!! 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
migxher skriver:

Det undre mig at du ikke får friplads når du er på KH? 

Som hun skriver er hun ramt af kontanthjælpsloftet. Dvs hun får måske noget kh og noget boligstøtte osv, men rammer loftet inden hun når til friplads og kan derfor ikke få det. 

Men umiddelbart giver det ingen mening at lade kommunen bøvle med at trække pengene hver 3. Måned fremfor at betale sin månedlige regning. Beløbet er jo nøjagtig det samme i sidste ende. Men hvis man fx ikke kan magte at gemme børnepengene så de rækker henover 3mdr før de er brugt op, kan det self være svært (jeg kender flere der ikke kan administrere det). Men så burde man måske lave en aftale med banken om en smart opsætning af sin løn, forbrugs og budgetkonto. Som sagt, man sparer jo intet ved at de trækker det 3 dobbelte hver 3. Måned. 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Nu bliver jeg muligvis høvlet ned, men jeg syntes simpelthen at det er noget svineri!

Du ved, at du ikke har råd til, at betale og alligevel får du dit barn/børn passet?! 

Ville du selv gå på arbejde, uden at få løn? 

Og jo, jeg har selv prøvet at være økonomisk ramt, men jeg kunne da ikke drømme om at få mit barn passet, velvidende om at jeg ikke har råd!! 

Undskyld men har man noget valg? Hvis mit barn ikke bliver passet er det ligemed ingen penge. Sidder altså ikke bare derhjemme og krydder røv men er faktisk jobsøgende og kommunen har en del krav til en så tro ikke det er lutter lagkage at være på Kh...  Havde jeg pengene betalte jeg glædeligt dagplejen men mad på bordet er jo os vigtig 

Anmeld Citér

27. oktober 2018

Anonym

Shit haha. Det er bare dumt det der..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.