Mor11 skriver:
Som hun skriver er hun ramt af kontanthjælpsloftet. Dvs hun får måske noget kh og noget boligstøtte osv, men rammer loftet inden hun når til friplads og kan derfor ikke få det.
Men umiddelbart giver det ingen mening at lade kommunen bøvle med at trække pengene hver 3. Måned fremfor at betale sin månedlige regning. Beløbet er jo nøjagtig det samme i sidste ende. Men hvis man fx ikke kan magte at gemme børnepengene så de rækker henover 3mdr før de er brugt op, kan det self være svært (jeg kender flere der ikke kan administrere det). Men så burde man måske lave en aftale med banken om en smart opsætning af sin løn, forbrugs og budgetkonto. Som sagt, man sparer jo intet ved at de trækker det 3 dobbelte hver 3. Måned. 
Skal først siges, at jeg er en af modstanderne mod kontanthjælpsloftet og jeg ser gang på gang mennesker og familier der er ramt af loftet og den kæmpe ulighed der er ved at opstå.
Men må lige alligevel have de rigtige fakta: økonomisk friplads er ikke en del af kontanthjælpsloftet. Det vil sige, at en familie med en indkomst på under 500.000 om året uafhængigt af hvor indkomsten kommer fra kan søge om delvis friplads. Har man under 170.000 årligt får man 100% tilskud også selvom man får kontanthjælp og boligtilskud der rammer loftet.
Og til ts, ja de må tage fra din støtte. Og som en anden skriver ville det måske være en fordel for dig, at få banken med på råd så du kan pålagt et budget, hvor børnepengene indgår og du får betalt hver måned for med rykkere så ender du med at betale mere for pasningen når du lader den trække i børnepengene end du gjorde hvis du betalte hver måned.
Anmeld
Citér