Må kommunen godt det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2018

Moderator

Profilbillede for Moderator

Husk at holde den gode tone 

Rigtig god dag til jer alle 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2018

Skouboe

Som flere har været inde på, lav et budget og find ud af hvor meget du skal betale hver måned. Man kan downloade gratis budgetskemaer fra nettet, som så bare skal udfyldes. I nogle byer findes der gratis økonomisk rådgivning, fx til budget mv. Prøv at søge på nettet.

Og så synes jeg klart, at det er værd at undersøge om du fx kan få friplads, hvis den ikke er omfattet af kontanthjælpsloftet. Find ud af hvad du kan få og hvad du skal betale. Her bør kommunen eller alternativt fx Mødrehjælpen kunne hjælpe.

At de selv trækker pengene er en meget dyr løsning for dig, da det offentlige som regel tager 250 kr. i rykker gebyr pr. rykker og renter og gebyrer dækkes først når du betaler.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Skouboe

Måske de her kan hjælpe?

https://gaeld.taenk.dk/

Anmeld Citér

28. oktober 2018

xStinepigen

Anonym skriver:

Der er en grund til jeg ikke betaler og lader det trække over børnepenge. Er ramt af kontanthjælps loftet og har desværre ikke rådighed pt t til betale den hver måned 

Smid børnepengene en på en budgetkonto og lafdem stå der, så kan DI ko godt hver måned ? 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Som hun skriver er hun ramt af kontanthjælpsloftet. Dvs hun får måske noget kh og noget boligstøtte osv, men rammer loftet inden hun når til friplads og kan derfor ikke få det. 

Men umiddelbart giver det ingen mening at lade kommunen bøvle med at trække pengene hver 3. Måned fremfor at betale sin månedlige regning. Beløbet er jo nøjagtig det samme i sidste ende. Men hvis man fx ikke kan magte at gemme børnepengene så de rækker henover 3mdr før de er brugt op, kan det self være svært (jeg kender flere der ikke kan administrere det). Men så burde man måske lave en aftale med banken om en smart opsætning af sin løn, forbrugs og budgetkonto. Som sagt, man sparer jo intet ved at de trækker det 3 dobbelte hver 3. Måned. 

Jeg er også på KH hjælp, får bolig støtte og er ramt af kh loftet. Men jeg har 100% friplads. Så det kan ikke være derfor 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Carina:-)

Kh loftet har ikke noget med friplads at gøre.

Så i har pænt med penge siden du intet får og også derfor kommunen trækker direkte nu - fordi der vurderes det er sjusk og ligegyldighed der gør i ikke får betalt.

Så sæt den på Betalingsservice og du slipper for at registreres som dårlig betaler.

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Kh loftet har ikke noget med friplads at gøre.

Så i har pænt med penge siden du intet får og også derfor kommunen trækker direkte nu - fordi der vurderes det er sjusk og ligegyldighed der gør i ikke får betalt.

Så sæt den på Betalingsservice og du slipper for at registreres som dårlig betaler.

Skal da ikke sætte den på bs hvis de trækker det af dig selv nu... 

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Tror også det mere var ment som om du kunne gøre det istedet for. Din økonomi er stram og når I ikke kan betale alt må I få hjælp. 

Alle banker laver budget. Evt mod gebyr. Brug lidt på det

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Jeg undre mig lidt over, at du slet ikke svare på de spørgsmål ang friplads i instutionen ?

Har du overhovedet søgt det ?, eller er jeres samlede indtægt så høj, at du har fået afslag ?

Anmeld Citér

28. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Jeg undre mig lidt over, at du slet ikke svare på de spørgsmål ang friplads i instutionen ?

Har du overhovedet søgt det ?, eller er jeres samlede indtægt så høj, at du har fået afslag ?

Vi har søgt om friplads men skal stadig betal 1510kr om måneden og det har vi bare ikke til rådighed når alt er betalt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.