Arbejde som sygemeldt på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2018

Hectar

BAE skriver:

Men der skal du da ikke have SU, det er det jeg ikke forstår. 

Jeg var sygemeldt et helt semester og derfor fik jeg SU for det. En deltidssygemelding kan ikke lade sig gøre på mit studie, så af den grund strakte den sig over et helt semester.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hectar skriver:

Jeg var sygemeldt et helt semester og derfor fik jeg SU for det. En deltidssygemelding kan ikke lade sig gøre på mit studie, så af den grund strakte den sig over et helt semester.

Ja, det har jeg fattet. Men hvordan kan du få SU hvis du ikke går i skole? Du er jo på orlov, og bør ikke få penge for noget du ikke laver.

Hvis du vælger at holde orlov fra din uddannelse, skal du straks give os besked via Digital Post på borger.dk/fra e-Boks. Du skal også fravælge SU i minSU for de måneder, du er på orlov

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hectar

BAE skriver:

Ja, det har jeg fattet. Men hvordan kan du få SU hvis du ikke går i skole? Du er jo på orlov, og bør ikke få penge for noget du ikke laver.

Hvis du vælger at holde orlov fra din uddannelse, skal du straks give os besked via Digital Post på borger.dk/fra e-Boks. Du skal også fravælge SU i minSU for de måneder, du er på orlov

Fordi jeg var sygemeldt. Derfor havde jeg ret til SU. Det er skrevet ca hvert eneste indlæg her i tråden.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

KASS

BAE skriver:

Det er vel fornuftigt nok at få SU under sygemelding, hvad er alternativet? At være helt uden indtægt, fordi du er studerende og syg? Jeg er offentligt ansat og får også løn, når jeg er syg, der bliver jeg ikke bedt om at søge orlov.

Det lyder usympatisk af veninden at være sygemeldt og arbejde fuldtid. Der er en læge, der har sygemeldt hende, selvom hun er i stand til at arbejde. Enten mangler trådstarter nogle informationer eller også bøjer veninden reglerne.

Jeg fik barn under uddannelse og havde svangerskabsforgiftning med indlæggelse und alles, og jeg var også sygemeldt fra mit arbejde, men det ville da være urimeligt at skulle være helt uden indtægt, fordi jeg var studerende og syg.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
KASS skriver:

Det er vel fornuftigt nok at få SU under sygemelding, hvad er alternativet? At være helt uden indtægt, fordi du er studerende og syg? Jeg er offentligt ansat og får også løn, når jeg er syg, der bliver jeg ikke bedt om at søge orlov.

Det lyder usympatisk af veninden at være sygemeldt og arbejde fuldtid. Der er en læge, der har sygemeldt hende, selvom hun er i stand til at arbejde. Enten mangler trådstarter nogle informationer eller også bøjer veninden reglerne.

Jeg fik barn under uddannelse og havde svangerskabsforgiftning med indlæggelse und alles, og jeg var også sygemeldt fra mit arbejde, men det ville da være urimeligt at skulle være helt uden indtægt, fordi jeg var studerende og syg.

men du arbejder vel ikke hvis du er sygemeldt fra dit arbejde? Det er derfor jeg ikke mener man skal have penge, hvilket der også står på hjemmesiden, når de får løn fra et arbejde. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

KASS

BAE skriver:

men du arbejder vel ikke hvis du er sygemeldt fra dit arbejde? Det er derfor jeg ikke mener man skal have penge, hvilket der også står på hjemmesiden, når de får løn fra et arbejde. 

Jeg fik også løn fra mit arbejde, for jeg var syg, men jeg arbejdede ikke.

Hvis du studerer idræt og brækker benet, kan du ikke deltage i et aktivt fag eller eksamen, men du kan måske godt tage passe telefonen på dit fritidsjob.

Jeg har sagt, at det er usympatisk, hvis veninden gør sådan. Jeg synes generelt ikke, at man skal modtage ydelser, som man kan klare sig uden. Men det er ikke urimeligt, at studerende får SU under sygdom.

Hvilken side henviser du til?

Anmeld Citér

15. oktober 2018

KASS

BAE skriver:

Jeg reagerer, fordi du skriver ovenstående til Hectar. Og så kan man ændrer på dit spørgsmål; Hvordan kan du få løn, hvis du ikke går på arbejde? Fordi du er berettiget til løn under sygdom, for det ville være urimeligt at stå uden indtægt pga. sygdom.

SU er billigere end sygedagpenge og kontanthjælp, som kunne være alternativet. 

Veninden lyder usympatisk, men det gør dit spørgsmål også. Forholdene for studerende på orlov giver i hvert fald kun længere studietid for en syg studerende. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
KASS skriver:

Jeg fik også løn fra mit arbejde, for jeg var syg, men jeg arbejdede ikke.

Hvis du studerer idræt og brækker benet, kan du ikke deltage i et aktivt fag eller eksamen, men du kan måske godt tage passe telefonen på dit fritidsjob.

Jeg har sagt, at det er usympatisk, hvis veninden gør sådan. Jeg synes generelt ikke, at man skal modtage ydelser, som man kan klare sig uden. Men det er ikke urimeligt, at studerende får SU under sygdom.

Hvilken side henviser du til?

Su siden. Hvis du vælger at holde orlov fra din uddannelse, skal du straks give os besked via Digital Post på boger.dk/fra e-Boks. Du skal også fravælge SU i minSU for de måneder, du er på orlov.

Men både TS og Hectar arbejder jo, det er jo det debatten går ud på. Så har de jo en indtægt, og det er derfor jeg skriver. Jeg kan forstå hvis de er så syge at de ikke kan arbejde, men fordi de tager orlov(  Hun ikke kunne starte midt i semesteret igen og var så sygemeldt, men arbejder så) så kan de jo tjene godt, og så får de SU oveni.?? Det er ikke rettet til folk, der ikke kan arbejde fordi de er sygemeldt.

Jeg prøver bare at forstå at man kan arbejde og har orlov fra studie, og får SU. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Carina:-)

KASS skriver:

Jeg reagerer, fordi du skriver ovenstående til Hectar. Og så kan man ændrer på dit spørgsmål; Hvordan kan du få løn, hvis du ikke går på arbejde? Fordi du er berettiget til løn under sygdom, for det ville være urimeligt at stå uden indtægt pga. sygdom.

SU er billigere end sygedagpenge og kontanthjælp, som kunne være alternativet. 

Veninden lyder usympatisk, men det gør dit spørgsmål også. Forholdene for studerende på orlov giver i hvert fald kun længere studietid for en syg studerende. 

Det der bliver reagerer på .

Er at man kan sygemelde sig fra sit studie.

Få SU og så lige snuppe et fuldtidsjob 

Hvis man kan passe et fuldtidsjob kan man vel også passe sit studie.

Det lugter af udnyttelse af systemet og har jo ikke noget at gøre med den alm . Ret til sygeløn.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Carina:-) skriver:

Det der bliver reagerer på .

Er at man kan sygemelde sig fra sit studie.

Få SU og så lige snuppe et fuldtidsjob 

Hvis man kan passe et fuldtidsjob kan man vel også passe sit studie.

Det lugter af udnyttelse af systemet og har jo ikke noget at gøre med den alm . Ret til sygeløn.

Nemlig. SU er jo når du går i skole. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.