BAE skriver:
Ja, det har jeg fattet. Men hvordan kan du få SU hvis du ikke går i skole? Du er jo på orlov, og bør ikke få penge for noget du ikke laver.
Hvis du vælger at holde orlov fra din uddannelse, skal du straks give os besked via Digital Post på borger.dk/fra e-Boks. Du skal også fravælge SU i minSU for de måneder, du er på orlov
Det er vel fornuftigt nok at få SU under sygemelding, hvad er alternativet? At være helt uden indtægt, fordi du er studerende og syg? Jeg er offentligt ansat og får også løn, når jeg er syg, der bliver jeg ikke bedt om at søge orlov.
Det lyder usympatisk af veninden at være sygemeldt og arbejde fuldtid. Der er en læge, der har sygemeldt hende, selvom hun er i stand til at arbejde. Enten mangler trådstarter nogle informationer eller også bøjer veninden reglerne.
Jeg fik barn under uddannelse og havde svangerskabsforgiftning med indlæggelse und alles, og jeg var også sygemeldt fra mit arbejde, men det ville da være urimeligt at skulle være helt uden indtægt, fordi jeg var studerende og syg.
Anmeld
Citér