Arbejde som sygemeldt på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Undskyld mig, men skal man ikke være ret blank hvis man ikke kan regne ud at det er snyd? Mon ikke det er fuldt bevidst? Det ville være det samme som at melde sig syg på sit arbejde og så udføre et andet arbejde i den periode (sort eller hvidt) og få løn 

Men mon ikke sådan noget bliver opdaget...

Det kan være, du lige skal læse Hectars indlæg, inden du anklager nogen for at være blanke eller snyde bevidst. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2018

Hectar

Anonym skriver:

Det nævnte hun også. Hun tjener ikke mere end hun må, da hun ikke arbejdede i foråret. 

Er det noget, du ved med sikkerhed, at det er lovligt at arbejde under sygdom og få SU?

Ja. Det er oplyst af SU kontoret.

Anmeld Citér

14. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Så man får SU uden at gå til Undervisning? Det er sku da ikke fair... Jeg er skide ligeglad med om at hun arbejder som sygemeldt, men hun skal da ikke have SU, hvis hun ikke deltager i skole. 

SU=Skole. Hvis man bliver sygemeldt/arbejder i stedet skal man sku kun have de penge. 
Hvis det er rigtigt, så skal der sku gøres noget. 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Tommelise

Hectar skriver:

Man må gerne arbejde, hvis man er sygemeldt ved SU styrelsen i det omfang man nu kan. Bare man skæver til beløbets størrelse, så man ikke overskrider loftet samlet over året. Folk har desværre mange grimme holdninger til det, men det er nu engang tilladt.

Hilsen hende, der selv lige har haft et semesters orlov og arbejdet ved siden af. Det er fuldt ud legalt.

Kender ikke reglerne - men du skriver, at du har haft orlov - det er vel ikke det samme som at være sygemeldt.

Anmeld Citér

14. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hectar skriver:

Man må gerne arbejde, hvis man er sygemeldt ved SU styrelsen i det omfang man nu kan. Bare man skæver til beløbets størrelse, så man ikke overskrider loftet samlet over året. Folk har desværre mange grimme holdninger til det, men det er nu engang tilladt.

Hilsen hende, der selv lige har haft et semesters orlov og arbejdet ved siden af. Det er fuldt ud legalt.

Men fik du SU også? mens du var på orlov?

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Loa

Hectar skriver:

Er der ikke forskel på orlov og sygemelding?

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hectar

Tommelise skriver:

Kender ikke reglerne - men du skriver, at du har haft orlov - det er vel ikke det samme som at være sygemeldt.

Sygeorlov 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hectar

Loa skriver:

Er der ikke forskel på orlov og sygemelding?

Ærgerligt man ikke kan multiqoute. Jeg var sygemeldt, deraf orlov.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hectar

BAE skriver:

Men fik du SU også? mens du var på orlov?

Jeg var på sygeorlov og fik SU samtidig.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Hectar skriver:

Jeg var på sygeorlov og fik SU samtidig.

Ikke noget til dig personligt, men vil det sige, at man må gerne være for syg til at kunne passe sin skole/studie ( få sygeorlov med su), samtidig med at man alligevel er så rask, så man kan arbejde 37 timer om ugen og få løn for det samtidig ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.