Arbejde som sygemeldt på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det er sjovt, for jeg har fået det modsatte at vide. Altså man ikke må arbejde ved siden af. 

Kan dog ikke finde noget om det på nettet...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Hck skriver:

Ikke noget til dig personligt, men vil det sige, at man må gerne være for syg til at kunne passe sin skole/studie ( få sygeorlov med su), samtidig med at man alligevel er så rask, så man kan arbejde 37 timer om ugen og få løn for det samtidig ?

Det tænker jeg også. 
Det kan jeg ikke få til at gå op. Synes sku ikke det er fair at man får SU hvis man ikke går i skole/har undervisning...

Anmeld Citér

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tullemoar skriver:

Det er sjovt, for jeg har fået det modsatte at vide. Altså man ikke må arbejde ved siden af. 

Kan dog ikke finde noget om det på nettet...

Men det er vel heller ikke at arbejde ved siden af, hvis de ikke går i skole

Jeg har læst mig til at man skal fravælge SU hvis man tager orlov. 

For ellers kan jeg jo bare melde mig syg og stadigvæk få SU. Det giver jo ingen mening. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hectar

Hck skriver:

Ikke noget til dig personligt, men vil det sige, at man må gerne være for syg til at kunne passe sin skole/studie ( få sygeorlov med su), samtidig med at man alligevel er så rask, så man kan arbejde 37 timer om ugen og få løn for det samtidig ?

Nu kender jeg ikke den specifikke årsag til sygemeldingen i trådstarters tilfælde. I mit eget tilfælde gik det på at jeg ikke kunne starte midt i semesteret igen og derfor var nødt til at være sygemeldt hele semesteret ud. Af den årsag er der heller ingen problemer i at arbejde under en sygemelding.

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Carina:-)

Nu kender jeg ikke den specifikke årsag til sygemeldingen i trådstarters tilfælde. I mit eget tilfælde gik det på at jeg ikke kunne starte midt i semesteret igen og derfor var nødt til at være sygemeldt hele semesteret ud. Af den årsag er der heller ingen problemer i at arbejde under en sygemelding.

Ja du kan self ikke gøre for vi har et råddent system.

Men jeg forstår bedre og bedre at nogen må knokle sig halvt ihjel for at andre kan få dobbelt 

Der skal jo nogle penge ind i den ene ende for at de kan fosse ud i den anden.

Fuldstændigt absurd man kan være sygemeldt for at få penge samtidig med man har job ved siden af....

Og så spørger nogen hvorfor velfærdssamfundet smuldrer.....

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
BAE skriver:

Men det er vel heller ikke at arbejde ved siden af, hvis de ikke går i skole

Jeg har læst mig til at man skal fravælge SU hvis man tager orlov. 

For ellers kan jeg jo bare melde mig syg og stadigvæk få SU. Det giver jo ingen mening. 

Nej det er det selvf. Ikke, men jeg håber, du forstod hvad jeg mente. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Hectar skriver:

Men der skal du da ikke have SU, det er det jeg ikke forstår. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tullemoar skriver:

Nej det er det selvf. Ikke, men jeg håber, du forstod hvad jeg mente. 

Jo det gjorde jeg

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Abracadabra

Hectar skriver:

Men så brugte du SU-klip på et halvt semester, hvor du ikke studerede? Og hvis du så tjente for meget og skulle betale SU tilbage, ville du jo få problemer senere? Så er de klip ‘tabt’, sådan som jeg forstår reglerne. 

Anmeld Citér

15. oktober 2018

Hectar

Abracadabra skriver:

Men så brugte du SU-klip på et halvt semester, hvor du ikke studerede? Og hvis du så tjente for meget og skulle betale SU tilbage, ville du jo få problemer senere? Så er de klip ‘tabt’, sådan som jeg forstår reglerne. 

Man kan søge om at få tillæg af klip, hvis orloven skyldes sygdom og man har en lægeerklæring på det. Hvis jeg havde tjent for meget fordelt over året, ville jeg skulle betale tilbage. I mit tilfælde drejer det sig om ca. 25 timer hver måned og med en løn der ikke gør at jeg rammer loftet. 

SU styrelsen mener at det er bedre at man bibeholder sit job for ikke at miste kontakten med sit almindelige liv helt. Et studiejob er sjældent på mere end 8-12 timer ugentligt og et fuldtidsstudie ligger som regel på 35-40 timer.

Det synes underligt at man ikke kan varetage et fuldtidsstudie, men godt arbejde fuldtid. Dog vælger jeg at tro på lægen, der har sygemeldt trådstarters veninde, har sygemeldt hende af en årsag. Hvis ikke, skal det selvfølgelig straffes. Men at man arbejder lidt ved siden af for ikke at gå helt i stå, kan jeg ikke se nogen problemer i.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.