Abracadabra skriver:
Men så brugte du SU-klip på et halvt semester, hvor du ikke studerede? Og hvis du så tjente for meget og skulle betale SU tilbage, ville du jo få problemer senere? Så er de klip ‘tabt’, sådan som jeg forstår reglerne.
Man kan søge om at få tillæg af klip, hvis orloven skyldes sygdom og man har en lægeerklæring på det. Hvis jeg havde tjent for meget fordelt over året, ville jeg skulle betale tilbage. I mit tilfælde drejer det sig om ca. 25 timer hver måned og med en løn der ikke gør at jeg rammer loftet.
SU styrelsen mener at det er bedre at man bibeholder sit job for ikke at miste kontakten med sit almindelige liv helt. Et studiejob er sjældent på mere end 8-12 timer ugentligt og et fuldtidsstudie ligger som regel på 35-40 timer.
Det synes underligt at man ikke kan varetage et fuldtidsstudie, men godt arbejde fuldtid. Dog vælger jeg at tro på lægen, der har sygemeldt trådstarters veninde, har sygemeldt hende af en årsag. Hvis ikke, skal det selvfølgelig straffes. Men at man arbejder lidt ved siden af for ikke at gå helt i stå, kan jeg ikke se nogen problemer i.
Anmeld
Citér