Arbejde som sygemeldt på SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.046 visninger
61 svar
46 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. oktober 2018

Anonym trådstarter

Min studiekammerat er under uddannelse og sygemeldt. Så hun har altså ingen undervisning. Hun arbejder fuld tid og får på den måde både fuld løn og SU og tillæg som enlig. Jeg er bekymret for at det ikke er helt efter bogen, og hun skal betale SU’en tilbage, hvis det bliver opdaget, fordi hun lægger ikke nogen penge til side, men bruger dem alle. Hun har ikke undersøgt det, men går ud fra at der ikke er noget galt i det. 

Nogen, der ved noget om det. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2018

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hvis man modtager en offentlig ydelse som sygemeldt er det ikke tilladt at tjene penge ved siden af. Hun Lan blive krævet SU’en tilbage samt bøde for socialt bedrageri.

Anmeld Citér

13. oktober 2018

Anonym trådstarter

nanan78 skriver:

Hvis man modtager en offentlig ydelse som sygemeldt er det ikke tilladt at tjene penge ved siden af. Hun Lan blive krævet SU’en tilbage samt bøde for socialt bedrageri.

Tak for svar. Det bliver jeg nødt til at fortælle hende, selvom jeg ved at hun bliver træt af mig

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Er man sygemeldt må man ikke arbejde. Det er socialt bedrageri. 

Så enten må hun raskmeldes og deltage i undervisning og så kan hun arbejde ( det man må ved siden af SU’en selvfølgelig) eller også må hun forblive sygemeldt og droppe at arbejde. 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Det ville jo heller ikke give mening, hvis man kunne være sygemeldt fra sit studie, men arbejde fuldtid. Hvis man kan arbejde fuldtid, så kan man vel også studere? Det ville jeg da mene. 

Men ja, hun må ikke arbejde....

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Rosa-Sophia

Ville det mest optimale måske være, at hun søger orlov fra studiet (så kan hun jo vende tilbage igen) og så melder su'en fra, mens hun arbejder? Hvis hun kan arbejde fuld tid er hun vel ikke alvorlig syg, og så giver det mere mening med et sabbatår. 

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Hectar

Man må gerne arbejde, hvis man er sygemeldt ved SU styrelsen i det omfang man nu kan. Bare man skæver til beløbets størrelse, så man ikke overskrider loftet samlet over året. Folk har desværre mange grimme holdninger til det, men det er nu engang tilladt.

Hilsen hende, der selv lige har haft et semesters orlov og arbejdet ved siden af. Det er fuldt ud legalt.

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tak for svar. Det bliver jeg nødt til at fortælle hende, selvom jeg ved at hun bliver træt af mig

Det vil jeg bestemt også sige til hende. De er ret skrappe omkring det og det er ikke kun et tilbagebtalingskrav hun kan få men også en stor bøde.

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Anonym

Undskyld mig, men skal man ikke være ret blank hvis man ikke kan regne ud at det er snyd? Mon ikke det er fuldt bevidst? Det ville være det samme som at melde sig syg på sit arbejde og så udføre et andet arbejde i den periode (sort eller hvidt) og få løn 

Men mon ikke sådan noget bliver opdaget...

Anmeld Citér

14. oktober 2018

Anonym trådstarter

Hectar skriver:

Man må gerne arbejde, hvis man er sygemeldt ved SU styrelsen i det omfang man nu kan. Bare man skæver til beløbets størrelse, så man ikke overskrider loftet samlet over året. Folk har desværre mange grimme holdninger til det, men det er nu engang tilladt.

Hilsen hende, der selv lige har haft et semesters orlov og arbejdet ved siden af. Det er fuldt ud legalt.

Det nævnte hun også. Hun tjener ikke mere end hun må, da hun ikke arbejdede i foråret. 

Er det noget, du ved med sikkerhed, at det er lovligt at arbejde under sygdom og få SU?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.