Anonym skriver:
Kort opdatering..
Min mand spørger mig i går, da vi ligger i sengen om jeg er “kommet” over hans opførsel.
det ved jeg ikke hvad jeg skal sige til, fordi han har alligevel ikke tænkt sig at gøre en indsats for at rette op på det alligevel
jeg siger bare det går fint fremad, for det gør det. Jeg har haft hænderne fulde alene i weekenden
Jeg prøver og gøre min egen hverdag betydningsfuld.
Allerede der synes han jeg er mere selvsikker..
sagen er at han nu har valgt at pille endnu en dag i kalenderen ud, så han har 5 dage hvor han er på arbejde til sent.. Det kommer ikke bag på mig, men jeg sidder bare med følelsen af, at han bevæger sig længere og længere væk fra vores familie . En slags flugt.
Da jeg prøvede og få en dialog igang, omkring at det er vigtigt vi begge kan fortælle hinanden, hvis der er noget vi savner, eller mangler fra hinanden. men det gik ikke rigtigt.
Jeg vil prøve og ligge hjernen i blød, for nogle aktiviteter vi kan lave sammen, som er “babyvenlig” men føler pt det KUn e mig der gør en indsats, for at gøre noget godt og pleje vores familie. Jeg håber inderligt han vil være med på mine forslag. For det er IKKE kun min pligt at forsøge og få et normalt familieliv på plads. Vi er tit bare overgivet til sofaen om aftenen, hvor man fx kunne gå en lille tur med baby.
Jeg vælger og ignorere mine følelser jeg havde, omkring hans dame forbrug. Og det hjælper mærkeligt nok. Men Jeg tvivler på, at jeg alene kan løfte opgaven for vores familie.
Lyder godt du er ved at vende det til, hvad du kan gøre for dig selv.
Med hensyn til sene dage på arbejdet (hvad er sen?), så skal I nok til at vænne jer til, at I er en familie og sådan noget helst skal vendes i det fællesskab.
Og til sidst, jeg tror du skal drosle ned på forventninger - tror næsten vi alle kan fortælle om at vi hver aften ender på sofaen, og da især da baby var 1 måned. Og ender vi ikke på sofaen, så ender vi nikkende på en stol eller med vasketøjet eller.... Det der spændende kæresteliv, hvor man går hånd i hånd ind i solnedgangen, er vist mest på film og så i kortere gode perioder.
En aften her hjemme med 3 børn er: aftensmad, oprydning efter aftensmad, bad til de mindste, putte de mindste, tale lidt med den store, ende i sofaen med en serie eller når jeg er god sidde ved symaskinerne med en serie. Manden laver noget andet (mest på facebook tror jeg), rydder lidt op (kan jeg også finde på) og falder gerne i søvn og tumler så i seng...
Det lyder sindssyg kedeligt, og en gang imellem kunne jeg også skrige. Men sådan er hverdag, det er tidligt op, arbejde, praktiske ting, skøn tid med børnene (hvis de gider) og ja så i seng for at klare næste dag. Din mand er også på arbejde, og er formodentlig lige som jeg (og mange andre) træt når han kommer hjem. Han er ikke til ture ud i det blå, men til sofaen og hjemlig hygge.