Anonym skriver:
Har spurgt op til flere gange om han er ok, om han er stresset eller ked af noget hvilke han altid svare nej til.
Fritid er noget mine børn og mand har. Min fritid består af at se fjernsyn mens børnene sover
Hans far kommer aldrig til at stoppe med at nusle om ham og hans mor kommer nogen sinde at stoppe helt med det
Spørg ham igen. Om han har overvejet om han har en depression eller lign, og sig direkte hvad du tænker - nemlig at der må være en årsag til at han er blevet så lad og doven. Hvis han stadig svarer nej, så fortæl ham at det er du ked af, for så er det jo ganske enkelt bare ham der har valgt at droppe det der familieliv og har valgt at det er ok at du skal gøre alt i jeres hjem.
Og stop så lige med at agere offer selv! Det er altså lidt passivt aggressivt, martyr agtigt med de der "fritid, åh det er kun min mand og børn" altså kvinde! Du er voksen og du skal tage ansvar for dit eget liv. Din mand giver dig ingenting! Så må du fandme selv tage. Og hvis det så betyder at du skal gå, så er det sådan det er.. hvis du er alene kan du i det mindste hyre en dygtig barnepige til at babysitte mens du er ude når du trænger, også 2 gange i ugen når du skal til yoga eller bare vil gå en lang tur. Det er allerede bedre kvalificeret pasning end af faren selv.
Jeg forstår 100% tanken om hvad alle andre vil sige. Ramaskriget. For alt går da så goooodt.. men ved du hvad? Hvad fanden ved de egentlig om det? Ingen går og skilter med at de er ulykkelige.. Og Det ramaskrig der måtte komme, er det HELE værd. Jeg har været der. Og det lagde sig igen.. jeg er lykkelig! Det er den bedste beslutning jeg nogensinde har taget. Ja det var noget pis i starten med svigerfamilen osv. Men jeg var stadig bare sindsygt lettet over mit valg lige fra dag 1..
Anmeld
Citér