Min mand driver mig til vanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er kun ham der kan ændre koden 

Hvorfor det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Er kun ham der kan ændre koden 

Så tag routeren eller hvad der kører wi-fi. Så kan den blive sat op når ungerne sover. Og telefonen bliver slukket. 

Du må gøre noget, ikke snak. Spørg ham om han overhovedet vil være far, en familie. Læg korte på bordet, enten eller. 

Sig at han skal snakke med nogen, for han har et spilleproblem.

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvorfor det? 

Det skal gøres på nettet inde på ens side hos internetudbyderen og det er kun ham der kender koden til at komme ind til "din side" på deres hjemmeside

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Så tag routeren eller hvad der kører wi-fi. Så kan den blive sat op når ungerne sover. Og telefonen bliver slukket. 

Du må gøre noget, ikke snak. Spørg ham om han overhovedet vil være far, en familie. Læg korte på bordet, enten eller. 

Sig at han skal snakke med nogen, for han har et spilleproblem.

Prøver at tage den op med ham imorgen når børnene er lagt 

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det skal gøres på nettet inde på ens side hos internetudbyderen og det er kun ham der kender koden til at komme ind til "din side" på deres hjemmeside

Nåh ok. Det giver god mening. Men så som bae siger. Tag routeren og gem den 

Anmeld Citér

1. august 2018

L-mor

Jeg ville tage snakken en gang til ig gøre det klart, at du er der hvor du gør dig tanker om skilsmisse. I samme samtale laver I regler om skæretid, for de voksne. Skærmtid begynder, når ungerne er lagt, men kun 3 aftener om ugen, osv.

så aftaler I hvilke elektroniske løsninger i vil indføre for at lykkes med det. Fx at wifi slås til, når skærmtiden begynder. Fx at han får en ny tlf, der ikke er en smartphone.

I kan også lave en ugeplan med deling af opgaverne - gerne hvor I også laver ting sammen med hinanden og med børnene. Fx laver mad sammen.

Anmeld Citér

1. august 2018

Sprit25

Du skal hvertfald ikke bare skride og lade ungerne være alene med en misbruger. Print test og artikler ud om afhængighed. Tag en alvorlig snak og sig det hedder behandling eller skilsmisse. Også stå ved det

Anmeld Citér

1. august 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Du skal hvertfald ikke bare skride og lade ungerne være alene med en misbruger. Print test og artikler ud om afhængighed. Tag en alvorlig snak og sig det hedder behandling eller skilsmisse. Også stå ved det

Ville aldrig kunne forlade mine børn og trøster mig selv mange gange med at  når han skal passe børnene fordi jeg skal til møde så kommer hans forældre så er det faktisk hans mor der passer dem 

Anmeld Citér

1. august 2018

Mom

Profilbillede for Mom

Om jeg begriber hvad du laver sammen med sådan en mand? Det kan godt være at du elsker ham, men hvad er det lige af gode ting han byder ind med. Hvad er det som gør at du kan retfærdiggøre at være sammen med ham, og vise dine/ jeres børn at det er en okay adfærd han udviser?

Ja undskyld, jeg går ind for at man kæmper for et forhold, når der reelt er noget at kæmpe for. Men hvad bliver der af selvrespekten og hensynet til børnene?

Gå fra ham, tag børnene med!

Anmeld Citér

1. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Ville aldrig kunne forlade mine børn og trøster mig selv mange gange med at  når han skal passe børnene fordi jeg skal til møde så kommer hans forældre så er det faktisk hans mor der passer dem 

Hvordan kan det være en trøst for dig, at dine børns far ikke kan finde ud af at være sammen med dem? Man passer ikke sine egne børn - man er sammen med dem, giver dem nærvær, opmærksomhed og opdragelse. Det er da jordens største falliterklæring for en familie, at farmor må ind overtage det, som far ikke gider.

Et par kommentarer til de ting du i ævrigt skriver:

Internettet - du kan ikke lave om på password: Okay, men det kan du jo så enten lære, og ellers kan ledninger jo heldigvis klippes over. Problem solved. 

Svigerforældrene blander sig: Det kan du stoppe ved brug af sætningerne: " Tak for din mening, svigerfar, men jeg vil sætte pris på at du holder den for dig selv. Din søns familie og ægteskab er ved at gå i opløsning, blandt andet fordi han ikke er opdraget til at deltage og tage ansvar, og det vil jeg gerne bede om, at I enten tager alvorligt, eller blander jer udenom". 

Og så et par spørgsmål til dig til sidst - hvornår lader du op, hygger dig, gør noget godt for dig selv? Hvornår har du sidst haft en venindeaften, en overnatning ude, en tur i biografen? Kunne du ikke overveje, om det var en god idé, således at bare et eller andet i dit liv, kom til at handle om dig selv?

Og hvad er det lige præcis, din mand bidrager med, som gør at du så gerne vil være sammen med ham? Hvad er det ved hans person og opførsel, som gør dig forelsket og får dig til at tænde på ham? For ærligt talt, så lyder han mere dødsyg en gammel dåseskinke. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.