Anonym skriver:
Det er jeg skam også og har været længe snart.
Den ældste er 10 år og hjælper rigtig meget til, ser efter de små mens jeg lige skal ordne noget, hjælper med. Mad, indkøb, rengøring og tøj vask så heldigvis er mime børn opdraget til mere hjælp som familie end manden.
At sætte et barn på skødet hjælper ikke har jeg gjordt mange gange og ender altid med at barnet vil ned fordi det er kedeligt at sidde ved far som spiller 
Jeg har det sidste halve år lagt alt hans tøj ved computeren og sagt han selv må ligge det på plads men nu ligger der bare en bunke derover som han tager fra eller venter til hans mor kommer forbi og gør det for ham.
Vis han skal vaske selv ender det hos mor som så ordner det og madlavning ville oftest ende med ingen mad eller bestilling. Han kan godt lave en smule mad men kræver at jeg siger hvad der skal laves og nærmest er ved siden af hele tiden 
Du misforstår mig. Du skal slet ikke smide noget tøj til ham og bede ham vaske det. Du skal slet og ret holde nallerne fra det, og så må manden jo vaske, når han opdager at der ikke er flere rene underbukser.
Og du skal ikke blande dig i hvad eller hvordan han laver mad, eller give nogle instrukser - du laver mad til dig og ungerne og så må han rode med, hvad han vil spise eller ikke spise alene.
Du kan stille og roligt meddele ham i aften, at sådan bliver det fra i morgen tidlig og fremefter, indtil at alle huslige og familiære pligter er delt 50/50 mellem jer. Han er ikke længere velkommen til at deltage i jeres familieliv, når han alligevel ikke yder noget for fællesskabet.
Og hvis han ikke reagerer på dine spørgsmål ellers hans børns behov, så skulle du se mig få trukket stikket ud af den computer og kyle telefonen i lokummet i lidt af en fart. Og nej, sådan har jeg aldrig i praksis løst problemer i er parforhold - men det er fordi jeg har giftet mig med en voksen mand, man kan tale med.
Ps: Fint at ungerne hjælper til - men en 10-årige skal ikke lave sin fars arbejde i hjemmet, sådan som det forekommer lige nu.Tænk hvad de vokser op med af billeder på, hvordan man behandler hinanden i en familie ...