Min mand driver mig til vanvid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.424 visninger
56 svar
113 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2018

Anonym trådstarter

Ved ikke hvad jeg vil med dette men må Bare ud med det.

Jeg har sammen med min mand 3 børn + 2 fra tidligere forhold. 

Men jeg er simpelthen ved at opgive alt da jeg for det meste føler mig som mor til 6 istedet for 5 da manden opføre sig som en forstørret teenager ��

Jeg føler ikke rigtig at børnene eller jeg er vigtige nok. 

Han sidder nærmest konstant ved sin computer og spiller, i hverdagene når han lige at komme fra arbejde så sidder han der ind til vi skal spise. Så kommer han ud og spiser for så at gå tilbage til computeren og så sidder han ellers der næsten uafbrudt ind til han går i seng.

Imens fiser jeg rundt for at vaske tøj, rydde op, gøre rent, passe børn, lave mad og søger for madpakker til dagen efter. 

For så at gøre børnene klar til at komme i seng og amme den mindste.

Jeg har flere gange prøvet at snakke med ham om det men det hjælper Max 1 uge og så er det tilbage ved det gamle. 

Vis vi er ude ved hans forældre og spise eller på en legeplads i weekenderne så sidder han med sin mobil det meste af tiden. 

Efterhånden ser jeg det som at jeg ligeså godt kunne være enlig mor ��

Men jeg vil heller ikke ødelægge vores familie og elsker ham jo som jeg altid har gjord. 

Men det slider virkelig på mig at vi er to voksne men hvor kun en står for nærmest alt, men vi har jo begge regler og syntes det er så hårdt at han godt vil bestemme hvad børnene må og skal, men ikke rigtig er der i alt det andet med dem. 

Bare her til aften har jeg måtte ligge den mindste fra mig midt i amningen fordi jeg skulle ligge en af de andre tilbage i seng og imens sad han ellers bare og spillede 

Beklager det blev langt men tak fordi i læste med

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2018

Tip!

Jeg havde taget mindste amme barnet med mig, og forladt skuden for en weekend eller flere dage, og ladet ham stå for det hele.. et pænt wake up Call.. 

sæt stolen for døren! Enten er i fælles om det hele, ellers kan han finde et andet hotel, at indlogere sig på! 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym

Shit den var ikke gået her! Læser dog godt du har forsøgt at tage den op til flere gange og han kun reagere i en uge. Synes simpelthen det er så respektløs, at han spiller mens du skal ligge et barn der ammes fra dig! Nej nej nej 

Forstår godt du er frustreret og med god grund! Stakkels børn der skal se far sidde der hele dagen, fremfor at bruge tid på dem. Og stakkels dig! Du går da ned med stress, hvis han bliver ved sådan. 5 børn er ikke så lidt at stå alene med.. 

Du må sætte et ultimatum selvom du elsker ham! Måske først der kan han se hvor alvorligt du mener det. 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym trådstarter

Tip! skriver:

Jeg havde taget mindste amme barnet med mig, og forladt skuden for en weekend eller flere dage, og ladet ham stå for det hele.. et pænt wake up Call.. 

sæt stolen for døren! Enten er i fælles om det hele, ellers kan han finde et andet hotel, at indlogere sig på! 

Han kan Ingen gang havde dem alene nogle timer en aften mens jeg er til møde. 

Han ringer altid efter sine forældre hvor hans far syntes det er så hårdt for ham at være alene så de kommer og hjælper eller han tager der hjem :/

Den næst mindste er så afhængig af mig så h.n bliver fuldstændig utrøstelig vis h.n er væk fra mig mere end 5 timer og ønsker virkelig ikke det skal ramme børnene 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Babilooo

Spørgsmål: hvorfor få 5 børn med sådan en mand.

jeg fatter intet ....

Anmeld Citér

31. juli 2018

ErDuHerIkkeSnart

Jeg forstår godt, at du er dødtræt af ham - jeg ville tørre ind fra navlen og ned, hvis jeg skulle være sammen med sådan er forvokset mandebarn. Men det som undrer mig, er at du vedbliver at finde dig i det? Fornuftigt at du har forsøgt at tale med ham - men det har jo ingen konsekvenser for ham at ignorere dog og han kan frit fortsætte med at pisse dig og jeres børn op og ned af ryggen...

Du spørger hvad du skal gøre? Jamen, du skal da holde op med at lege tjenerinde i dit eget liv. Nogle af dine børn må være store nok til at deltage markant i husholdning, rengøring og mad - og i mine øjen skal din mand ikke tilbringe så meget som et minut med computerspil, så længe hans familie har brug for ham - hvad pokker er det for et signal I sender til ungerne? At mor slider og slæber og far er hammer ligeglad med både sine børn og sin hustru? Hvor er nærværet, opmærksomheden og engagementet? Øv, hvor er det usexet. At han sidder med snotten i mobilen ved sociale arrangementer ude er decideret dårlig opdragelse og havde jeg været i familie med ham, havde jeg bedt han enten deltage helt, eller at forlade bordet.

Nå, tilbage til løsningen - den er selvsagt, at du fra dette øjeblik stopper med at lege service-organ. Han vasker selv sit tøj, laver sin egen mad, passer sine unger. Du sætter bare den skrigende baby på skødet af ham, meddeler at den skal puttes/fodres/leges med og så forlader du rummet. Med mindre at ham (og de store børn) begynder at deltage på lige fod med dig, så må de selv vaske tøj, handle og sørge for mad til sig selv. Slut! Tag ansvar for dig selv og hold op med at gøre alt det, som er ved at køre dig ned.

Hvad er du bange for at det skal ske, siden du bliver ved med at finde dig i det? Og ja, jeg går lige ud og tager et koldt brusebad, for nøj, hvor bliver jeg hidsig på dine vegne...

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Shit den var ikke gået her! Læser dog godt du har forsøgt at tage den op til flere gange og han kun reagere i en uge. Synes simpelthen det er så respektløs, at han spiller mens du skal ligge et barn der ammes fra dig! Nej nej nej 

Forstår godt du er frustreret og med god grund! Stakkels børn der skal se far sidde der hele dagen, fremfor at bruge tid på dem. Og stakkels dig! Du går da ned med stress, hvis han bliver ved sådan. 5 børn er ikke så lidt at stå alene med.. 

Du må sætte et ultimatum selvom du elsker ham! Måske først der kan han se hvor alvorligt du mener det. 

Syntes også selv at det er helt sort på denne måde. 

Men hver gang vi har snakket om det æg det vender tilbage har jeg bare slået det hen med at sådan skal mit liv åbenbart være 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym trådstarter

Smølfine123 skriver:

Spørgsmål: hvorfor få 5 børn med sådan en mand.

jeg fatter intet ....

Vi har 3 fælles og de er kommet ret tæt på hinanden.

I starten var han rigtig god til at hjælpe men er det seneste år det er blevet sådan  Og i starten tænkte jeg det måske var fordi han var lidt stresset på grund af sit arbejde 

Anmeld Citér

31. juli 2018

Sprit25

Du skal sætte ham foden for døren. Ikke fordi han er "doven" men fordi han er misbruger. Din mand er afhængig af spil....

Anmeld Citér

31. juli 2018

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg forstår godt, at du er dødtræt af ham - jeg ville tørre ind fra navlen og ned, hvis jeg skulle være sammen med sådan er forvokset mandebarn. Men det som undrer mig, er at du vedbliver at finde dig i det? Fornuftigt at du har forsøgt at tale med ham - men det har jo ingen konsekvenser for ham at ignorere dog og han kan frit fortsætte med at pisse dig og jeres børn op og ned af ryggen...

Du spørger hvad du skal gøre? Jamen, du skal da holde op med at lege tjenerinde i dit eget liv. Nogle af dine børn må være store nok til at deltage markant i husholdning, rengøring og mad - og i mine øjen skal din mand ikke tilbringe så meget som et minut med computerspil, så længe hans familie har brug for ham - hvad pokker er det for et signal I sender til ungerne? At mor slider og slæber og far er hammer ligeglad med både sine børn og sin hustru? Hvor er nærværet, opmærksomheden og engagementet? Øv, hvor er det usexet. At han sidder med snotten i mobilen ved sociale arrangementer ude er decideret dårlig opdragelse og havde jeg været i familie med ham, havde jeg bedt han enten deltage helt, eller at forlade bordet.

Nå, tilbage til løsningen - den er selvsagt, at du fra dette øjeblik stopper med at lege service-organ. Han vasker selv sit tøj, laver sin egen mad, passer sine unger. Du sætter bare den skrigende baby på skødet af ham, meddeler at den skal puttes/fodres/leges med og så forlader du rummet. Med mindre at ham (og de store børn) begynder at deltage på lige fod med dig, så må de selv vaske tøj, handle og sørge for mad til sig selv. Slut! Tag ansvar for dig selv og hold op med at gøre alt det, som er ved at køre dig ned.

Hvad er du bange for at det skal ske, siden du bliver ved med at finde dig i det? Og ja, jeg går lige ud og tager et koldt brusebad, for nøj, hvor bliver jeg hidsig på dine vegne...

Det er jeg skam også og har været længe snart.

Den ældste er 10 år og hjælper rigtig meget til, ser efter de små mens jeg lige skal ordne noget, hjælper med. Mad, indkøb, rengøring og tøj vask så heldigvis er mime børn opdraget til mere hjælp som familie end manden. 

At sætte et barn på skødet hjælper ikke har jeg gjordt mange gange og ender altid med at barnet vil ned fordi det er kedeligt at sidde ved far som spiller 

Jeg har det sidste halve år lagt alt hans tøj ved computeren og sagt han selv må ligge det på plads men nu ligger der bare en bunke derover som han tager fra eller venter til hans mor kommer forbi og gør det for ham.

Vis han skal vaske selv ender det hos mor som så ordner det og madlavning ville oftest ende med ingen mad eller bestilling. Han kan godt lave en smule mad men kræver at jeg siger hvad der skal laves og nærmest er ved siden af hele tiden 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.