Børn og det modsatte køns omklædningsrum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2018

Anonym

I min svømmehal er der hængt regler op på dørene. Kan ikke huske om der står 6 eller 7 år. 

Jeg synes mange er frygteligt kropsforskrækkede. Min mand har aldrig(!) set sine forældre nøgne, og faktisk har de for nyligt stillet spørgsmålstegn ved at vi på vores eneste badeværelse har én stor brusekabine med 2 brusere, for hvad vil vi dog gøre når børnene bliver større? Jeg er vokset op i et hjem hvor man sagtens kunne lægge makeup ved spejlet mens en anden (eller flere) var i bad. I min mands hjem låser de døren og sletter alle spor af at de har været derinde. 

Heldigvis er min mand meget vildere med “vores” måde at gøre det på - og det betyder uendeligt meget for mig. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2018

Anonym

Cherraly skriver:

De seneste par tråde om blufærdighed og nøgenhed fik mig lidt til at undres over hvad I tænker omkring børn der klæder om i det andet køns omklædningsrum, f.eks. i svømmehal osv. Hvornår synes I det ikke længere er okay? Jeg har en veninde i udlandet, der slet ikke kunne forstå at min datter klædte om sammen med far og en masse nøgne mænd når de tog ud at svømme. Men det er jo noget de elsker at gøre sammen. Hun er 4 nu, men hun tænker slet ikke over det. Fasen med "Hvad er det? Og hvofor ser den sådan ud?" er for længst overstået hos hende, så det er bare helt almindeligt. 

Jeg havde det til at starte med en smule mærkeligt, da jeg var afsted i svømmehallen, og en mor havde sin måske 10-11 årige søn med i omklædningsrummet og badet hos kvinderne. Men tænkte, at det nok er sådan hun har det tryggest, og de så ud til at have det okay med det begge to. Så tænkte jeg heller ikke mere over det. Betragtede det som stadig bare et barn blandt os voksne damer.

Jeg har egentlig ikke selv sat en aldersgrænse for min egen datter ude i fremtiden. Tænker vi ser på det til den tid. Men hvornår synes I det ikke er okay mere? Eller hvor gamle var jeres børn da I kom frem til at det var nu? Måske er det bare når barnet kan klare vask/omklædning alene, eller..?

Børn af modsat køn på 0-4 år som bliver taget med ind i omklædningsrummet er da okay. Derefter er der tydeligvis flere voksne som bliver "utrygge" på barnets vegne syntes jeg at fornemme. Der er jo ingen der siger at man skal glo på om barnet glor på én selv...

MEN et barn på 9+ år kan selv klare diverse rutiner og behøver derfor ikke at komme med i modsats køns omklædningsrum, hvilket kan være en krænkende oplevelse for barnet. Så de børn der er 5-8 år ligger i en gråzone som må være mulig at løse ved at begge forældre tager med og den ene går i vandet og den anden bliver muligvis oppe.

Nogen børn kan jo klare en masse selv og ville nemt kunne sendes ind i eget køns omklædning, men hvorvidt det er forsvarligt det er en anden sag. Børn er kendt for at "glemme" ting og kan stadig lyde meget overbevisende når de spørges til om at alt er husket !

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym

Nu var jeg lige i svømmehallen i går for første gang i mange år og studsede over reglerne. 

Der stod, at børn kunne måtte være med i det modsatte køns omklædningsrum, indtil de fyldte 7 år. Men samtidigt måtte børn først være alene i omklædningsrummet, når de er fyldt 8 år - ellers skulle de være sammen med en voksne over 16.

Så per den definition kan 7-årige med enlig forælder af modsatte køn vel ikke gå i svømmehallen 

Anmeld Citér

25. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Nu var jeg lige i svømmehallen i går for første gang i mange år og studsede over reglerne. 

Der stod, at børn kunne måtte være med i det modsatte køns omklædningsrum, indtil de fyldte 7 år. Men samtidigt måtte børn først være alene i omklædningsrummet, når de er fyldt 8 år - ellers skulle de være sammen med en voksne over 16.

Så per den definition kan 7-årige med enlig forælder af modsatte køn vel ikke gå i svømmehallen 

Dét understreger min fornemmelse af folks blufærdighedsgrænse er lidt off. Dog vil jeg stadig sige at 0-4 år er okay, men derover kan få nogle op på barrikaderne ! Men igen, så er det dén svømmehals regler og ikke loven som sådan der bliver henvist til !

Dog har jeg aldrig hørt om at man er voksen som 16 årrig, men det kan jo være at jeg er gået glip af noget der !

Anmeld Citér

27. maj 2018

Happiness(backagain)

Vores ældste søn er 6år, han går selv i omklædningen og klarer det hele selv.

Det skal siges at han går til svømning, og har gjort det siden han var 3 år, så han har helt styr på det. Han går også selv i bad herhjemme og klarer hårvask og kropsvask selv. 

I vores svømmehal er aldersgrænsen 7år, efter det, skal de bade i eget køns omklædningsrum. 

Jeg synes det er meget passende. De skal jo også selv bade i omklædningen i skolen. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Anonym

Jeg var til baby svømning i sidste uge. Der var der en dreng på 6-7 år i omklædningsrummet. Han var meget intresseret i alle babyerne og skulle hen og sige hej til dem alle og spørge hvad de hed osv. Det var faktisk meget sødt 

Men så kom der en pige på samme alder, som han nok gik i klasse med, for han råbte da til hende at de skulle huske en eller anden lektie til dagen efter, og sluttede med vi ses i morgen. Jeg synes at kunne fornemme at pigen ikke var så vild med hans tilstedeværelse i omklædningsrummet, så jeg synes at han var for gammel til at være i kvindernes omklædning af den grund. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Anonym

Jeg syntes det er hysteri. 

Jeg har min søn på 5 år med Ind til kvinderne. Han kan ikke selv. Min dreng er høj! Og jeg skal skændtes med folk hver gang om han altså kun er 5 år, han kigger ikke på andre, han kommentere ikke og opfører sig stille og roligt, så jeg fatter ikke folks hysteri over det. 

Nøj man bliver træt. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg syntes det er hysteri. 

Jeg har min søn på 5 år med Ind til kvinderne. Han kan ikke selv. Min dreng er høj! Og jeg skal skændtes med folk hver gang om han altså kun er 5 år, han kigger ikke på andre, han kommentere ikke og opfører sig stille og roligt, så jeg fatter ikke folks hysteri over det. 

Nøj man bliver træt. 

Men han er jo og kun 5. Slet ikke der hvor man synes han er for stor. Vi snakker om børn på 7-11år, der er ret stor forskel på dem og en 5årig.

Hvorfor skændes? Du bør ikke gøre andet end at sige at han er fem og længere er den ik. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

Anonym

Men han er jo og kun 5. Slet ikke der hvor man synes han er for stor. Vi snakker om børn på 7-11år, der er ret stor forskel på dem og en 5årig.

Hvorfor skændes? Du bør ikke gøre andet end at sige at han er fem og længere er den ik. 

Nu er der et par stykker der skriver 0-4 år. Så det er ikke alle i denne tråd der snakker om 10 årige børn. Ja det ville være SÅ lækkert hvis folk kunne acceptere det. I lørdags var jeg i svømmehallen. En dame kommer hen til mig og pejer på min søde søn der i gang med at tage tøj på. 

Hende: med irriteret stemme og stadig pejende finger, ham der er alt for stor til at være her. 

Mig: han er kun 5 år 

Hende: nej han er ej, han er 8-9 år. 

Mig: jeg gider ikke diskutere med dig, han er 5 år og du er meget ubehagelig. 

Hende: for meget med jer curling mødre. 

Det er ikke mig der skændtes her. 

Andre gange er jeg blevet klaget over og har måtte fremvise sygesikrings Kort, men Den er næsten sikker hver gang, en eller anden douche skal diskutere og vil ikke accepterer alderen på min søn. 

Anmeld Citér

28. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Nu er der et par stykker der skriver 0-4 år. Så det er ikke alle i denne tråd der snakker om 10 årige børn. Ja det ville være SÅ lækkert hvis folk kunne acceptere det. I lørdags var jeg i svømmehallen. En dame kommer hen til mig og pejer på min søde søn der i gang med at tage tøj på. 

Hende: med irriteret stemme og stadig pejende finger, ham der er alt for stor til at være her. 

Mig: han er kun 5 år 

Hende: nej han er ej, han er 8-9 år. 

Mig: jeg gider ikke diskutere med dig, han er 5 år og du er meget ubehagelig. 

Hende: for meget med jer curling mødre. 

Det er ikke mig der skændtes her. 

Andre gange er jeg blevet klaget over og har måtte fremvise sygesikrings Kort, men Den er næsten sikker hver gang, en eller anden douche skal diskutere og vil ikke accepterer alderen på min søn. 

Det med 0-4 acceptere, men 5-6 starter de jo i skole og skal selv klare sig til svømning, idræt og bare til hver dag, så folk ser dem som store nok til at klare sig selv. Der vil din søn jo også når han starter i skole. 

så er han sku også høj. Og klart(siger ikke at hendes opførsel er ok) at hun reagere hvis han ser så gammel ud. 

Så sig;vil du se hans sygesikringskort .? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.