De seneste par tråde om blufærdighed og nøgenhed fik mig lidt til at undres over hvad I tænker omkring børn der klæder om i det andet køns omklædningsrum, f.eks. i svømmehal osv. Hvornår synes I det ikke længere er okay? Jeg har en veninde i udlandet, der slet ikke kunne forstå at min datter klædte om sammen med far og en masse nøgne mænd når de tog ud at svømme. Men det er jo noget de elsker at gøre sammen. Hun er 4 nu, men hun tænker slet ikke over det. Fasen med "Hvad er det? Og hvofor ser den sådan ud?" er for længst overstået hos hende, så det er bare helt almindeligt.
Jeg havde det til at starte med en smule mærkeligt, da jeg var afsted i svømmehallen, og en mor havde sin måske 10-11 årige søn med i omklædningsrummet og badet hos kvinderne. Men tænkte, at det nok er sådan hun har det tryggest, og de så ud til at have det okay med det begge to. Så tænkte jeg heller ikke mere over det. Betragtede det som stadig bare et barn blandt os voksne damer.
Jeg har egentlig ikke selv sat en aldersgrænse for min egen datter ude i fremtiden. Tænker vi ser på det til den tid. Men hvornår synes I det ikke er okay mere? Eller hvor gamle var jeres børn da I kom frem til at det var nu? Måske er det bare når barnet kan klare vask/omklædning alene, eller..?
Anmeld
Citér