Børn og det modsatte køns omklædningsrum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2018

Anonym

Cherraly skriver:

Det har du nok ret i. Men så også med tanke på pædofili-frygten.. hvis ens 7-8 årige dreng giver udtryk for at nu er det nok, ville man have det okay med at sende ham alene i mændenes omklædningsrum? Tænker på at nogle er utrygge ved nøgenhed på stranden (her mener jeg ikke solen) hvor man er sammen med barnet, men i svømmehallen/omklædning er han alene. Er det noget du, og andre, ville tage med i overvejelserne?

Tror ikke der sker noget i en offentlig svømmehal.  Hvis du står udenfor døren og venter på ham og evt kan bede en mand gå ind og kalde på ham hvis han er langsom, så du nok hurtigt ovre den bange følelse. 

Jeg tænker da meget over frygten for pædofile. Men tænker også: de er jo ikke på hvert et gadehjørne. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2018

Anonym

I vores svømmehal er der slet ikke de problemer da der er familieomklædning hos os hvor der er rum med bruser bag låste døre. 

Men havde de ikke været der ville min grænse nok også gå ved skolealderens start. Så ved 5-6 år tror jeg. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

I vores svømmehal, hedder grænsen 7 år. Det syntes jeg endelig er rigtig fint. 

Thea på 9 år, har i hvert fald sagtens ku gå i bad, vaske hår osv siden hun var den alder. De går jo også selv i bad efter idræt, i skolen.

Alberte blir snart 6 år, og jeg tænker endelig at hun er ved at være stor nok, til at gå med sin søster ind i omklædningsrummet alene.

Men syntes på ingen måde at en dreng/pige på 10-11 år, høre til i det modsatte omklædningsrum, netop fordi man jo feks ka møde en fra klassen osv.

Udover det så tænker jeg om ik, de fleste steder har et lille familie omklædningsrum? Vh Stine 

Anmeld Citér

18. maj 2018

AlwaysAno

I vores svømmehal står der på døren at drenge/piger over 6 år ikke må komme i det modsatte køns omklædningsrum og det synes jeg er helt fair. 

Jeg tolker over 6 år som at den dag de fylder 7 er det slut- senest. 

Vi var i svømmehallen i går og der havde en mor sin 6 årige med inde - ja hun sagde hans alder i forbindelse med noget andet. Jeg følte faktisk det var ubehageligt at han var derinde... 

mine egne drenge er 2 og 4 så de er stadig med hos mig men generelt tænker jeg at når de når skolealderen så er det slut. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

Anonym

I vores svømmehal må man ikke være i modsatte køns omklædningsrum, når man når skolealderen.  Og det er helt fair, for når de går til svømning, risikerer de jo at støde ind i klassekammerater og det synes mine var meget pinligt 6 og 8 år, da en dreng fra klassen var med mor i pigernes omklædning og nægtede at smide bukserne, før han var gået. 

Der er også familierum.m i svømmehallen, men disse kan ikke bruges, mens der er svømmeundervisning - desværre. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
FruStolpe skriver:

Jeg synes man er for stor når man har nået skolealderen. 

Et eks kan være: Jeg tager min store pige på 7 med i svømmehallen,  og ind kommer en af drengene fra klassen med sin mor.... 

Det sætter begge børn i en ubehagelig og akavet situation. Så jeg synes bestemt ikke at skolebørn høre til i modsatte omklædningsrum... 

Helt enig.

Vi var i Lalandia i Påsken. Min datter på 9 år møder en af drengene fra klassen i opklædningsrummet. Det var på vejen ud af omklædningsrummet og begge børn havde tøj på. Hun synes det var MEGA pinligt.

Jeg gik direkte ud til personalet og klagede over det. De sagde, at grænsen var 7 år.

Anmeld Citér

18. maj 2018

Cvbn

I vores svømmehal hedder grænsen også 7 år, hvilket jeg synes er rigtig fint. Som forælder til normalt fungerende børn, skulle man da gerne i den alder have lært dem selv at tage tøj af og på og gå under en bruser; hvad pokker skulle de ellers gøre i idrætstimerne 

Anmeld Citér

18. maj 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787

Jeg synes overhovedet ikke selv det er mærkeligt, men kan faktisk godt lidt følge FruStolpe.. Det aspekt havde jeg ikke skænket en tanke! Hmm.. tjah, så måske indtil 6-7 års alderen. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

Cherraly

Profilbillede for Cherraly
FruStolpe skriver:

Jeg synes man er for stor når man har nået skolealderen. 

Et eks kan være: Jeg tager min store pige på 7 med i svømmehallen,  og ind kommer en af drengene fra klassen med sin mor.... 

Det sætter begge børn i en ubehagelig og akavet situation. Så jeg synes bestemt ikke at skolebørn høre til i modsatte omklædningsrum... 

Ja, det giver også mening, den del havde jeg heller ikke helt tænkt over.

Anmeld Citér

18. maj 2018

Drwhosaidthat

Gud, må man nu ikke længere bade sammen når man er 7 år? Vildt. Da jeg gik i skole gik vi da i bad sammen indtil 3. Klasse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.