Børn og det modsatte køns omklædningsrum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2018

Drwhosaidthat

FruStolpe skriver:

Det er i hvert fald ikke noget jeg vil udsætte min datter for. 

Da hun startede i før skole var hun kun 5, og der gik ikke længe før hun kom hjem og bad om en top. For hun skulle skifte t shirt, og drengene havde drillet hende med hendes "bryster". Hun havde jo bare skiftet blandt de andre børn, det var jo helt normalt i børnehaven. 

Så for at beskytte min datter for den slags så har hub side  brugt top. Men deraf kommer min holdning jo også imod drenge i omklædningsrummet generelt. 

Kan sagtens forstå du ikke vil udsætte din datter for det, og det er da synd hun har haft sådan en oplevelse. 

Jeg ved ikke lige hvad min holdning er til svømmehal etc, da jeg har mindre børn, men  generelt synes jeg bare at der er noget ærgerligt over opdelingen af køn allerede fra en tidlig alder, istedet for at italesætte forskellene og lære børn at det er naturligt. Men hvad ved jeg, børn går vel efterhånden også nærmest i puberteten i den alder, så det er måske fornuftigt nok. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2018

Wheelybug

Drwhosaidthat skriver:

33. Skole i Storkøbenhavn. Vi badede fælles i 0., 1., og 2. 

For nogle var det grænseoverskridende fra start til slut, for nogle til sidst, for nogle slet ikke. Men man SKULLE i bad. Læreren sad og ventede på de stakler der ikke turde indtil alle andre var gået. 

Sådan var det også på min skole. Hvis jeg ikk husker helt forkert var det faktisk lidt længere tid end det, måske op til 5 klasse -der var i hvert fald et par stykker, der var begyndt at få kønsbehåring og bryst, både drenge og piger (og det har man vel ikk i 2. klasse?), som var SÅ flove over at bade med det modsatte køn, meget forståeligt!

For at give lidt perspektiv til det med svømmehal, kan det være børn med udfordringer, der fortsat bader med mor/far, når de bliver lidt ældre, F.eks har vi en infantil autist i familien, han svarer mentalt til en, der er 5-6 år yngre end han er og følger derfor med sin mor både i omklædning og på dametoilet, selvom han er lidt ældre end det tilladte. Og den slags psykiske diagnoser kan man jo ikke se  fysisk, der ligner han bare en normal 10-årig dreng, så der er også folk, der ser skævt til ham nogle gange. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Fitmommyherning

Carina:-) skriver:

Ja og voksnes.

Mine børn d de var fx 8 var da ligeglade med om andre så dem nøgne. 

Men nogen voksne ville blive forlegne over der står så store børn og kigger - 

Og det samme med et barn på 5 år - nogen børn er ligeglade men andre ville blive forlegne over en af det modsatte køn var der. 

Hvis man ikke mener ens barn i en alder af 7 kan klare at tage badetøj på uden hjælp- er der jo de fleste steder familierum .

Men ja er nok bare mig som ikke forstår Hvordab man kan blive forlegen over en på 8 kigger på ens krop.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Bananaalice

Det kan godt være vi lever i en tid hvor man ikke må tvinge sine børn til en skid og alting skal være "når hen selv er klar"/"Når hen selv siger fra/til", men hvad angår både at bade derhjemme og ude, så er det altså en del af det at blive selvstændig, at man kan sørge for sin egen personlige hygiejne hvis man ellers har alle brikker i hovedet i orden. En 11-årige synes jeg decideret er SÅ langt ude at skulle have adgang til kvinders omklædningsrum og det er på nippet til at jeg ville føle mine grænser blev overskredet at have sådan en stor hvalp stående til at glo.
Så bør man træne lidt mere derhjemme.

Min datter er 12 uger i dag og hun må komme med ind i mændenes omklædning ind til skolealderen i så fald jeg ikke er med jo forståes.. For jeg synes det er kvinders kroppe hun skal kigge på og sammenligne sig selv med, og ikke mænds kroppe, og derudover tror jeg mange mænd vil finde det forstyrrende, og netop også grænseoverskridende at der skulle stå en 9 årig pige og glo. 

De kan sgu da endda selv gå til svømning i den alder, de kan gå til ridning og styre en kæmpe hest, så at de ikke kan styre deres egen badning på maks 3 minutter skulle være et under. Så må man træne noget "how to" og lave en handleplan.

Hvor gammel er man når man har svømning i skolen? Jeg tror det var 4. ved os..

De kan klare at bade selv i gymnastik i skolen, det er præcis det samme i svømmehallen!

Anmeld Citér

19. maj 2018

Drwhosaidthat

jeg tror ikke helt jeg forstår præmissen omkring HVORFOR det er pinligt/ubehageligt/grænseoverskridende at et barn af det modsatte køn på mellem 7-10 år klæder om sammen med en? 

Anmeld Citér

22. maj 2018

Anonym

Min dreng var 7 så måtte han altså selv sørge for at gå i bad og vaske sig. Der havde han været med mig i svømmehallen siden baby og flere gange i måneden. 

Min datter er 7 nu, hun kan selv vaske hår, så ingen grund til, at hun skulle ind i herreomklædningen.

Vil ikke mene en på ca 9 skal ind til det modsatte køn. Med mindre barnet har et handicap, så barnet har brug for støtten

Anmeld Citér

22. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvor gammel er du? 

Jeg er 43 og jeg kan kun huske fælles bad i bh klasse svarende til 0. Klasse i dag.

Jeg er 27 år og vi gik også i bad sammen indtil 3 klasse. 

Anmeld Citér

22. maj 2018

Anonym

Drwhosaidthat skriver:

jeg tror ikke helt jeg forstår præmissen omkring HVORFOR det er pinligt/ubehageligt/grænseoverskridende at et barn af det modsatte køn på mellem 7-10 år klæder om sammen med en? 

Min datter på nu 11 år er udviklet, som man ville forvente en 14-15-årig ser ud, hun startede med den kvindelige udvikling som 9-årig. Jeg ville aldrig udsætte hende for blikke, som hun ikke ville vide, hvordan hun skulle håndtere. Virkelig klam tanke.

Anmeld Citér

22. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
FruStolpe skriver:

Jeg synes man er for stor når man har nået skolealderen. 

Et eks kan være: Jeg tager min store pige på 7 med i svømmehallen,  og ind kommer en af drengene fra klassen med sin mor.... 

Det sætter begge børn i en ubehagelig og akavet situation. Så jeg synes bestemt ikke at skolebørn høre til i modsatte omklædningsrum... 

Lige nøjagtig, det handler om ikke at sætte børnene i kedelige og akavet situationer, bare fordi at man som forældre tænker at det sker der da ikke noget ved. Det har for min side af ikke så meget med at gøre at det 8 årig barn ikke må kigge på mig, men at det har den 8 årig dreng måske absolut ikke lyst til og frygter i samme instans at Mathilde ( bare et eksempel) fra klassen kommer ind.

Anmeld Citér

22. maj 2018

Drwhosaidthat

Anonym skriver:

Min datter på nu 11 år er udviklet, som man ville forvente en 14-15-årig ser ud, hun startede med den kvindelige udvikling som 9-årig. Jeg ville aldrig udsætte hende for blikke, som hun ikke ville vide, hvordan hun skulle håndtere. Virkelig klam tanke.

jeg kan sagtens sætte mig ind i at man beskytter sit barn. 

Jeg tænkte mere på, hvorfor man som voksen føler det grænseoverskridende at der er et barn af et andet køn i omklædningsrummet?

Jeg var i svømmehallen med min (lille) datter den anden dag, som spurgte hvorfor mænd og kvinder skulle i forskellige omklædningsrum. Jeg kunne simpelthen ikke komme på et godt svar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.