Børn og det modsatte køns omklædningsrum

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. maj 2018

Anonym

Drwhosaidthat skriver:

Gud, må man nu ikke længere bade sammen når man er 7 år? Vildt. Da jeg gik i skole gik vi da i bad sammen indtil 3. Klasse. 

Hvor gammel er du? 

Jeg er 43 og jeg kan kun huske fælles bad i bh klasse svarende til 0. Klasse i dag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2018

FruStolpe

Drwhosaidthat skriver:

Gud, må man nu ikke længere bade sammen når man er 7 år? Vildt. Da jeg gik i skole gik vi da i bad sammen indtil 3. Klasse. 

Det er i hvert fald ikke noget jeg vil udsætte min datter for. 

Da hun startede i før skole var hun kun 5, og der gik ikke længe før hun kom hjem og bad om en top. For hun skulle skifte t shirt, og drengene havde drillet hende med hendes "bryster". Hun havde jo bare skiftet blandt de andre børn, det var jo helt normalt i børnehaven. 

Så for at beskytte min datter for den slags så har hub side  brugt top. Men deraf kommer min holdning jo også imod drenge i omklædningsrummet generelt. 

Anmeld Citér

18. maj 2018

Fitmommyherning

Jeg Sys det er vildt at man som voksen kvinde eller mand kan blive pinligt berørt over et barn kigger på en.

fair nok vi alle har vores holdninger og skal ikke forholde mig til situationen, da jeg kun har piger. Men ved da de går med far i svømmehal nogen gange og der er den store på 7 da med ham inde. .

tænker det stopper den dag hun selv siger fra. Men herhjemme har vi altid gjort nøgenhed til DN naturlig ting. Gør meget ud af man ikke skal skamme sig over sin krop. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Carina:-)

Omkring skolealderen.

Og er end barn ikke klar til selv at gå i bad osv der findes der jo de fleste steder badekabiner.

Anmeld Citér

19. maj 2018

Fitmommyherning skriver:

Jeg Sys det er vildt at man som voksen kvinde eller mand kan blive pinligt berørt over et barn kigger på en.

fair nok vi alle har vores holdninger og skal ikke forholde mig til situationen, da jeg kun har piger. Men ved da de går med far i svømmehal nogen gange og der er den store på 7 da med ham inde. .

tænker det stopper den dag hun selv siger fra. Men herhjemme har vi altid gjort nøgenhed til DN naturlig ting. Gør meget ud af man ikke skal skamme sig over sin krop. 

Det er da ikke noget om skam

Men respekt for andres blufærdighed.

Her er vi også meget frie .

Men alligevel solbader jeg ikke nøgen i haven 

Ikke fordi jeg skammer mig over min krop men af respekt for mine naboer ...

Anmeld Citér

19. maj 2018

Taco78

Profilbillede for Taco78

Hvor gammel er du? 

Jeg er 43 og jeg kan kun huske fælles bad i bh klasse svarende til 0. Klasse i dag.

Det er ikke mig, du har svaret - men jeg er 40 år og vi badede også sammen piger og drenge til 3. Klasse. Det var en lille skole med kun et omklædningsrum, så derefter havde vi ikke idræt sammen med drengene. 

Jeg husker det i øvrigt som meget grænseoverskridende især de sidste år 

/ Taco78 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Fitmommyherning

Carina:-) skriver:

Det er da ikke noget om skam

Men respekt for andres blufærdighed.

Her er vi også meget frie .

Men alligevel solbader jeg ikke nøgen i haven 

Ikke fordi jeg skammer mig over min krop men af respekt for mine naboer ...

Men så er de børns blufærdighed du tænker på? Eller hvordan skal det forståes

Anmeld Citér

19. maj 2018

FruStolpe

Vi bader sammen herhjemme som den mest naturlige ting i Verden. Vi er ikke blufærdige eller skammer os over hvordan vi ser ud. 

Mit svar går jo udelukkende på at jeg aldrig ville sætte mine børn i den situation hvor de kunne møde en klassekammerat eller andre de kender af modsat køn når de selv var nøgne. 

Børn er modbydelige ved hinanden, og jeg er sket ikke i tvivl om hvor ked af det min pige ville blive. Så jeg ser det som barnets tarv, for jeg er som voksen helt ligeglad. 

Anmeld Citér

19. maj 2018

Fitmommyherning skriver:

Men så er de børns blufærdighed du tænker på? Eller hvordan skal det forståes

Ja og voksnes.

Mine børn d de var fx 8 var da ligeglade med om andre så dem nøgne. 

Men nogen voksne ville blive forlegne over der står så store børn og kigger - 

Og det samme med et barn på 5 år - nogen børn er ligeglade men andre ville blive forlegne over en af det modsatte køn var der. 

Hvis man ikke mener ens barn i en alder af 7 kan klare at tage badetøj på uden hjælp- er der jo de fleste steder familierum .

Anmeld Citér

19. maj 2018

Drwhosaidthat

Anonym skriver:

Hvor gammel er du? 

33. Skole i Storkøbenhavn. Vi badede fælles i 0., 1., og 2. 

For nogle var det grænseoverskridende fra start til slut, for nogle til sidst, for nogle slet ikke. Men man SKULLE i bad. Læreren sad og ventede på de stakler der ikke turde indtil alle andre var gået. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.