Vold i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2018

Sprit25

Jeg er i chock over flere ting i den her tråd. 

1. At et barn kan udøve den vold uden at der bliver gjort noget. Jeg havde hevet mit barn ud indenfor 30 sekunder også søgt orlov på job. Så måtte økonomi være økonomi. 

2- At der rent faktisk diskuteres om en underretning er på sin plads. Et barn der agere således skal i den grad underrettes. Så de kan få hjælp og værktøjer til at gribe barnet an. Fordi det kan godt være opførelsen ikke skyldes forældrene men de er deres ansvar at fikse det!

3. At der er så mange nederen fordomme overfor ressourcesvage forældre...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonymor skriver:

For det første ved vi ikke, hvad børnehaven gør. Der er ingen af os herinde der ved, om de har PPR indeover - Trådstarter beskriver hyppige møder med forældrene. Jeg er enig med dig i, at det er en mega uhensigtsmæssig situation. Men jeg tror det er en børnehave, der er fanget. De kan ikke mandsopdække barnet pga. normering, og de kan ikke bare lige sende ham i specialinst., der skal meget til. Måske er forældrene låst fast i samme frustration, at man ikke 'bare lige' kan løse det.

Og ja, måske er det nogle ressourcesvage forældre der omsorgssvigter deres barn massivt, altså det kan ingen af os vide. Men jeg fastholder mit tidligere statement, at netop fordi vi ikke ved, hvad der sker og hvad der arbejdes på, så er det bare super skævt at dømme. Og jeg synes det er mega uhensigtsmæssigt at familierne i institutionen bagtaler og overvejer at politianmelde et lille barn. Kunne bedre forstå, hvis der var tale om en konstruktiv indbyrdes dialog, interesse for at forstå (med omsorg) hvorfor barnet har det svært osv., men det lyder det her bestemt ikke som.

Jeg ser forældrene som helt almindelige forældre. Lidt unge og reserveret. Men kender ikke mere til dem. 

Bagtale gør vi ikke, det har jeg vidst ikke skrevet. Vi snakker om situationen, og er frustrerer og så kan der nemt opstå rygter. Så det ville være rart at vide lidt om hvad der skete, for at mane rygter til jorden. Selv har jeg egentlig mest lytter. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Synes hun skrev at de tyssede det ned ,og bad forældre lade være med at gøre noget?

Kan man overhovedet politianmelde et lille barn? 

( aner ikke en dyt om det ,det vildeste jeg har været ude for er at mit ene barn er udafreagerende ,men ikke som beskrevet men med at skubbe osv. Og så er et af mine børn blevet bidt jævnligt af et andet barn - men tænker det lyder vildt selv med det beskrevene at man kan politianmelde ? ) 

Og ja har også ondt af forældrene ,men det lyder virkeligt voldsomt og jeg kunne simpelthen ikke sende mit barn afsted hvis det udsatte sine "kammerater" for det der beskrives

De andre børn må være så bange og usikre . Og de er jo også tvunget til at være der selv om de bliver udsat for det . 

Ja, alle episoder er blevet tysset ned. At de ikke behøvede at gøre noget, børnahaven skulle nok gøre det. Det har stået på i 1 1/2 år. 

Kan se en anden skriver de politianmeldte en episode i vuggestue.

Men hvad jeg selv har kunne finde ud af, kan politi ikke rigtig gøre noget. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Ja, alle episoder er blevet tysset ned. At de ikke behøvede at gøre noget, børnahaven skulle nok gøre det. Det har stået på i 1 1/2 år. 

Kan se en anden skriver de politianmeldte en episode i vuggestue.

Men hvad jeg selv har kunne finde ud af, kan politi ikke rigtig gøre noget. 

Det er simpelthen ikke ok.

Hvad den dag et barn kommer alvorligt til skade / dør.... fordi der ikke er nogen der når at gribe ind. 

Jeg ville som forældre gå AMOK hvis jeg fik af vide at jeg bare skulle klappe kaje over så voldsom en adfærd. 

Mit ene barn blev bidt meget voldsomt en overgang - og jeg snakkede med forældrene der self var kede af det - men jeg var obs på at vi snakkede sammen,og at jeg ikke shamede dem . 

( det synes jeg heller ikke du gør ,og kan godt forstå du er bekymret ) 

Men det vigtigste var at bh tog det seriøst- lige som de tager det seriøst med min rolling der pga flere ting ikke forstår det sociale sprog og derfor tit reagerer uhensigtsmæssigt over for de andre børn. 

Men aldrig som det du beskriver - det er virkeligt voldsomt...

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Det er simpelthen ikke ok.

Hvad den dag et barn kommer alvorligt til skade / dør.... fordi der ikke er nogen der når at gribe ind. 

Jeg ville som forældre gå AMOK hvis jeg fik af vide at jeg bare skulle klappe kaje over så voldsom en adfærd. 

Mit ene barn blev bidt meget voldsomt en overgang - og jeg snakkede med forældrene der self var kede af det - men jeg var obs på at vi snakkede sammen,og at jeg ikke shamede dem . 

( det synes jeg heller ikke du gør ,og kan godt forstå du er bekymret ) 

Men det vigtigste var at bh tog det seriøst- lige som de tager det seriøst med min rolling der pga flere ting ikke forstår det sociale sprog og derfor tit reagerer uhensigtsmæssigt over for de andre børn. 

Men aldrig som det du beskriver - det er virkeligt voldsomt...

Det jo nemlig det. Hvor lang kan det her barn gå? Har barnet en stopklods?

vi aner det ikke og får selvølgelig heller ikke indblik i det. 

Mit eget barn har leget fint med barnet, og selv sagt fra, da episoderne blev for meget. 

Men ville ikke have noget problem med de leger sammen, bare pædagogerne er obs på barnet, så der ikke sker de her voldsepisoder som det jo er  

Og legeaftale med barnet/familien ville jeg også rigtig gerne. Jeg tager ikke afstand fra dem, men vil bare gerne have en sikkerhed for mit barn.

Min mand og jeg er meget afslappede, har lang line og der skal meget til før vi bekymre os. Men det gør vi nu, om børnehaven har styr på det .

Især når børnehaven i 1 1/2 år har dysset det ned  

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym

Sprit25 skriver:

Jeg er i chock over flere ting i den her tråd. 

1. At et barn kan udøve den vold uden at der bliver gjort noget. Jeg havde hevet mit barn ud indenfor 30 sekunder også søgt orlov på job. Så måtte økonomi være økonomi. 

2- At der rent faktisk diskuteres om en underretning er på sin plads. Et barn der agere således skal i den grad underrettes. Så de kan få hjælp og værktøjer til at gribe barnet an. Fordi det kan godt være opførelsen ikke skyldes forældrene men de er deres ansvar at fikse det!

3. At der er så mange nederen fordomme overfor ressourcesvage forældre...

Nu bliver jeg lidt nysgerrig for HVORDAN skal man som forældre fikse det ?

kender du mon til systemet med et barn som har det svært ? Hvor umuligt det kan være at få hjælp til sit barn ?

Personligt har jeg råbt på hjælp i over 2 år uden held , dog ikke til et barn som reagere sådan men et barn som i den grad havde det svært 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonymor

Anonym skriver:

Åh jeg tror desværre du læser mit indlæg lidt skævt.  Det er forældrene til de børn det gik ud over, der overvejede om man kunne melde det til politiet, da det er vold. Og fordi de ikke aner hvad man skal gøre, derfor faldt snakken på det. Det nok meget normalt at man spørger ind til, hvad dælen man skal gøre. Lige som jeg gør her.

Men som jeg har skrevet senere i tråden, kan man ikke melde det til politiet, det får man ikke noget ud af. Og dog, kan jeg se i tråden her, at det forekommer at nogen melder til politiet. Du kan læse det længere oppe om en vuggestueepisode  

Og så overfortolker du det lidt og putter lidt ekstra til  Klikkedannelser? Bagtale? Det ikke mine ord, ej heller noget der er forekommet. Læs gerne hvad jeg har skrevet tidligere om forældrene, som jeg ikke ser som anderledes end os andre. 

jeg har aldrig forlangt ( igen ikke mit, men dit ord)  at vide detaljer, men det vi gerne gerne vil vide OG sikres, er at vores børns sikkerhed er iorden og at det handles på situationen, samt barn og familie får rigtig hjælp. Det har de ikke gjort i 1 1/2 år nu. Så nok er nok.  

Jeg har på intet tidspunkt sagt jeg ser skævt til barnet.  Måske det ligger dig nært at ville gøre det, men tværtigmod er jeg typen der ville række armen ud for legeaftaler, tale med mit barn om rigtig og forkert men aldrig bede ham holde sig væk. 

Jeg har ikke lige tid til at svare på det hele lige nu, så jeg vil nøjes med det sidste - det virker som sådan en "skal lige provokere" - kommentar. Selvfølgelig ligger det mig ikke nært at se skævt til et barn, og det er en vildt fjollet kommentar at komme med set i betragtning jeg faktisk har brugt hele den her tråd på at forsvare barn/familie  

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ser forældrene som helt almindelige forældre. Lidt unge og reserveret. Men kender ikke mere til dem. 

Bagtale gør vi ikke, det har jeg vidst ikke skrevet. Vi snakker om situationen, og er frustrerer og så kan der nemt opstå rygter. Så det ville være rart at vide lidt om hvad der skete, for at mane rygter til jorden. Selv har jeg egentlig mest lytter. 

Kan ikke give gode råd til situationen , men håber der bliver hjulpet både for barnets og forældrene skyld men bestemt også for de andre børn og forældre . Bliver en smule trist over at læse , at forældre gruppen snakker sammen , har nogen opsøgt forældrene og talt med dem ? Som du skriver kan det hurtigt opstå rygter . Og hvor er det bare synd . Det sidste de har brug for er sladder og snak bag ryggen om deres barn.

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Jeg har ikke lige tid til at svare på det hele lige nu, så jeg vil nøjes med det sidste - det virker som sådan en "skal lige provokere" - kommentar. Selvfølgelig ligger det mig ikke nært at se skævt til et barn, og det er en vildt fjollet kommentar at komme med set i betragtning jeg faktisk har brugt hele den her tråd på at forsvare barn/familie  

En provokation? Hvor kom det fra  Har ingen intentioner om at provokere, syntes derimod denne besked du skriver her, er noget nedladende  

Nå, men når du  selv tillægger ord i det jeg skriver, er det meget nærliggende at tænke, er det er sådan du ville have det, eller gøre. Det klart. Og det gør jeg selvfølgelig obs på  

Læser du tråden, har jeg intet imod familien, men ønsker en løsning på situationen. 

Det eneste fjollede ( for at bruge dit eget ord) er, at jeg skal forsvare ting jeg aldrig har skrevet, men du selv har tillagt. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Kan ikke give gode råd til situationen , men håber der bliver hjulpet både for barnets og forældrene skyld men bestemt også for de andre børn og forældre . Bliver en smule trist over at læse , at forældre gruppen snakker sammen , har nogen opsøgt forældrene og talt med dem ? Som du skriver kan det hurtigt opstå rygter . Og hvor er det bare synd . Det sidste de har brug for er sladder og snak bag ryggen om deres barn.

Vi er på intra blevet bedt om ikke at snakke om det. Men det nu lidt svært, at give voksne mennesker mundkurv på. Det jo klart der så opstår snak og tanker og spekulationer. 

Det ikke en forældregruppe der snakker sammen, ikke hvad jeg ved af, men sporadisk småsnak omkring det når vi har hentet børn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.