Vold i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Underretning, selvom kommunen nok har fået flere. 

Det kan være rigtigt svært at få hjælp til sit barn, så måske er det det der sker her? Jeg synes, det er synd at konkludere, at det er forældrenes skyld. Der kan være mange grunde til barnet er som det er. Det har tydeligt brug for hjælp, men det kan desværre bare være en kamp at få. 

Jeg har desværre selv set det før, hvor børn har haft behov for ekstra hjælp, og pædagogerne har lavet underretninger osv. Men der er ikke sket noget. 

Det er rigtig ærgelig situation, hvor børnene er taberne i det her. Især drengen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Underretning, selvom kommunen nok har fået flere. 

Det kan være rigtigt svært at få hjælp til sit barn, så måske er det det der sker her? Jeg synes, det er synd at konkludere, at det er forældrenes skyld. Der kan være mange grunde til barnet er som det er. Det har tydeligt brug for hjælp, men det kan desværre bare være en kamp at få. 

Jeg har desværre selv set det før, hvor børn har haft behov for ekstra hjælp, og pædagogerne har lavet underretninger osv. Men der er ikke sket noget. 

Det er rigtig ærgelig situation, hvor børnene er taberne i det her. Især drengen. 

Ja det nok underretning der skal til. Det kan jo være en hjælp, for at de får den rigtige støtte. 

Det ikke mig som ts der har skrevet det er forældrenes skyld. 

Jeg kender dem ikke særlig godt, men ser dem som almindelige forældre. Og ja, sikker på de gør hvad de kan. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Ja det nok underretning der skal til. Det kan jo være en hjælp, for at de får den rigtige støtte. 

Det ikke mig som ts der har skrevet det er forældrenes skyld. 

Jeg kender dem ikke særlig godt, men ser dem som almindelige forældre. Og ja, sikker på de gør hvad de kan. 

Nej ved godt, at det ikke er dig, som har skrevet det med forældrene. Det var mere en kommentar til debatten generelt. 

Jeg håber virkelig, at det barn får den hjælp det behøver. Det er synd og frusterende. Sikkert for alle parter. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym

Vi er på intra blevet bedt om ikke at snakke om det. Men det nu lidt svært, at give voksne mennesker mundkurv på. Det jo klart der så opstår snak og tanker og spekulationer. 

Det ikke en forældregruppe der snakker sammen, ikke hvad jeg ved af, men sporadisk småsnak omkring det når vi har hentet børn. 

Men det er da også forældre til børn i børnehaven = forældre gruppen . Har selv et barn som tydeligt bliver snakket om , ikke til OS men bag vores ryg . Skide ubehageligt , især når folk ikke engang gider gøre sig den ulejlighed at spørge os direkte hvordan tingene hænger sammen. Rygter bliver hurtigt suppleret med usande ting.

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Nej ved godt, at det ikke er dig, som har skrevet det med forældrene. Det var mere en kommentar til debatten generelt. 

Jeg håber virkelig, at det barn får den hjælp det behøver. Det er synd og frusterende. Sikkert for alle parter. 

Helt enig. Vh ts 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men det er da også forældre til børn i børnehaven = forældre gruppen . Har selv et barn som tydeligt bliver snakket om , ikke til OS men bag vores ryg . Skide ubehageligt , især når folk ikke engang gider gøre sig den ulejlighed at spørge os direkte hvordan tingene hænger sammen. Rygter bliver hurtigt suppleret med usande ting.

Det nok bare som man definere en gruppe.

Jeg syntes ikke et par forældres snak ved børneafhentning er en gruppe. I det hele taget er der ikke mange forældre der snakker meget sammen i den børnehave. 

Men det jo lige præcis rygterne vi vil til livs. 

vi er blevet bedt om at lade det ligge, og den del er vi ikke enige i. Det ville jo NETOP være nemmere at snakke om tingene i stedet for at folk gisner. Det kan der komme meget grimt ud af.

De har dog ikke været der siden det skete i torsdags. 

Jeg er ked af, at i oplever folk taler bag jeres ryg, det der ingen der bør gøre. 

Men der er forskel på at forældre snakker om en situation og på at tale dårligt om nogen. 

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det nok bare som man definere en gruppe.

Jeg syntes ikke et par forældres snak ved børneafhentning er en gruppe. I det hele taget er der ikke mange forældre der snakker meget sammen i den børnehave. 

Men det jo lige præcis rygterne vi vil til livs. 

vi er blevet bedt om at lade det ligge, og den del er vi ikke enige i. Det ville jo NETOP være nemmere at snakke om tingene i stedet for at folk gisner. Det kan der komme meget grimt ud af.

De har dog ikke været der siden det skete i torsdags. 

Jeg er ked af, at i oplever folk taler bag jeres ryg, det der ingen der bør gøre. 

Men der er forskel på at forældre snakker om en situation og på at tale dårligt om nogen. 

Er til dels enig men så alligevel ikke. Med mindre man har været en del af situationen ved man jo ikke , hvad der er foregået . Og så kan tingene hurtigt få en anden drejning . Som jeg læser kender I ikke forældrene og ved ikke hvad der sker omkring barnet . Netop det vi oplevet , at folk snakker om vires barn UDEN at kende os. For mig er det sladder men nok som man er

Anmeld Citér

13. marts 2018

Anonym trådstarter

Er til dels enig men så alligevel ikke. Med mindre man har været en del af situationen ved man jo ikke , hvad der er foregået . Og så kan tingene hurtigt få en anden drejning . Som jeg læser kender I ikke forældrene og ved ikke hvad der sker omkring barnet . Netop det vi oplevet , at folk snakker om vires barn UDEN at kende os. For mig er det sladder men nok som man er

Det bestemt ikke slader, den snak jeg har haft! Det en relevant og saglig snak om hvad dælen vi skal gøre. Og det må du jo stole på når jeg skriver det, da det jo trods alt er mig der har været i snakken.

snakken handler mest om børnehavens ageren i denne situation. Og de forudgående 1 1/2 år.  

Ked af du personligt oplever noget andet, men det her er ikke samme situation. 

Anmeld Citér

14. marts 2018

Sprit25

Anonym skriver:

Nu bliver jeg lidt nysgerrig for HVORDAN skal man som forældre fikse det ?

kender du mon til systemet med et barn som har det svært ? Hvor umuligt det kan være at få hjælp til sit barn ?

Personligt har jeg råbt på hjælp i over 2 år uden held , dog ikke til et barn som reagere sådan men et barn som i den grad havde det svært 

Jeg er udemærket klar over hvor mega svært det er. Derfor er en underretning for mig det helt rigtige valg Så kommer kommunen hurtigere ind over

Anmeld Citér

14. marts 2018

Mullemee

I den børnehave mine døtre går i, startede der et par tvillingedrenge samtidig med min ældste datter. I vuggestuen var de meget voldsomme, så jeg var lidt bekymret. Bl.a. skubbede en af dem mig ret kraftigt en dag, hvor jeg sad på hug for at hjælpe min datter af med hendes støvler. Ret bekymrende at de skubber til en fremmed voksen... Og min datter sagde flere gange, at de havde været voldsomme overfor hende, så som at have slået hende og skubbet til hende.

Nå, men da de startede i børnehaven, blev der fra kommunen ansat en pædagog, som KUN var på de to drenge, så man hele tiden havde styr på dem og deres adfærd. I dag er de meget velfungerende drenge, men jeg ved, det har holdt hårdt. Vi er altid blevet informeret af personalet, da forældrene ikke er særlig informative og holder sig lidt for sig selv.

Så hvis der kommer nok fokus på problemet, så har kommunerne altså mulighed for at hjælpe, men de skal jo vide, at den er helt gal. I skal helt klart tage fat i kommunen. Det kan jo ikke være rigtigt, at børn skal gå i børnehave med risikoen for at blive udsat for vold. Det er jo helt hen i vejret, at pædagogerne prøver at dysse det ned!! Så tarveligt overfor de børn, det går ud over, som jeg mener har lige så meget at skulle have sagt, som et barn med en diagnose. Det er altså misforstået hensyn! Mine børn har ikke diagnoser, men betyder det, at de skal finde sig i at blive slået af et barn, som har en diagnose? Der er flere af jer, som skriver, at barnet skal have hjælp. Men det har de andre "normale" børn så sandelig også krav på. Jeg mener ikke, vi skal begynde at acceptere "voldsom og dårlig" adfærd, bare fordi der er en diagnose. Hvilken verden kommer vi så til at leve i??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.