I den børnehave mine døtre går i, startede der et par tvillingedrenge samtidig med min ældste datter. I vuggestuen var de meget voldsomme, så jeg var lidt bekymret. Bl.a. skubbede en af dem mig ret kraftigt en dag, hvor jeg sad på hug for at hjælpe min datter af med hendes støvler. Ret bekymrende at de skubber til en fremmed voksen... Og min datter sagde flere gange, at de havde været voldsomme overfor hende, så som at have slået hende og skubbet til hende.
Nå, men da de startede i børnehaven, blev der fra kommunen ansat en pædagog, som KUN var på de to drenge, så man hele tiden havde styr på dem og deres adfærd. I dag er de meget velfungerende drenge, men jeg ved, det har holdt hårdt. Vi er altid blevet informeret af personalet, da forældrene ikke er særlig informative og holder sig lidt for sig selv.
Så hvis der kommer nok fokus på problemet, så har kommunerne altså mulighed for at hjælpe, men de skal jo vide, at den er helt gal. I skal helt klart tage fat i kommunen. Det kan jo ikke være rigtigt, at børn skal gå i børnehave med risikoen for at blive udsat for vold. Det er jo helt hen i vejret, at pædagogerne prøver at dysse det ned!! Så tarveligt overfor de børn, det går ud over, som jeg mener har lige så meget at skulle have sagt, som et barn med en diagnose. Det er altså misforstået hensyn! Mine børn har ikke diagnoser, men betyder det, at de skal finde sig i at blive slået af et barn, som har en diagnose? Der er flere af jer, som skriver, at barnet skal have hjælp. Men det har de andre "normale" børn så sandelig også krav på. Jeg mener ikke, vi skal begynde at acceptere "voldsom og dårlig" adfærd, bare fordi der er en diagnose. Hvilken verden kommer vi så til at leve i??
Anmeld
Citér