Vold i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2018

Anonym trådstarter

Mullemee skriver:

I den børnehave mine døtre går i, startede der et par tvillingedrenge samtidig med min ældste datter. I vuggestuen var de meget voldsomme, så jeg var lidt bekymret. Bl.a. skubbede en af dem mig ret kraftigt en dag, hvor jeg sad på hug for at hjælpe min datter af med hendes støvler. Ret bekymrende at de skubber til en fremmed voksen... Og min datter sagde flere gange, at de havde været voldsomme overfor hende, så som at have slået hende og skubbet til hende.

Nå, men da de startede i børnehaven, blev der fra kommunen ansat en pædagog, som KUN var på de to drenge, så man hele tiden havde styr på dem og deres adfærd. I dag er de meget velfungerende drenge, men jeg ved, det har holdt hårdt. Vi er altid blevet informeret af personalet, da forældrene ikke er særlig informative og holder sig lidt for sig selv.

Så hvis der kommer nok fokus på problemet, så har kommunerne altså mulighed for at hjælpe, men de skal jo vide, at den er helt gal. I skal helt klart tage fat i kommunen. Det kan jo ikke være rigtigt, at børn skal gå i børnehave med risikoen for at blive udsat for vold. Det er jo helt hen i vejret, at pædagogerne prøver at dysse det ned!! Så tarveligt overfor de børn, det går ud over, som jeg mener har lige så meget at skulle have sagt, som et barn med en diagnose. Det er altså misforstået hensyn! Mine børn har ikke diagnoser, men betyder det, at de skal finde sig i at blive slået af et barn, som har en diagnose? Der er flere af jer, som skriver, at barnet skal have hjælp. Men det har de andre "normale" børn så sandelig også krav på. Jeg mener ikke, vi skal begynde at acceptere "voldsom og dårlig" adfærd, bare fordi der er en diagnose. Hvilken verden kommer vi så til at leve i??

Tak for din historie og mening. Vh ts 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2018

Anonym

Sprit25 skriver:

Jeg er udemærket klar over hvor mega svært det er. Derfor er en underretning for mig det helt rigtige valg Så kommer kommunen hurtigere ind over

En underretning er desværre IKKE lig med hjælp fra kommunen. Men du svarede ikke på mit spørgsmål ?? Hvordan skal forældre fikse det ?

Anmeld Citér

15. marts 2018

Sprit25

Anonym skriver:

En underretning er desværre IKKE lig med hjælp fra kommunen. Men du svarede ikke på mit spørgsmål ?? Hvordan skal forældre fikse det ?

Hvis der kommer en underretning på et voldligt og tydeligt frustreret barn så kommer der hjælp. 

Ved at få børnehaven til at gøre mere. De skal jo ikke tie det her ihjel det skal jo ud over rampen nu. Drengen skal mandsopdækkes og det er hans forældres ansvar

Anmeld Citér

15. marts 2018

lineog4

Sprit25 skriver:

Hvis der kommer en underretning på et voldligt og tydeligt frustreret barn så kommer der hjælp. 

Ved at få børnehaven til at gøre mere. De skal jo ikke tie det her ihjel det skal jo ud over rampen nu. Drengen skal mandsopdækkes og det er hans forældres ansvar

Det er desværre ikke så let at få sen hjælp der skal til. En underretning giver ikke pr automatik ressourcer til børnehaven, hjælp hjemme eller en PPR udredning. 

Jeg ville formode med det ts skriver, at PPR allerede er inde over, og det er via PPR der kan afsættes midler. Underretningen vil give en samtale med forældrene og det skal vist ske inden for 14 arbejdsdage, men det sker ikke altid. Og til sådan en samtale, kan forældre og kommune i samarbejde aftale en plan hvor Lan får set på ressourcer og manglen på samme i familien. Kommunen kan ikke presse på fx en udredning og på at PPR får pengene op af lommen, det tager den tid det tager. 

Jeg har endnu tilgode at opleve, at noget inden for dette område går stærkt med mindre der er tale om mistanke om vold eller seksuelle overgreb. 

Anmeld Citér

15. marts 2018

nielsen80

lineog4 skriver:

Det er desværre ikke så let at få sen hjælp der skal til. En underretning giver ikke pr automatik ressourcer til børnehaven, hjælp hjemme eller en PPR udredning. 

Jeg ville formode med det ts skriver, at PPR allerede er inde over, og det er via PPR der kan afsættes midler. Underretningen vil give en samtale med forældrene og det skal vist ske inden for 14 arbejdsdage, men det sker ikke altid. Og til sådan en samtale, kan forældre og kommune i samarbejde aftale en plan hvor Lan får set på ressourcer og manglen på samme i familien. Kommunen kan ikke presse på fx en udredning og på at PPR får pengene op af lommen, det tager den tid det tager. 

Jeg har endnu tilgode at opleve, at noget inden for dette område går stærkt med mindre der er tale om mistanke om vold eller seksuelle overgreb. 

Men hvis man intet underretter, så sker der vel slet ikke noget? Jeg tænker,alle selvfølgelig skal have forståelse for, at forældrene er i en mega svær position og formodentlig gør alt i deres magt. 

Men er dit barn udsat for så grov vold, som her beskrevet, er det aldrig en løsning at tie det ihjel.og alene af forsikringsmæssige årsager, er en underretning altså en god ide, udover det måske kan hjælpe de presset forældre med at synliggøre problemets omfang.

Anmeld Citér

15. marts 2018

lineog4

nielsen80 skriver:

Men hvis man intet underretter, så sker der vel slet ikke noget? Jeg tænker,alle selvfølgelig skal have forståelse for, at forældrene er i en mega svær position og formodentlig gør alt i deres magt. 

Men er dit barn udsat for så grov vold, som her beskrevet, er det aldrig en løsning at tie det ihjel.og alene af forsikringsmæssige årsager, er en underretning altså en god ide, udover det måske kan hjælpe de presset forældre med at synliggøre problemets omfang.

Selvsagt skal man underrette - og tænker faktisk der er underrettet. Man skal bare ikke tro, at en underretning og så løses udfordringer i morgen a desværre å

Anmeld Citér

15. marts 2018

Anonym

Sprit25 skriver:

Nej en underretning er altså ikke lig med der kommer hjælpe. Kommunerne kan være umulige at råbe op. Forældrenes ansvar ?!? De kan da ikke gøre en fløjtenende fis ?!? Min erfarring er desværre at forældre kan råbe op nok så mange gange uden der sker nået. Om det er anderledes med et voldeligt barn ved jeg ikke, men har altså set flere til fælde med børn som ikke trives , forældre råber efter hjælp men kommunerne gør intet .

Anmeld Citér

15. marts 2018

Anonym

lineog4 skriver:

Selvsagt skal man underrette - og tænker faktisk der er underrettet. Man skal bare ikke tro, at en underretning og så løses udfordringer i morgen a desværre å

Enig . Man må da også formode at personalet har gjordt noget for at hjælpe barnet. Desværre arbejder systemet meget langsomt , og det kan jo være lange ventetider hos PPR. I vores kommune er der f.eks 9 mdr ventetid .

Anmeld Citér

15. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Sprit25 skriver:

Men vi ved jo i bund og grund ikke om forældrene råber op efter hjælp? Hvad mere skal de gøre?

Og nej, en underretning er ikke lig med man får hjælp med det samme. Det kan tage mega lang tid. Jeg har desværre selv set det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.