Anonym skriver:
Hvis problem bliver det så,når de har enten lemlæstet nogen for livet,eller slået nogle ihjel??
Selvfølgelig skal man ikke køre uden kørekort, men har man haft kørekort, mener jeg ikke, at en frakendelse nødvendigvis betyder, at man er og altid vil være en dårlig bilist. Heldigvis er der da også mange, der lærer af deres fejltagelser.
Jeg er selv blevet påkørt 2 gange, og har især den ene gang været meget heldig og er ikke kommet noget væsentligt til. Begge gange skyldtes uopmærksom kørsel fra modparten og hverken alkohol eller for høj fart. Om modparten havde kørekort ved jeg ikke, men jeg er helt sikker på, at det ikke ville have haft noget at sige begge gange. Den ene overså en kø og den anden kørte for tæt på, da jeg måtte bremse for et uheld foran mig, så et manglende kørekort ville næppe have ændret på det uheld.
Jeg synes, at mange her i debatten mener, at har man begået en fejl, så vil man altid, være en dårlig bilist og til fare for andre, og der er jeg ikke enig. Jeg tror, vi alle er enige om, at spirituskørsel er forkasteligt, men at det betyder, at dem der har gjort den en gang altid vil være farlige og aldrig burde køre igen, synes jeg er at gå for langt. Det er selvfølgelig noget andet, hvis de ikke lære noget og gør det igen.
Anmeld
Citér