Køre uden kørekort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Abracadabra skriver:

Næh, det er heller uddannelsen, der operer din blindtarm ud. Men du vil alligevel helst have en uddannet læge eller en, der ikke har fået frataget sin lægeautorisation pga. druk/stofmisbrug/grov uagtsomhed. 

Jeg er enig med dig langt hen af vejen, men den bilist, der har mistet kortet kan miste det på den eneste fejl, han/hun nogensinde har lavet i trafikken. En læge mister så vidt jeg ved, ikke autorisation allerede ved første fejl (men jeg kan tage fejl da jeg ikke er ekspert på området)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Meld det til politiet!

Selvfølgelig vedkommer det os andre, når de kører ud i trafikken! De kan være til fare for os andre. Jeg forstår slet ikke, at det kan være en diskussion, for selvfølgelig skal man ikke køre, når man ikke har kørekort.

Der er en grund til man skal tage et kørekort for at køre bil ligesom der nok også er en grund til man ikke har fået det taget.

Jeg ville ikke tøve et sekund med at melde det

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

læse lige det her 

I henhold til loven kan politiet konfiskere bilen, når føreren af bilen bliver stoppet tredje gang i den samme bil. 

Ja, vi er enige - men der står altså ikke noget om 3 år, som skrevet tidligere.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ifølge færdselslovens § 133 a konfiskeres køretøejer ved særligt grove eller gentagne overtrædelser af færdselsloven.

I praksis konfiskeres køretøjer oftest i forbindelse med kørsel i frakendelsestiden samt gentagne tilfælde af spirituskørsel.

Ved kørsel uden kørekort konfiskeres bilen som udgangspunkt 3. gang. Hvis spiritus er involveret 2. gang. 

Det er kun det køretøj, som anvendes i forbindelse med kørsel uden kørekort, der kan konfiskeres. Hvis føreren ejer andre køretøjer, kan disse endvidere konfiskeres i tilfælde af spirituskørsel, hvis det vurderes, at gentagen spirituskørsel er sandsynligt

Hvorfor citerer du mig? Der var én, der skrev indenfor 3 år, det står der ikke noget om, og det var det, jeg skrev om.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Som jeg siger. Det er da dumt. Og ulovligt ja. Men det er deres problem. Og dem der er dumme. 

Det er stadig ikke kortet der kører bilen. 

Der er uhyggelig mange med kørekort der ikke kan finde ud af at køre bil. 

Hvis problem bliver det så,når de har enten lemlæstet nogen for livet,eller slået nogle ihjel??

Anmeld Citér

11. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Hvis problem bliver det så,når de har enten lemlæstet nogen for livet,eller slået nogle ihjel??

Selvfølgelig skal man ikke køre uden kørekort, men har man haft kørekort, mener jeg ikke, at en frakendelse nødvendigvis betyder, at man er og altid vil være en dårlig bilist. Heldigvis er der da også mange, der lærer af deres fejltagelser. 

Jeg er selv blevet påkørt 2 gange, og har især den ene gang været meget heldig og er ikke kommet noget væsentligt til. Begge gange skyldtes uopmærksom kørsel fra modparten og hverken alkohol eller for høj fart. Om modparten havde kørekort ved jeg ikke, men jeg er helt sikker på, at det ikke ville have haft noget at sige begge gange. Den ene overså en kø og den anden kørte for tæt på, da jeg måtte bremse for et uheld foran mig, så et manglende kørekort ville næppe have ændret på det uheld. 

Jeg synes, at mange her i debatten mener, at har man begået en fejl, så vil man altid, være en dårlig bilist og til fare for andre, og der er jeg ikke enig. Jeg tror, vi alle er enige om, at spirituskørsel er forkasteligt, men at det betyder, at dem der har gjort den en gang altid vil være farlige og aldrig burde køre igen, synes jeg er at gå for langt. Det er selvfølgelig noget andet, hvis de ikke lære noget og gør det igen.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Janey

Profilbillede for Janey

Egentlig tror jeg heller ikke, at der sker ret meget ved at melde, at nogen kører uden kørekort med de ressourcer politiet har i dag. Hvis de er i nærheden og har tid, tjekker de måske, men er der tale om en der "bare" køre uden kørekort og enten ikke har fået det frakendt eller er udover frakendelsesperioden, tror jeg ikke, at der sker ret meget ved at anmelde det, medmindre personen har en historik med dårlig kørsel.

Den bekendte, jeg har, som kører uden kørekort har vist fået det frakendt for omkring 10 år siden. For et par år siden blev han stoppet i et rutinetjek, da han skulle køre bilen til syn, og det lod betjenten ham gøre uden at give ham en bøde, selv om han sagde til min bekendte, at han vist ikke havde fået generhvervet sit kørekort. Når min bekendte ligefrem blev stoppet uden at få en bøde, når han ligefrem var fanget i det, så tænker jeg ikke, at man fra politiets side bruger ret mange ressourcer på at køre ud at tjekke eller holde øje med nogle, der er anmeldt for at køre uden kørekort.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

det er stadig ikke kørekortets skyld. Men erfaren person med kørekort gennem 50 år kan ligeså vel lemlæste og køre nogen ned. Selv du kan gøre det. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Babilooo

Anonym skriver:

det er stadig ikke kørekortets skyld. Men erfaren person med kørekort gennem 50 år kan ligeså vel lemlæste og køre nogen ned. Selv du kan gøre det. 

Ja - men en der har fået frakendt kørekortet pga dårlig kørsel har lang større sandsynlighed for at gøre skade og gøre noget dumt.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Gud hvor er dine argumenter dog bare frustrerende!! 

Så fordi man KAN køre uden kørekort så er det ok?? Der er vel for filan da en årsag til at man skal tage kørekortet! 

Og ved du hvorfor fyren har fået frakendt sit kort? Nej vel? Så reelt set aner du ikke om han har kørt hasarderet kørsel gang på gang eller har kørt stangstiv. 

Loven er der af en årsag, om man kan lide den eller ej!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.