Mor11 skriver:
Men det kan jo blive hendes problem elle andres hvis fx hende uden kørekort ender i en ulykke forårsaget af at hun ikke er kompetent til at køre bil fx overser noget færdselsrelateret - som højre vigepligt som jeg personligt ikke anede var en ting før jeg tog kørekort. Det kunne også være et uheld i glat føre hvor hun ikke har lært hvordan man retter bilen op hvis den skrider.
Den anden har allerede vist at han ikke er kompetent til at køre bil, eftersom han har mistet kortet. der skal faktisk en god del til, så hvis man ender der, er det fordi man ikke lærer af sine fejl og bliver ved at køre uhensigtsmæssigt.
Så jo. Gu fanden kan det blive ts' problem. Ligesom hvis andre mennesker kører spritkørsel. Skal vi også blande os udenom det? Nej! For det kan koste mange andre end den stive fører livet.
Hvis du taler ordenligt så gør jeg også. Også jan vi tale sammen.
Du kan ikke sammenligne spritkørsel med at køre uden kørekort. Det er da det dummeste jeg længe har hørt.
Selvfølgelig skal man da have kørekort for at køre bil. Men kører man uden så er det ikke dit eller andres problem. Det er ens eget når de bliver stoppet.
Jeg har selv kørekort. Og har haft det i mange år. Men tør da vædde med at hvis jeg blev sat op til en teori prøve Idag. Så dumpede jeg da på stedet. Det gør de fleste der har haft kørekort i mange år. Jeg glemmer ofte at tage mit kørekort med mig når jeg låner en bil fordi jeg sjældent har det på mig. Så kan jeg heller ikke køre bil fordi jeg ikke har det?
kendte engang en familie der havde to drenge på dengang 10 og 12 år. De boede på en gård med kæmpe marker. Deres forældre lod dem kører i en brugt spand på markerne med dem ved siden af. De køre bedre bil end mange andre med kørekort gør.
At køre en bil handler om erfaring og kendskab til færdselsloven. Det kan man sagtens få uden at tage et kørekort på en køreskole. Så igen som sagt flere gsnge. Det er ikke kortet der kører bilen.
Jeg støtter ikke op om folk der kører uden. Det er dumt uden tvivl. Men det er deres problem.
Det er også dumt og ulovligt at tage stoffer. Men det er heller ikke mit problem eller andres. Det er deres og det er dumt.
Det er min holdning. Så behøver den ikke debatteres yderligere.
Kan i have en dejlig søndag.