Køre uden kørekort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

De kan ikke bare beslaglægge bilen, vi bor i Danmark, der findes lovgivning.

Man retter henvendelse til Politiet, som tager en snak med dem, og så har de skærpet opmærksomhed på adressen.

Hvis de stoppes, falder der sigtelse og bøde, og efter 3 gange i samme bil kan bilen beslaglægges, desværre kan dette dog tage noget tid at nå frem til - og de kan bare købe en ny bil efter dette.

hejsa

der er en lov vis de bliv tage 3 gang på 3 år så kan de tage bil 

og jeg her ikke når til over for folk som køre ud kørekort da så have jeg ring da 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Som jeg siger. Det er da dumt. Og ulovligt ja. Men det er deres problem. Og dem der er dumme. 

Det er stadig ikke kortet der kører bilen. 

Der er uhyggelig mange med kørekort der ikke kan finde ud af at køre bil. 

Ja det er der da! Men det gør det nok ikke ligefrem mere sikkert at man IKKE har taget og bestået  et kørekursus! 

Og som sagt. Manden har fået frataget sit kort. Så han har da allerede sort på Hvidt at han ikke er egnet til at køre bil før han har taget og bestået en køreprøve påny.

Anmeld Citér

11. marts 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Forstår ikk hvorfor du skal gøre noget? 

Det er ikke kortet der kører bilen. Så bare fordi det ikke er erhvervet og den anden frakendt. Gør dem ikke til farlige for trafikken eller andre mennesker. 

Ringer du også til politiet og sladre hvis du ser nogen snakke i telefon mens de kører bil? 

Bevares det er da dumt af dem. Men det er deres problem. Ikke dit

Ja - man burde melde folk som taler i telefon når de kører bil. Det gør man selvfølgelig ikke fordi politiet aldrig ville nå frem i tide, hvis de overhovedet har tid. Og fordi man iøvrigt næsten ikke kunne foretage sig andet da der er SÅ mange som skider højt og flot på andres sikkerhed. 

Hvis man ikke kan indordne sig og vil være ligeglad med andre så må man flytte ud på en øde ø og lege anarkist i fred.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Hold da op. Det er ikke farligt at køre uden. Det er igen ikke kortet der kører bilen

Næh, det er heller uddannelsen, der operer din blindtarm ud. Men du vil alligevel helst have en uddannet læge eller en, der ikke har fået frataget sin lægeautorisation pga. druk/stofmisbrug/grov uagtsomhed. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Men det kan jo blive hendes problem elle andres hvis fx hende uden kørekort ender i en ulykke forårsaget af at hun ikke er kompetent til at køre bil fx overser noget færdselsrelateret - som højre vigepligt som jeg personligt ikke anede var en ting før jeg tog kørekort. Det kunne også være et uheld i glat føre hvor hun ikke har lært hvordan man retter bilen op hvis den skrider. 

Den anden har allerede vist at han ikke er kompetent til at køre bil, eftersom han har mistet kortet. der skal faktisk en god del til, så hvis man ender der, er det fordi man ikke lærer af sine fejl og bliver ved at køre uhensigtsmæssigt.

Så jo. Gu fanden kan det blive ts' problem. Ligesom hvis andre mennesker kører spritkørsel. Skal vi også blande os udenom det? Nej! For det kan koste mange andre end den stive fører livet. 

Hvis du taler ordenligt så gør jeg også. Også jan vi tale sammen. 

Du kan ikke sammenligne spritkørsel med at køre uden kørekort. Det er da det dummeste jeg længe har hørt. 

Selvfølgelig skal man da have kørekort for at køre bil. Men kører man uden så er det ikke dit eller andres problem. Det er ens eget når de bliver stoppet. 

Jeg har selv kørekort. Og har haft det i mange år. Men tør da vædde med at hvis jeg blev sat op til en teori prøve Idag. Så dumpede jeg da på stedet. Det gør de fleste der har haft kørekort i mange år. Jeg glemmer ofte at tage mit kørekort med mig når jeg låner en bil fordi jeg sjældent har det på mig. Så kan jeg heller ikke køre bil fordi jeg ikke har det?

kendte engang en familie der havde to drenge på dengang 10 og 12 år. De boede på en gård med kæmpe marker. Deres forældre lod dem kører i en brugt spand på markerne med dem ved siden af. De køre bedre bil end mange andre med kørekort gør. 

At køre en bil handler om erfaring og kendskab til færdselsloven. Det kan man sagtens få uden at tage et kørekort på en køreskole. Så igen som sagt flere gsnge. Det er ikke kortet der kører bilen. 

Jeg støtter ikke op om folk der kører uden. Det er dumt uden tvivl. Men det er deres problem. 

Det er også dumt og ulovligt at tage stoffer. Men det er heller ikke mit problem eller andres. Det er deres og det er dumt. 

Det er min holdning. Så behøver den ikke debatteres yderligere. 

Kan i have en dejlig søndag.  

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Næh, det er heller uddannelsen, der operer din blindtarm ud. Men du vil alligevel helst have en uddannet læge eller en, der ikke har fået frataget sin lægeautorisation pga. druk/stofmisbrug/grov uagtsomhed. 

Stadig ikke noget der kan sammenlignes 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Mor11 skriver:

Ja det er der da! Men det gør det nok ikke ligefrem mere sikkert at man IKKE har taget og bestået  et kørekursus! 

Og som sagt. Manden har fået frataget sit kort. Så han har da allerede sort på Hvidt at han ikke er egnet til at køre bil før han har taget og bestået en køreprøve påny.

Manden har fået frataget ait kørekort. Højst sandsynligt pga at han har kørt for stærkt. Det er de fleste der får taget det af den årsag. 

Så tager manden teori og kørekort igen og vupti så kan han pludselig overholde færdselsreglerne og er mester i at køre bil.  For nu er der et plastik kort i lommen. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

De kan ikke bare beslaglægge bilen, vi bor i Danmark, der findes lovgivning.

Man retter henvendelse til Politiet, som tager en snak med dem, og så har de skærpet opmærksomhed på adressen.

Hvis de stoppes, falder der sigtelse og bøde, og efter 3 gange i samme bil kan bilen beslaglægges, desværre kan dette dog tage noget tid at nå frem til - og de kan bare købe en ny bil efter dette.

Og hvis de blir meldt nok gange, så har politiet heldigvis en chance for at tage dem, på fast gerning. Hvilket gør at de på et tidspunkt får beslaglagt bilen.

Og hvis de så bare køber en ny bil, så melder man dem bare igen og igen og igen! Vh Stine 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Manden har fået frataget ait kørekort. Højst sandsynligt pga at han har kørt for stærkt. Det er de fleste der får taget det af den årsag. 

Så tager manden teori og kørekort igen og vupti så kan han pludselig overholde færdselsreglerne og er mester i at køre bil.  For nu er der et plastik kort i lommen. 

Ved en frakendelse - ikke en betinget men en fuld frskendelse - er du uden kort i mellem 6mdr og 10år inden du må generhverve et kørekort. 

Perioden uden kort skulle jo gerne få vedkommende til at tænke over tingene og passe bedre på næste gang han/hun får muligheden for at få et kort igen. Men hvis man bare kan gøre som det passer en i perioden, hvor er straffen så? Og skulle vi så ikke bare lade folk køre som de vil? Bare drop kørekort og lad folk sætte sig ud og drøne afsted med 130 i timen. Det kan da ikke være mere farligt for omgivelserne, det kan jeg godt se... 

jeg ved godt at der findes mennesker som kører fint uden at have et bevis, men chancen for at vi har flere kompetente billister på vejene er bare større hvis vi ved at alle der kører har modtaget undervisning og HAR lært hvad der skal til - ikke bare hvor koblingspunktet ligger, men også hvordan man orientere sig når der er mange mennesker i trafikken. Det er altså ikke helt det samme som at køre på en øde markvej hvor man kun skal koncentrere sig om sin egen bil og at blive på vejen.

at folk så er nogen tumper er svært at komme til livs - eller, lige bortset fra at vi jo kan fratage dem førerretten. Men hvis man kører alligevel og vidner til det bare holder kæft og er ligeglade, Ja så bliver de nok ikke klogere og vi bliver bare ved at have samme mængde farlige mennesker på vejene.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

hejsa

der er en lov vis de bliv tage 3 gang på 3 år så kan de tage bil 

og jeg her ikke når til over for folk som køre ud kørekort da så have jeg ring da 

Læs lige lovgivningen.

3 gange på 3 år gælder kun "lille knallert", der er ingen tidshorisont på bilkørsel uden førerret, her skal man på kørsel i frakendelsestiden og gentagne forseelser (underforstået inden forældelsesfristen), før det sker. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.