Jeg kan godt til en vis grad følge folks harme over, at folk uden kørt kører bil, og jeg kan også følge det med dem, der aldrig har taget kørekort og fået undervisning, men der findes godt nok mange, der har taget kørekort, som ikke kender reglerne, da de jo indimellem ændres. Der findes utroligt mange, der ikke ved, at medmindre der står andet er den tilladte fart på motorvejen 130 km/t, at man skal blinke ud, når man skifter bane på motorvejen, at man ikke må skifte bane på motorvejen, når der ikke er plads, bare fordi man jo har givet signal, om at man skifter osv. ....
On topic så kan folk jo være uheldige at miste kortet på en fejltagelse. Jeg tænker, at langt de fleste, der har mistet kortet, nok har mere end en overtrædelse på samvittigheden (især ved fart), men nu kender jeg så også en, der har mistet kortet pga. alkohol, da han var ung og dum. Han har forlængst udstået frakendelsesperioden, men kører i dag uden kortet, fordi han ikke har taget sig sammen til at generhverve det. Ham kunne jeg aldrig drømme om at melde, da han er en af de billister, jeg kender, der kører allerpænest. Han kører aldrig for stærkt eller tager den over på taxa-gult, taler7ams'er i telefon eller lignende, da han er en god billist og selvfølgelig heller ikke vil øge risikoen for at blive stoppet uden kørekort.
En spritbilist ville jeg til enhver tid anmelde, og jeg ville også have anmeldt ham, hvis jeg havde opdaget hans alkohol-kørsel dengang, men jeg melder ikke en, der kører pænt og uden fare for andre, når hans frakendelsestid er udløbet, selv om han selvfølgelig burde have taget kortet igen.
Anmeld
Citér