Køre uden kørekort

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.955 visninger
60 svar
190 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. marts 2018

Anonym trådstarter

Er der noget man kan gøre hvis man har kendskab til nogen som kører rundt uden kørekort? Der er tale om en ung kvinde og hendes kæreste. De kører på skift, hende uden kørekort fordi hun ikke har taget kørekort og ham uden kørekort fordi han har fået det frakendt/taget. 

Jeg har selvfølgelig snakket med vedkommende om dumheden og ulovligheden i det, men "jeg kører jo kun på de små veje og grusveje" er svaret. Total ligeglad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Meld det til politiet, så ka de beslaglægge bilen. Det gør det i hvert fald noget svære at køre. Vh Stine 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

StineW79 skriver:

Meld det til politiet, så ka de beslaglægge bilen. Det gør det i hvert fald noget svære at køre. Vh Stine 

De kan ikke bare beslaglægge bilen, vi bor i Danmark, der findes lovgivning.

Man retter henvendelse til Politiet, som tager en snak med dem, og så har de skærpet opmærksomhed på adressen.

Hvis de stoppes, falder der sigtelse og bøde, og efter 3 gange i samme bil kan bilen beslaglægges, desværre kan dette dog tage noget tid at nå frem til - og de kan bare købe en ny bil efter dette.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Er der noget man kan gøre hvis man har kendskab til nogen som kører rundt uden kørekort? Der er tale om en ung kvinde og hendes kæreste. De kører på skift, hende uden kørekort fordi hun ikke har taget kørekort og ham uden kørekort fordi han har fået det frakendt/taget. 

Jeg har selvfølgelig snakket med vedkommende om dumheden og ulovligheden i det, men "jeg kører jo kun på de små veje og grusveje" er svaret. Total ligeglad.

Forstår ikk hvorfor du skal gøre noget? 

Det er ikke kortet der kører bilen. Så bare fordi det ikke er erhvervet og den anden frakendt. Gør dem ikke til farlige for trafikken eller andre mennesker. 

Ringer du også til politiet og sladre hvis du ser nogen snakke i telefon mens de kører bil? 

Bevares det er da dumt af dem. Men det er deres problem. Ikke dit

Anmeld Citér

11. marts 2018

Sandratoft

Anonym skriver:

Det er ikke kortet der kører bilen. Så bare fordi det ikke er erhvervet og den anden frakendt. Gør dem ikke til farlige for trafikken eller andre mennesker. 

Ringer du også til politiet og sladre hvis du ser nogen snakke i telefon mens de kører bil? 

Selvfølgelig skal det meldes, der er jo en grund til at han har fået frakendt kørekortet. 

Og hun har jo ingen reel undervisning fået, så selvfølgelig skal hun heller ikke køre. 

Og ja, jeg ville melde det hvis jeg havde kendskab til nogen der taler i mobil under kørslen, på samme måde som jeg ville lave en underretning hvis jeg fik kendskab til socialt bedrageri. 

Hvis vi alle bare er ligeglade med lovgivningen, hvor står vi så? 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Møghe

Anonym skriver:

Dit svar vidner da ikke om meget respekt for det retssamfund, som vi lever i. Ingen af de to personer er kompetente til at køre bil. Den ene fordi hun ikke har opnået de kompetencer, der skal til i form af at erhverve kortet. Den anden har åbenbart vist, at han ikke er i stand til at efterleve den danske færdselslov.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Fordi det er farligt. Også for mig og mine børn.

Anmeld Citér

11. marts 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Men det kan jo blive hendes problem elle andres hvis fx hende uden kørekort ender i en ulykke forårsaget af at hun ikke er kompetent til at køre bil fx overser noget færdselsrelateret - som højre vigepligt som jeg personligt ikke anede var en ting før jeg tog kørekort. Det kunne også være et uheld i glat føre hvor hun ikke har lært hvordan man retter bilen op hvis den skrider. 

Den anden har allerede vist at han ikke er kompetent til at køre bil, eftersom han har mistet kortet. der skal faktisk en god del til, så hvis man ender der, er det fordi man ikke lærer af sine fejl og bliver ved at køre uhensigtsmæssigt.

Så jo. Gu fanden kan det blive ts' problem. Ligesom hvis andre mennesker kører spritkørsel. Skal vi også blande os udenom det? Nej! For det kan koste mange andre end den stive fører livet. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Møghe skriver:

Dit svar vidner da ikke om meget respekt for det retssamfund, som vi lever i. Ingen af de to personer er kompetente til at køre bil. Den ene fordi hun ikke har opnået de kompetencer, der skal til i form af at erhverve kortet. Den anden har åbenbart vist, at han ikke er i stand til at efterleve den danske færdselslov.

Som jeg siger. Det er da dumt. Og ulovligt ja. Men det er deres problem. Og dem der er dumme. 

Det er stadig ikke kortet der kører bilen. 

Der er uhyggelig mange med kørekort der ikke kan finde ud af at køre bil. 

Anmeld Citér

11. marts 2018

Anonym

Abracadabra skriver:

Fordi det er farligt. Også for mig og mine børn.

Hold da op. Det er ikke farligt at køre uden. Det er igen ikke kortet der kører bilen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.