Anonym skriver:
Du har helt sikkert ret i det du siger, den eneste grund til hun kom i opgangen var fordi jeg havde sagt til hende det ville være konsekvensen. Stod dog lige ved døren hele tiden og talte så til 10 både for berolige mig selv og gøre klar til endnu en omgang overskud og tålmodighed og fordi jeg ville ha hun skulle have en hurtig lærestreg.
Jeg prøvede sætte hende i stuen først, men da de små vågnede på skift, fik hun hurtig travlt og tændte tv og løb rundt i sofaen.
Min tålmodighed var fuldstændig brugt der og så flød det hele over.
Jeg er extra opmærksom på hende da det ikke er nemt at være den "store" og skulle flere ting selv, så vi tager tit i biografen bare mig og hende, eller en hygge dag hvor vi laver perleplader eller hvad hun har lyst til at lave.
I dag fik hun lov at bestemme aftensmads menuen, og vi endte på Mac donalds og blev og legede bagefter.
Jeg føler jeg gør hvad jeg kan for at være der for alle pigerne, men måske har hun brug for mere, for har godt tænkt på om det er et opråb på opmærksomhed fra hendes side.
Tak for råd og forslag til konsekvenser.
Vil helt sikkert tale med min nabo i morgen. Jeg havde dog personligt selv ikke valgt reagere så tideligt, eller på den måde hun gjorde. Hvis jeg endelig skulle reagere så havde jeg banket på døren og spurgt om der var noget jeg kunne hjælpe med og peget ud den lille græd. Men havde dog givet det lidt tid, folk er tit så dømmende og bedrevidende og derfor ville jeg lade moren/faren om at tackle situationen, ihvertfald lige se situationen an inden jeg greb ind så få sekunder efter. Derfor blev jeg også så frustreret, for havde dårligt lukket døren og så stod hun der, hun har næsen i alt til dagligt, fx hvilket skrald man smider ud i skakten osv, hun bor alene og har ingen børn, og det gjorde mig bare skide sur, men også utrolig ked af det over situationen, og følte mig fuldstændig misforstået i hvad der forgik.
Ingen tusind tak, dit svar hjalp
Så lidt. Jeg håber virkelig at du kan få det til at hænge sammen.
Mht. naboen, så siger du selv at hun ingen børn har. Hun aner jo ikke hvordan det er når man bliver frustreret og skal opdrage på noget der virker umuligt i det øjeblik. Derfor reagerer hun også som hun gør. Hun ved ikke bedre. Hun vil jo bare beskytte denne lille grædende pige.
Og igen kan jeg ikke pointere det nok. Find en måde at aflaste dig selv på. Lav noget alene, noget kun for dig selv. Så får du mere overskud og energi 
Vi har alle været der. Det bliver bedre