Cherraly skriver:
Det mange ser som naturligt, er ofte socialt bestemt. Det er ikke længe siden det ikke var naturligt at være bøsser, de var jo psykisk syge. Kvinder der havde sex udenfor ægteskab eller var utro kunne risikere at få det hvide snit, for det var også unaturligt. Og hvad med onani i fortiden? Eller kvinders natur, der gjorde de ikke kunne tænke, lede, gå i krig osv.? De her "naturaliserede" områder accepteres ofte som de rigtige, ja naturlige. Og det er dybt problematisk i mine øjne. Forhold burde jo ses som noget individuelt, eller forskelligt i alle tilfælde, der er ikke to mennesker der er ens, heller ikke to par der er det. Men alligevel er der nogenlunde fælles regler, stigmatisering, natutalusering. Og det er ærgerligt.
Utroskab kan også godt ses som symptom på, at de opstillede sociale rammer ikke er optimale, og som mange egentlig træder udenfor, og det ofte er de her rammer/forventninger der bidrager negativt til et forhold, hvis mennesker føler de skal tilpasse sig.
Tror min pointe er, at man skal prøve at se bort fra hvad der i dag betegnes for at være naturligt eller ej. Og også have mulighed for selv at udvikle sig, kan være åbent forhold var en fremmed tanke for en for 10 år siden, men man ændrer og udvikler sig, og skal ikke lukke sig inde i "det naturlige".
Jeg har ingen problemer med homoseksuelle, onani osv.
Naboen må gerne have et helt rum indrettet til s/m, hvis de er til den slags.
Jeg ved ikke, om du lever i et åbent forhold, men hvis du gør, så har jeg ingen problemer med det.
Umiddelbart lyder det, som om du synes, det er problematisk, at andre lever i monogame forhold. Hvordan kan det være, at du har brug for at putte par ned i en kasse, der hedder unaturlig ?
Og hvorfor synes du, at "man" måske skal udvikle sig og blive åben for et åbent forhold ? Hverken min kæreste eller jeg har lyst til et åbent forhold. Hvorfor et det ikke okay for dig ?
Jeg synes faktisk, det er ærgerligt, at du stigmatiserer monogame forhold.
Hvis alt skal være naturligt - skal vi så også stoppe med kunstig befrugtning ? - det er jo ikke en naturlig måde at få børn på. Skal barnløse bare acceptere, at de skal leve uden børn, fordi fertilitetsbehandling ikke er naturligt ?
Jeg har været i et forhold med utroskab. Jeg har ikke noget imod, hvis du godt kunne leve med, at din kæreste gjorde en anden gravid, men det kunne jeg ikke. Ham sagde jeg farvel til.