Åbent forhold!?!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Øh for det første, så tag lige at slap af, det var sgu ikke mig der kaldte det for useriøst. 

Men med alle de kommentarer og grunde du kommer til det, så nej så har du ikke fået mig på “bedre tanker”.

Nej jeg tror ikke på man har behov for at knalde med andre hvis man elsker og tænder på så partner. 

Og nej jeg ville ikke blande mig i mine børns seksualitet, men derfor har jeg vel lov at sige at jeg ikke ønsker for dem at det er sådan de føler de er nødt til at leve for at være lykkelige.....!

Skal lige sige, at jeg ikke er den samme anonym du citerede, men ville alligevel svare.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Øh for det første, så tag lige at slap af, det var sgu ikke mig der kaldte det for useriøst. 

Men med alle de kommentarer og grunde du kommer til det, så nej så har du ikke fået mig på “bedre tanker”.

Nej jeg tror ikke på man har behov for at knalde med andre hvis man elsker og tænder på så partner. 

Og nej jeg ville ikke blande mig i mine børns seksualitet, men derfor har jeg vel lov at sige at jeg ikke ønsker for dem at det er sådan de føler de er nødt til at leve for at være lykkelige.....!

Jeg er fuldstændig afslappet, jeg uddyber og forklarer, du kunne jo prøve det samme  

Nu handler det jo ikke om at du skal komme på bedre tanker, men derimod om du skal prøve at forstå at din sandhed og virkelighed ikke er almægtig, at mit forhold er kærligt og vidunderligt selvom det er anderledes end dit. 

Igen handler det ikke om nød, men af lyst. Hvorfor skal jeg tvinges til at leve efter dine regler for at blive respekteret? Går det så også den anden vej? Skal jeg fordømme dig og fortælle dig at du evalutinært forkert? 

Anmeld Citér

31. januar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Og jeg tror ikke, man har behov for at rejse til Hawaii på ferie, hvis man er glad for at bo i Danmark - eller at man har behov for at intimbarbere sig, hvis man er glad for sin krop - eller behov for at spise champignons, hvis man godt kan lide sushi. - Det giver jo ingen mening at argumentere på den måde - hvorfor skulle dine behov være generelle for alle mennesker? 

Og nej, jeg lever ikke i et åbent forhold og ønsker det heller ikke, og jeg lever fx heller ikke i et lesbisk forhold - men det får mig da ikke til at udlede, at folk, der gør dét, lever mindre “rigtigt” eller elsker og tænder mindre på deres partner end jeg. 

Lev og lad leve, for dælen da. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er fuldstændig afslappet, jeg uddyber og forklarer, du kunne jo prøve det samme  

Nu handler det jo ikke om at du skal komme på bedre tanker, men derimod om du skal prøve at forstå at din sandhed og virkelighed ikke er almægtig, at mit forhold er kærligt og vidunderligt selvom det er anderledes end dit. 

Igen handler det ikke om nød, men af lyst. Hvorfor skal jeg tvinges til at leve efter dine regler for at blive respekteret? Går det så også den anden vej? Skal jeg fordømme dig og fortælle dig at du evalutinært forkert? 

Øh jeg mener da ikke du har skrevet meget anderledes? At “vores” måde at leve på er ensformigt og kedeligt. 

Jeg synes ikke det er en måde jeg kunne tænke mig at leve på, og det har jeg vel lov til? 

Jeg synes vi kommer derud hvor grænserne bliver mere og mere flydende og det er jeg ikke tilhænger af.

Er det så okay at have flere koner? Er det okay at børn vokser op i familie hvor mor eller far er gift med flere? Eller at mine teenage børn finder en kæreste der knalder med flere forskellige, fordi hans forældre har lært ham at det er vigtigt at være nysgerrig og åben og bla bla. Nej det synes jeg faktisk ikke er ok. 

Men så vidt jeg husker, har jeg ikke skrevet at andre inkl dig, ikke måtte leve som i gjorde.

Det står jer da helt frit for. Giv den gas. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

Og jeg tror ikke, man har behov for at rejse til Hawaii på ferie, hvis man er glad for at bo i Danmark - eller at man har behov for at intimbarbere sig, hvis man er glad for sin krop - eller behov for at spise champignons, hvis man godt kan lide sushi. - Det giver jo ingen mening at argumentere på den måde - hvorfor skulle dine behov være generelle for alle mennesker? 

Og nej, jeg lever ikke i et åbent forhold og ønsker det heller ikke, og jeg lever fx heller ikke i et lesbisk forhold - men det får mig da ikke til at udlede, at folk, der gør dét, lever mindre “rigtigt” eller elsker og tænder mindre på deres partner end jeg. 

Lev og lad leve, for dælen da. 

Jamen hvis JEG tror på det, er det vel ok?? 

Du kan da heller ikke forsøge at modargumenterer en der skriver de tror på Gud eller lign... 

MÅ jeg ikke foretrække at leve to mennesker sammen? Eller er det pludseligt blevet et tabu at leve “normalt”, kedeligt, almindeligt kun en mand og en kvinde sammen??

Anmeld Citér

31. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Øh jeg mener da ikke du har skrevet meget anderledes? At “vores” måde at leve på er ensformigt og kedeligt. 

Jeg synes ikke det er en måde jeg kunne tænke mig at leve på, og det har jeg vel lov til? 

Jeg synes vi kommer derud hvor grænserne bliver mere og mere flydende og det er jeg ikke tilhænger af.

Er det så okay at have flere koner? Er det okay at børn vokser op i familie hvor mor eller far er gift med flere? Eller at mine teenage børn finder en kæreste der knalder med flere forskellige, fordi hans forældre har lært ham at det er vigtigt at være nysgerrig og åben og bla bla. Nej det synes jeg faktisk ikke er ok. 

Men så vidt jeg husker, har jeg ikke skrevet at andre inkl dig, ikke måtte leve som i gjorde.

Det står jer da helt frit for. Giv den gas. 

Øh jeg mener da ikke du har skrevet meget anderledes? At “vores” måde at leve på er ensformigt og kedeligt

- nej, jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om dit forhold, jeg har fortalt hvordan jeg ikke kan leve. 

- ja du har helt ret til at bestemme hvordan du vil leve og jeg respektere til fulde dit forhold, men det har jeg vel også? uden jeg skal mødes af fordømmende holdninger, uden du som totalt udenforstående skal vurdere vores ægteskab, sexliv og kærlighed, den respekt du kræver, kræver jeg også af dig. 

- er du ikke tilhænger af? hvorfor skal du i det hele taget have en holdning til andre menneskers ægteskab og sammen liv? hvorfor skal du vurdere og være "tilhænger" eller "modstander" af andres kærlighed? Kan du ikke bare acceptere at andre lever lykkeligt på en anden måde en dig? 

Er det så okay at have flere koner? 

ja, jeg ville ikke selv leve i et poly forhold, men hvis andre er glade og lykkelige på den måde så er jeg da super glad på deres vegne. 

Er det okay at børn vokser op i familie hvor mor eller far er gift med flere? 

igen, ja, hvem tager skade? der er så mange familie konstellationer og så længe de alle bygger på gensidig respekt, fælles familie værdier og kærlighed, så kan jeg virkelig ikke se hvad problemet skulle være? Silas Holst regnbue familie og Louise fra EB bloggen, der har en kæreste, en mand og to børn er fremragende eksempler på anderledes familier. 

Eller at mine teenager børn finder en kæreste der knalder med flere forskellige, fordi hans forældre har lært ham at det er vigtigt at være nysgerrig og åben og bla bla. Nej det synes jeg faktisk ikke er ok. 

- nej jeg ville da heller ikke syntes det var fedt at mine børn fandt en stodder der er utro med halvdelen af byen, vil de derimod prøve kræfter med forskellige ting, skal de da være så hjertelige velkommen til, så længe ingen får overskrevet sine grænser, alle er beskyttede og respekten er i orden. 

- nej ikke direkte, men du skriver dog at du "ikke er tilhænger af" "at du ikke ønsker osv" det indikere rimelig tydeligt at du ikke acceptere, men fordømmer. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Øh jeg mener da ikke du har skrevet meget anderledes? At “vores” måde at leve på er ensformigt og kedeligt

- nej, jeg har på intet tidspunkt udtalt mig om dit forhold, jeg har fortalt hvordan jeg ikke kan leve. 

- ja du har helt ret til at bestemme hvordan du vil leve og jeg respektere til fulde dit forhold, men det har jeg vel også? uden jeg skal mødes af fordømmende holdninger, uden du som totalt udenforstående skal vurdere vores ægteskab, sexliv og kærlighed, den respekt du kræver, kræver jeg også af dig. 

- er du ikke tilhænger af? hvorfor skal du i det hele taget have en holdning til andre menneskers ægteskab og sammen liv? hvorfor skal du vurdere og være "tilhænger" eller "modstander" af andres kærlighed? Kan du ikke bare acceptere at andre lever lykkeligt på en anden måde en dig? 

Er det så okay at have flere koner? 

ja, jeg ville ikke selv leve i et poly forhold, men hvis andre er glade og lykkelige på den måde så er jeg da super glad på deres vegne. 

Er det okay at børn vokser op i familie hvor mor eller far er gift med flere? 

igen, ja, hvem tager skade? der er så mange familie konstellationer og så længe de alle bygger på gensidig respekt, fælles familie værdier og kærlighed, så kan jeg virkelig ikke se hvad problemet skulle være? Silas Holst regnbue familie og Louise fra EB bloggen, der har en kæreste, en mand og to børn er fremragende eksempler på anderledes familier. 

Eller at mine teenager børn finder en kæreste der knalder med flere forskellige, fordi hans forældre har lært ham at det er vigtigt at være nysgerrig og åben og bla bla. Nej det synes jeg faktisk ikke er ok. 

- nej jeg ville da heller ikke syntes det var fedt at mine børn fandt en stodder der er utro med halvdelen af byen, vil de derimod prøve kræfter med forskellige ting, skal de da være så hjertelige velkommen til, så længe ingen får overskrevet sine grænser, alle er beskyttede og respekten er i orden. 

- nej ikke direkte, men du skriver dog at du "ikke er tilhænger af" "at du ikke ønsker osv" det indikere rimelig tydeligt at du ikke acceptere, men fordømmer. 

Hold nu fest altså. 

Jeg kan jo ikke skrive noget uden du vender og drejer og fortolker 1.000 ting ud fra det.

Bare fordi jeg bruger udtrykket af jeg ikke er tilhænger af det, behøver du sgu da ikke tillægge det en masse andre betydninger.

At du springer sådan i forsvarsposition, siger vist mere om hvordan du i virkeligheden har det med din livstil, end hvad du tror jeg mener om det.

For du tillægger mig altså væsentlig mere negativitet end jer har indbydet til.

Men lad os lukke den her. Vi har hver vores livsstil, slut prut.

Anmeld Citér

31. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er enormt ked af hvis denne debat har gjort nogen kede eller andet, det var absolut ikke min intension med at lave den.

Jeg har ikke læst alle kommentarende igennem da jeg har fået det afvide jeg ville. TAK!

I m meget gerne debattere videre i min tråd, uden nogen bliver støt eller trådt på. 

Anmeld Citér

31. januar 2018

Anonym

Hold nu fest altså. 

Jeg kan jo ikke skrive noget uden du vender og drejer og fortolker 1.000 ting ud fra det.

Bare fordi jeg bruger udtrykket af jeg ikke er tilhænger af det, behøver du sgu da ikke tillægge det en masse andre betydninger.

At du springer sådan i forsvarsposition, siger vist mere om hvordan du i virkeligheden har det med din livstil, end hvad du tror jeg mener om det.

For du tillægger mig altså væsentlig mere negativitet end jer har indbydet til.

Men lad os lukke den her. Vi har hver vores livsstil, slut prut.

- jeg debattere hvad du skriver ja, du ved det er et debat forum og alt det der.. 

Bare fordi jeg bruger udtrykket af jeg ikke er tilhænger af det, behøver du sgu da ikke tillægge det en masse andre betydninger

- jeg har kun det skriftlige at gå ud fra, så jeg kan på ingen måde vide vide hvad du ligger i "Jeg er ikke tilhænger af" jeg kan kun forholde mig til det som det betyder. 

- det samme kan jeg vel sige om dig? du anklager mig i hvert eneste indlæg, først var det jeg ikke tænder på min mand, så var det jeg kun var sammen med ham for trygheden, så var det angreb på alle mulige andres forhold og nu anklager du mig for at være usikker på min egen livsstil? som jeg åbent fortæller om. men som alle ved er angreb det bedste forsvar  

nej det gør jeg ikke, jeg stiller dig en en masse spørgsmål fordi jeg er nysgerrig på din holdning, fordi jeg gerne vil forstå hvordan min livsstil kan vække så stor en harme hos andre, så når jeg møder modstand så tager jeg det som en mulighed. 

jeg forstår ikke hvorfor det skal være enden eller, hvorfor skal man anklage og komme med nedsættende kommentar, hvorfor kan man ikke erfarings udveksle og debattere? 

Anmeld Citér

1. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jamen hvis JEG tror på det, er det vel ok?? 

Du kan da heller ikke forsøge at modargumenterer en der skriver de tror på Gud eller lign... 

MÅ jeg ikke foretrække at leve to mennesker sammen? Eller er det pludseligt blevet et tabu at leve “normalt”, kedeligt, almindeligt kun en mand og en kvinde sammen??

Det er ikke, hvad andre tror på, der er spørgsmålet her - det er, hvad du IKKE tror på på andres vegne: “Nej jeg tror ikke på man har behov for at knalde med andre hvis man elsker og tænder på så partner.”

Det svarer til, at jeg ytrer, jeg ikke tror på, man kan være lykkelig i et forhold uden sidespring, eller at jeg ikke tror på, man har behov for at tro på Gud, hvis man er tilfreds med sit liv - eller at jeg ikke tror på, man kan være lykkelig som single, enlig mor eller ufaglært. JEG er nemlig ingen af delene. Du underkender fuldstændigt andres evne til at vurdere, om de rent faktisk BÅDE elsker og tænder på deres partner OG har behov for/lyst til sex med andre. Du mener, at de lyver for sig selv, når de bedyrer, at de både elsker og begærer deres mænd - dét tror du ikke på. 

Og så er det virkelig underligt, at du stiller spørgsmål til mig, om hvorvidt det er tabu at leve monogamt, når jeg nu netop skrev, at jeg ikke selv ønsker et åbent forhold. Jeg har levet monogamt med min mand i flere år, end du drømmer om, og det MÅ både du og jeg naturligvis foretrække - men hvorfor provokeres du sådan af, at andre foretrækker noget andet? 

Og hvordan kan du dog få dig selv til at lufte spørgsmålet om, hvorvidt det er tabu at leve “normalt”? Har du nogensinde oplevet folk hviske bag din ryg og have svært ved at se dig i øjnene, fordi du lever sammen med én mand og ikke har sex med andre? Angriber det din levevis, når andre vælger noget andet - har du det fx svært med folk, der vælger ikke at få børn og er lykkelige med det valg, fordi du selv har valgt at få børn og er lykkelig for dét? Næppe. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.