Mor og meget mere skriver:
Det er ikke, hvad andre tror på, der er spørgsmålet her - det er, hvad du IKKE tror på på andres vegne: “Nej jeg tror ikke på man har behov for at knalde med andre hvis man elsker og tænder på så partner.”
Det svarer til, at jeg ytrer, jeg ikke tror på, man kan være lykkelig i et forhold uden sidespring, eller at jeg ikke tror på, man har behov for at tro på Gud, hvis man er tilfreds med sit liv - eller at jeg ikke tror på, man kan være lykkelig som single, enlig mor eller ufaglært. JEG er nemlig ingen af delene. Du underkender fuldstændigt andres evne til at vurdere, om de rent faktisk BÅDE elsker og tænder på deres partner OG har behov for/lyst til sex med andre. Du mener, at de lyver for sig selv, når de bedyrer, at de både elsker og begærer deres mænd - dét tror du ikke på.
Og så er det virkelig underligt, at du stiller spørgsmål til mig, om hvorvidt det er tabu at leve monogamt, når jeg nu netop skrev, at jeg ikke selv ønsker et åbent forhold. Jeg har levet monogamt med min mand i flere år, end du drømmer om, og det MÅ både du og jeg naturligvis foretrække - men hvorfor provokeres du sådan af, at andre foretrækker noget andet?
Og hvordan kan du dog få dig selv til at lufte spørgsmålet om, hvorvidt det er tabu at leve “normalt”? Har du nogensinde oplevet folk hviske bag din ryg og have svært ved at se dig i øjnene, fordi du lever sammen med én mand og ikke har sex med andre? Angriber det din levevis, når andre vælger noget andet - har du det fx svært med folk, der vælger ikke at få børn og er lykkelige med det valg, fordi du selv har valgt at få børn og er lykkelig for dét? Næppe.
Jeg elsker dig. ❤️ Du burde være med i alle debatterne herinde, så ville verden grangivligt blive er bedre sted
baby.dk ville i hvertfald.