Nu må det gerne stoppe.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Kender ret meget til dem  

jeg giver ts det råd jeg finder passende, hvis ts nu har angst for skizofreni så opsøger hun nok psykiatrisk uanset. 

nu kan du jo (altså medmindre du er hendes psykiater) ikke vide hvad det gavner ts, du kan kun gisne lige så vel som jeg. Så du kan ikke slå fast hvad der gavner og hvad der ikke gør. 

Jeg synes desuden, det er helt vildt upassende at begynde at skrive om skizofreni.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2018

Anonym trådstarter

Jeg er rigtig glad for jeres råd! Men lige nu har jeg (ligesom i alle mine andre indlæg) egentlig bare brug for at blive beroliget i at jeg ikke er gravid... Jeg har fået rådet om psykiatrisk skadestue, jeg har fået af vide jeg både har angst, skizofreni, tvangstanker og tvangshandlinger. Lige nu har jeg bare brug for en der siger “ts du er ikke gravid. Din krop opfører sig bare mærkeligt (fordi sådan og sådan)”... Men TAK for jeres interesse i at min psyke skal blive stabil igen. Men som tommelise siger: jeg ved godt, jeg ikke er gravid. Men min frygt for at noget er gået galt ved testene f.eks. Overvinder bare nogle gange min rationelle tankegang, og det er der jeg har brig for jeres opbakning og beroligelse

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

TS har ikke angst for skizofreni. Hvis hun har det, så er det fordi, du giver hende den angst ved at skrive om det.

Der er en helt speciel grund til, at jeg rent faktisk tror, det gavner TS, at der er kvinder herinde, der gider blive ved at svare hende.

TAK for dig og din evige omsorg!❤️

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Du er ikke gravid. Du har testet negativ gang på gang, og du har et helt normalt HCG på sølle to. I uge 17 ville man slet, slet ikke mærke liv ved sine ribben. Hvis du kunne overkomme din frygt og tage til en scanning, så ville du se, at der ikke er noget i din livmoder.

Du er bange. Men du er ikke gravid.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

TS har ikke angst for skizofreni. Hvis hun har det, så er det fordi, du giver hende den angst ved at skrive om det.

Der er en helt speciel grund til, at jeg rent faktisk tror, det gavner TS, at der er kvinder herinde, der gider blive ved at svare hende.

Super. 

Men det er stadig ikke dig jeg giver rådet om psykiatrisk skadestue, det er ts. 

Og jeg er stadig overbevist om at PROFFESINELLE via en telefon eller samtale på skadestuen kan hjælpe langt bedre end fremmede på nettet kan. 

Der også en grund til jeg skriver som jeg skriver (det er da faktisk for os alle sammen) 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Jeg synes desuden, det er helt vildt upassende at begynde at skrive om skizofreni.

Jeg syntes desuden det er en rigtig god ide at overveje andre ting en hvad ts måske nok tror det er. 

Husk lige på hun ikke er henvist endnu eller udredt. 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Super. 

Men det er stadig ikke dig jeg giver rådet om psykiatrisk skadestue, det er ts. 

Og jeg er stadig overbevist om at PROFFESINELLE via en telefon eller samtale på skadestuen kan hjælpe langt bedre end fremmede på nettet kan. 

Der også en grund til jeg skriver som jeg skriver (det er da faktisk for os alle sammen) 

Nu er der enormt stor forskel på at være professionel, og så at have mærket det på egen krop.

Mange af dem på telefonrådgivningen er IKKE profesionelle. Det er helt almindelige mennesker, der har prøvet noget lignende på egen krop/psyke. 

Èn samtale på skadestuen gavner ikke alverden. Der skal et længerevarende forløb til, og det er der ventetid på.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg syntes desuden det er en rigtig god ide at overveje andre ting en hvad ts måske nok tror det er. 

Husk lige på hun ikke er henvist endnu eller udredt. 

Nej det er hun nemlig ikke, og det er også derfor, at folk herinde ikke skal begynde at skrive om skizofreni, tvangstanker osv.

Jeg kan virkelig godt forstå, at TS bliver fuldstændig rundtosset.

Derfor har hun netop brug for et forløb, og det er derfor hun er henvist til psykiatrien.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om sex vil ødelægge mig i fremtiden... Jeg tror, håber og beder for det bliver noget andet den dag jeg har en fast kæreste

Selvfølgelig skal du ikke holde dig fra sex i fremtiden. Du skal netop have hjælp, så det her ikke ødelægger dit fremtidige sexliv.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tror ikke, at det gavner TS at skrive herinde tværtimod. Det er nemlig en del af hendes angstadfærd.  

når man har angst, så har man nemlig adfærd som er med til at fastholde sig selv i angsten, og det tror jeg, at netop at det at skrive herinde gør. 

Men jeg tænker også, at hun skriver i afmagt herinde, fordi hun ikke får hjælp desværre. 

til TS: 

har du slet ingen pårørende som kan hjælpe dig??

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.