Nu må det gerne stoppe.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. januar 2018

Anonym

Taget fra netdoktor om psykose og skizofreni:

Forestillinger om, at kroppen eller kropsfunktioner har undergået en ændring, er også relativt almindelige. Der kan være tale om forestillinger om, at udseendet er ændret, om at være blevet ramt af en sygdom eller om, at dele af kroppen er forkert proportionerede, ikke fungerer som de skal eller ligefrem mangler. Der kan være forestillinger om, at organer har byttet plads, om at farlige stoffer, dyr eller andre uønskede elementer er trængt ind i kroppen. Beslægtet med dette er forestillinger om imaginær graviditet. Vrangforestillinger af seksuel karakter kan også optræde. Det kan være forestillinger om en indbildt seksuel relation eller seksuelt misbrug.

https://www.netdoktor.dk/skizofreni/symptomer.htm

http://akuttilbuddet.dk/raadgivningslinier/

- link til  akut linjer og rådgivning linjer, så kan de hjælps dig videre. 

Når man er så vrang forstillet at man kan mærke noget inde i sig er det tid til at råbe højt og ikke herinde men hos nogen profesionelle. Få nu fat i en linie eller psykiatrisk skadestue! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Forestillinger om, at kroppen eller kropsfunktioner har undergået en ændring, er også relativt almindelige. Der kan være tale om forestillinger om, at udseendet er ændret, om at være blevet ramt af en sygdom eller om, at dele af kroppen er forkert proportionerede, ikke fungerer som de skal eller ligefrem mangler. Der kan være forestillinger om, at organer har byttet plads, om at farlige stoffer, dyr eller andre uønskede elementer er trængt ind i kroppen. Beslægtet med dette er forestillinger om imaginær graviditet. Vrangforestillinger af seksuel karakter kan også optræde. Det kan være forestillinger om en indbildt seksuel relation eller seksuelt misbrug.

Når man er så vrang forstillet at man kan mærke noget inde i sig er det tid til at råbe højt og ikke herinde men hos nogen profesionelle. Få nu fat i en linie eller psykiatrisk skadestue! 

Ja forestillinger om imaginær graviditet er BESLÆGTET. Der er som regel ikke kun ÈN forestilling.

Jeg har haft en psykose, og de vrangforestillinger man har er altså noget anderledes, end det TS beskriver. De vrangforestillinger er fuldstændig virkelige for én. Man ved IKKE med sin forstand, at det bare er noget, der foregår i ens hoved. Man TROR virkelig, at det er sådan - f.eks. at personalet på sygehuset vil slå en ihjel.

Med sin forstand ved hun godt, at hun ikke er gravid, hun er bare meget bange for at være det. 

Så at "stille en diagnose om skizofreni" er helt ude af proportioner.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Og så kan kvinder, der virkelig ønsker graviditet, opleve en indbildt graviditet med symptomer - OGSÅ spark i maven- de er bestemt ikke skizofrene.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Og så kan kvinder, der virkelig ønsker graviditet, opleve en indbildt graviditet med symptomer - OGSÅ spark i maven- de er bestemt ikke skizofrene.

Du kan roligt stoppe dit krydstogt igen. 

Jeg er ikke ude på at diagnotisere 

jeg er ude på at få ts til at forstå den er helt galt og hun skal søge hjælp lige nu 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

jeg er ude på at få ts til at forstå den er helt galt og hun skal søge hjælp lige nu 

Hun HAR fået en henvisning til psykiatrien - der er desværre ventetid.

Hun ved udmærket godt, at hun har et problem.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Hun HAR fået en henvisning til psykiatrien - der er desværre ventetid.

Hun ved udmærket godt, at hun har et problem.

DET VED JEG GODT 

derfor syntes jeg stadigvæk hun skal kontakte psykiatrisk skadestue eller en hjælpe linje. 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det virker ikke specielt hjælpsomt at gøre en angst person unødvendigt bekymret for, om de har skizofreni.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

DET VED JEG GODT 

derfor syntes jeg stadigvæk hun skal kontakte psykiatrisk skadestue eller en hjælpe linje. 

Du hjælper på ingen måde TS ved at skrive om skizofreni.

Det lyder ikke, som om du kender særlig meget til psykiatriske skadestuer.

Anmeld Citér

17. januar 2018

Anonym

Tommelise skriver:

Du hjælper på ingen måde TS ved at skrive om skizofreni.

Det lyder ikke, som om du kender særlig meget til psykiatriske skadestuer.

Kender ret meget til dem  

jeg giver ts det råd jeg finder passende, hvis ts nu har angst for skizofreni så opsøger hun nok psykiatrisk uanset. 

nu kan du jo (altså medmindre du er hendes psykiater) ikke vide hvad det gavner ts, du kan kun gisne lige så vel som jeg. Så du kan ikke slå fast hvad der gavner og hvad der ikke gør. 

Anmeld Citér

17. januar 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Kender ret meget til dem  

jeg giver ts det råd jeg finder passende, hvis ts nu har angst for skizofreni så opsøger hun nok psykiatrisk uanset. 

nu kan du jo (altså medmindre du er hendes psykiater) ikke vide hvad det gavner ts, du kan kun gisne lige så vel som jeg. Så du kan ikke slå fast hvad der gavner og hvad der ikke gør. 

TS har ikke angst for skizofreni. Hvis hun har det, så er det fordi, du giver hende den angst ved at skrive om det.

Der er en helt speciel grund til, at jeg rent faktisk tror, det gavner TS, at der er kvinder herinde, der gider blive ved at svare hende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.