Melde afbud på invitation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2017

Flomama

K&S skriver:

Jeg tror nu ikke, hun mener, at de kun holder jul i 30 minutter - men blot at de starter ”aftenen” ved 15.30-16.00 tiden 

når ja det giver bedre mening, tænkte os bare what, hvorfor det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Total off topic, men jeg er faktisk chokeret over at dine børn på 5, 8 og 10 år kommer i seng SÅ tidligt juleaften. Det lyder godt som en trist aften for ungerne - ja sorry men det syntes jeg.

Chokeret ligefrem? 

Min store på 6 har de sidste år kommet i seng mellem 20-21. Han er så nem. Han kommer simpelthen selv og beder om at blive puttet når han er træt. Det har han altid gjort ❤️ Det er hverken synd eller trist i min verden.

Vi har juletræsdans og gaver før maden, og jeg tror bestemt det er medvirkende til at han kommer og siger til - også juleaften. Vi har prøvet at være til arrangementer - fx bryllup - hvor han har ventet og ventet på noget (bryllupskagen) han var så tålmodig og sååååå træt da den endelig kom kl 22.30 og faldt i søvn med det samme han havde fået et lille stykke. Jeg ser ærligt ingen grund til at han SKAL være oppe til kl sent, bare fordi. Han vil jo helst bare gerne i seng når han er træt.  

Anmeld Citér

21. december 2017

Sprit25

Flomama skriver:

så misforstår du jo også totalt hvad jeg skriver og sorry to ask. men er det med vilje? 

i det første indlæg du citere skriver jeg "man holder selvfølgelig ikke barnet vågent" 

og i det næste skriver jeg "vi hygger til det ikke hyggeligt mere"

hvordan du får det til du skal holde en skrigende baby vågen er mig en gåde 

Gud! Jeg har d svaret lidt i øst min pointe var at: hvis nu ungerne er trætte deromkring er det jo ligemeget om de kommer i seng da det jo netop skal være hyggeligt og det er det ikke hos man holder dem længere oppe end nødvendigt

Anmeld Citér

21. december 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Mor11 skriver:

Chokeret ligefrem? 

Min store på 6 har de sidste år kommet i seng mellem 20-21. Han er så nem. Han kommer simpelthen selv og beder om at blive puttet når han er træt. Det har han altid gjort ❤️ Det er hverken synd eller trist i min verden.

Vi har juletræsdans og gaver før maden, og jeg tror bestemt det er medvirkende til at han kommer og siger til - også juleaften. Vi har prøvet at være til arrangementer - fx bryllup - hvor han har ventet og ventet på noget (bryllupskagen) han var så tålmodig og sååååå træt da den endelig kom kl 22.30 og faldt i søvn med det samme han havde fået et lille stykke. Jeg ser ærligt ingen grund til at han SKAL være oppe til kl sent, bare fordi. Han vil jo helst bare gerne i seng når han er træt.  

Ja chokeret ligefrem

Det er da fint at det fungerer sådan hjemme hos jer, men der altså forskel på at være 6 år og 10 år - og du får mig ikke til at tro på, at en 10 årig beder om at komme i seng mellem kl. 20-21 en juleaften - eller alle andre aftner for den sags skyld.

Anmeld Citér

21. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Ja chokeret ligefrem

Det er da fint at det fungerer sådan hjemme hos jer, men der altså forskel på at være 6 år og 10 år - og du får mig ikke til at tro på, at en 10 årig beder om at komme i seng mellem kl. 20-21 en juleaften - eller alle andre aftner for den sags skyld.

Det kan hverken du eller jeg jo bedømme vi kender ikke børnene jeg reagerer fordi du reagerer ved at nævne alle 3 børn på hhv 5.8 og 10. 

Brugeren skriver at det er helt ok med børnene - så må man jo tro på det. Synes det er lidt underligt at konkludere at det er en dårlig løsning - bliver en trist jul - når man ikke aner en fløjtende fis om den bruger eller hendes børn  

Anmeld Citér

21. december 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Mor11 skriver:

Det kan hverken du eller jeg jo bedømme vi kender ikke børnene jeg reagerer fordi du reagerer ved at nævne alle 3 børn på hhv 5.8 og 10. 

Brugeren skriver at det er helt ok med børnene - så må man jo tro på det. Synes det er lidt underligt at konkludere at det er en dårlig løsning - bliver en trist jul - når man ikke aner en fløjtende fis om den bruger eller hendes børn  

Enig, vi kan ikke bedømme - men derfor kan jeg sagtens have en holdning til at JEG syntes det er synd at sende børn i den alder i seng mellem kl. 20-21 på en juleaften. At du syntes det er en underlig konklusion, er dit valg. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Soonmom

Flomama skriver:

Mand det lyder tørt med 30 min jul 

Min søn har heller ingen sengetider. 

Det handler såmænd ikke så meget om behov. Jeg kokkerere heller ikke efter mad pyramiden den dag 

Det bare hygge, det er jo ikke fordi barnet holdes vågen. 

30 min jul?

Jeg skriver vi starter 15:30-16:00

Børnene bliver først puttet kl. 19, så det er da 3-3,5 times julehygge med gæster og så julehygger vi selv med dem først på dagen, hvor de får en lille pakke fra os

Anmeld Citér

21. december 2017

MysteriousAngel

Mom skriver:

Total off topic, men jeg er faktisk chokeret over at dine børn på 5, 8 og 10 år kommer i seng SÅ tidligt juleaften. Det lyder godt som en trist aften for ungerne - ja sorry men det syntes jeg.

Mine børn kommer også i seng ved en 9 tiden og de er 5 og 9. Vi starter med at pakke gaver op kl 3 og spiser derefter aftensmad. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Mom

Profilbillede for Mom
MysteriousAngel skriver:

Mine børn kommer også i seng ved en 9 tiden og de er 5 og 9. Vi starter med at pakke gaver op kl 3 og spiser derefter aftensmad. 

Hver familie deres rutiner, og traditioner. Men jeg forstår ikke hvorfor børn skal så tidligt i seng juleaften - men det behøver jeg jo heller ikke forstå

Anmeld Citér

21. december 2017

Soonmom

Mom skriver:

Hver familie deres rutiner, og traditioner. Men jeg forstår ikke hvorfor børn skal så tidligt i seng juleaften - men det behøver jeg jo heller ikke forstå

Er kl. 21 tidligt? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.