Melde afbud på invitation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Er kl. 21 tidligt? 

I min verden, en juleaften - helt bestemt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2017

Soonmom

Mom skriver:

I min verden, en juleaften - helt bestemt. 

Okay, altså jeg regner med at ligge i min seng  ved 23 tiden, så synes overhovedet ikke at 21 er tidligt for børn tværtimod 

Anmeld Citér

21. december 2017

Mille123

Jeg forstår ikke hvorfor sengetider er til debat, vi putter vel alle vores børn efter det tidspunkt/behov vi mener er bedst for vores børn, og der er forskel på børn, hvorfor vi hver især skal trække på skuldrene, når andre gør det anderledes. Der er jo altså ikke en facitliste.  Såvel som vi hver især pådutter vores normer, som også er forskellige. Nogle putter tidligt alle dage om året og andre gør det anderledes på særlige dage, begge dele kan vel være rigtigt for den enkelte. I min vennegruppe har jeg både venner der putter deres børn tidligt og andre gør ikke, når det kommer til specielle lejligheder, jeg dømmer ingen af delene, især fordi jeg ikke kan se det gør skade på børn hvis de i ny og næ ikke passer sengetiderne ligesåvel som det er fint, hvis man som forældre mener de altid skal passe sengetiderne. Alle kommer vel ud som hele mennesker på den anden side uagtet sengetider juleaften

Anmeld Citér

21. december 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Soonmom skriver:

Okay, altså jeg regner med at ligge i min seng  ved 23 tiden, så synes overhovedet ikke at 21 er tidligt for børn tværtimod 

Og det er din mening, som du har ligeså meget ret til at have som jeg har min

Jeg regner med at mine børn på 9, 12, og 15 år går i seng omkring midnat, imens vi voksne nok først smutter i seng et par timer senere

Anmeld Citér

21. december 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Mille123 skriver:

Jeg forstår ikke hvorfor sengetider er til debat, vi putter vel alle vores børn efter det tidspunkt/behov vi mener er bedst for vores børn, og der er forskel på børn, hvorfor vi hver især skal trække på skuldrene, når andre gør det anderledes. Der er jo altså ikke en facitliste.  Såvel som vi hver især pådutter vores normer, som også er forskellige. Nogle putter tidligt alle dage om året og andre gør det anderledes på særlige dage, begge dele kan vel være rigtigt for den enkelte. I min vennegruppe har jeg både venner der putter deres børn tidligt og andre gør ikke, når det kommer til specielle lejligheder, jeg dømmer ingen af delene, især fordi jeg ikke kan se det gør skade på børn hvis de i ny og næ ikke passer sengetiderne ligesåvel som det er fint, hvis man som forældre mener de altid skal passe sengetiderne. Alle kommer vel ud som hele mennesker på den anden side uagtet sengetider juleaften

Men hvorfor kan sengetider ikke være til debat - det betyder ikke, at man SKAL gør som alle andre - det betyder blot at man kan snakke om HVORFOR man gør som man gør.

Dit indlæg virker meget debatdødt - ingen meninger, ingen debat - hvad skal vi så snakke om?

Anmeld Citér

21. december 2017

Mille123

Mom skriver:

Men hvorfor kan sengetider ikke være til debat - det betyder ikke, at man SKAL gør som alle andre - det betyder blot at man kan snakke om HVORFOR man gør som man gør.

Dit indlæg virker meget debatdødt - ingen meninger, ingen debat - hvad skal vi så snakke om?

Så er mit budskab kommet igennem , for jeg mener nemlig blot, hvorfor må man ikke gøre tingene forskelligt.? Alt må for min skyld gerne debateres og jeg har lært mange gode fif ved st læse herinde, men der er forskel på debat og vække hinandens nysgerrighed til at pådutte andre hvad man BØR. du må medgive at flere af indlæggene på begge sider er en smule dømmende. Mit budskab er “ der er ikke en facitliste” derfor må man gerne spørge nysgerrigt ind til folks valg og debattere, hvis man blot undgår at pådutte andre at det ene er bedre end andet. Håber det giver mening nu  

Anmeld Citér

22. december 2017

Taco78

Profilbillede for Taco78
Flomama skriver:

Derfor er det sgu da stadig røv tørt med 30 minutters jul 

Ved du hvad børn fatter heller ikke noget af fødselsdag og lagkage men derfor giver vi dem alligevel 

De fatter heller ikke gaver før de er et par år men de får dem alligevel 

De fatter ikke konceptet jul men derfor er det hyggeligt at holde det med dem alligevel 

Så ja den ene dag om året er jeg så fløjtende ligeglad  med behov, senge tider og regler. 

Der hygger vi til det ikke er hyggeligt mere 

Jeg forstår ikke hvad du mener med 30 minutters jul??? 

/ Taco78 

Anmeld Citér

22. december 2017

Flomama

Taco78 skriver:

Jeg forstår ikke hvad du mener med 30 minutters jul??? 

Så læs de andre indlæg

Anmeld Citér

22. december 2017

Sprit25

Nåh ts hvad ender I med

Anmeld Citér

22. december 2017

A-1995

Sprit25 skriver:

Nåh ts hvad ender I med

Vi ender nok med at tage til fødselsdag men at køre hjem igen ved middagstid så den lille kan komme hjem og få sin middagslur... ☺️☺️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.