Melde afbud på invitation?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2017

A-1995

nanan78 skriver:

Jeg synes mest det er vildt at børn i den alder er oppe til midnat. Min (lidt ældre) ville da blive meeeget overtræt, og er ikke i stand til at kompensere i den anden ende. Hos os må man også være længe oppe juleaften, men ikke til 5 timer efter sengetid. Det er jo i den alder heller ikke barnets behov, snarere forældrenes. 

Det lader til fu har besluttet at din svigerinde er lidt et røvhul for at holde sin fødselsdag på det tidspunkt. Send manden afsted og bliv hjemme med børnene. Man vil ikke have sure mennesker til fødselsdag alligevel.

Det er 1 gang om året mine børn får lov at være længe oppe. De tager en lang middagslur netop for at kunne holde til det. Hvis de beder om at komme i seng eller virker til ikke at kunne mere så kommer de i seng. 

Men er de glade og hygger sig så må de blive oppe lige så længe de vil. Sidste år kom den lille på dengang 1 år i seng kl 20. Den store på dengang 2 1/2 var oppe til midnat. Ser jeg absolut intet forkert i. ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
A-1995 skriver:

Det er 1 gang om året mine børn får lov at være længe oppe. De tager en lang middagslur netop for at kunne holde til det. Hvis de beder om at komme i seng eller virker til ikke at kunne mere så kommer de i seng. 

Men er de glade og hygger sig så må de blive oppe lige så længe de vil. Sidste år kom den lille på dengang 1 år i seng kl 20. Den store på dengang 2 1/2 var oppe til midnat. Ser jeg absolut intet forkert i. ☺️

Det ser jeg heller ikke noget galt i. Men netop pga fødselsdagen kan du jo bare putte dem kl. 22 i år, for det er jo ikke ligefrem deres behov at blive oppe til midnat. Og næppe noget, en 3-årig vil protestere over, fordi han sidste år måtte noget andet. 

Det handler kun om din prioritering. 

Anmeld Citér

20. december 2017

Lenchick

A-1995 skriver:

Så i mener helt ærligt at det er ok at vække små børn som måske først er kommet i seng ved midnatstid? 

Børn på 2 og 3 år skal altså ikke være vågne til midnat. Det er fint med 1-2 time ekstra, men ligefrem til midnat.... for hvis skyld er det?

Anmeld Citér

20. december 2017

Tin

Profilbillede for Tin
A-1995 skriver:

Vi er inviteret til fødselsdag d. 25 kl 10 ��... det er min mands søster der har fødselsdag. Hun plejer at holde d. 26 men i år har hun så valgt at invitere til d. 25 som er hendes rigtige fødselsdag.
Jeg synes bare det er så træls for ungerne. De får lov at være så længe oppe som de vil juleaften og så har de brug for at sove længe næste dag. Så synes jeg virkelig det er synd at vække dem for at slæbe dem til fødselsdag. Vi plejer at øremærke d. 25 til at sove længe og ellers tulle rundt i nattøj og lege med det nye legetøj.

Så jeg har virkelig lyst til at melde afbud... hvad havde i gjort? ��

Børnene er 2 og 3 år ��

Jeg kan virkelig godt forstå dig!! Herhjemme er d. 25 også ren hygge dag med ungerne...og vores er nu ved at være store, men sådan har det bare altid været, og jeg elsker bare den dag. Og jeg ville faktisk også gå langt for at værne om den.

Personligt så ville jeg melde afbud - ene og alene med den grund, at lige den dag, er helliget børnene og jeres lille familie! Netop fordi JERES FAMILIE har brug for det!!  Altså jeg siger det hvert år, når min mor altid foreslår julefrokost denne dag - Niks- her slapper vi af og samler kræfter.

For er vi egentlig "sammen" med ungerne de dage vi slæber dem med til julefrokost, fødselsdage eller andet Tam Tam? 

Og vores børn er også oppe til de selv syner af træthed! Sidste år blev klokken da tæt på 2, inden de gik kolde. Altså det er jo en dag de venter længe på, hvorfor så ikke nyde den.

Mit råd er som sagt; meld afbud, fordi i gerne vil nyde den dag med ungerne. Det er en hel lovlig undskyldning! Du kan jo tilbyde i kigger ind en anden dag i ferien til en spand kaffe- hvis du føler du har behov for det, men det er på ingen måde nødvendig. 

Glædelig jul

Anmeld Citér

20. december 2017

Tin

Profilbillede for Tin
Lenchick skriver:

Børn på 2 og 3 år skal altså ikke være vågne til midnat. Det er fint med 1-2 time ekstra, men ligefrem til midnat.... for hvis skyld er det?

Hvis ungerne har det sjovt og hygger sig, hvad skade skulle det så gøre???

For hvis skyld er det, at ligge dem i seng kl 21 - Juleaften?? 

Mine får også lov til at være oppe til de segner! Jeg elsker den aften og jeg elsker at kunne give slip på klokken og alle de klokkeslæt i hverdagen, som bare altid skal overholdes, fordi vi ellers kommer for sent....til..... 

Anmeld Citér

20. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
A-1995 skriver:

Så i mener helt ærligt at det er ok at vække små børn som måske først er kommet i seng ved midnatstid? 

Du kan jo også vente og se om de ikke selv dejser om af træthed før midnat, men ellers havde jeg puttet dem før, hvis jeg vidste at de ikke kunne klare en enkelt nat uden lige så meget søvn. Jeg synes faktisk kun at det er en fordel, at fødselsdagen allerede er kl.10.00, så kan i komme før hjem og ungerne har fri til leg og en eventuel lur om eftermiddagen.

Anmeld Citér

20. december 2017

Tip!

Hvordan vil du selv føle det, hvis hun hellere vil være oppe længe, feste og sove længe, dagen hvor du holder fødselsdag for dine børn? 

Jeg synes det er ret snobbet af dig, ikke at deltage et par timer.. det er dine børns faster, som i skal fejre og jeg er sikker på at dine børn syns det vil være dejligt at se deres faster og hygge med hende. 

Ingen børn på 2/3 år har behov for at være oppe til midnat, omend så står de garanteret stadig tidligt op næste morgen.. 

Anmeld Citér

20. december 2017

Soonmom

Nu hvor du ved at I skal op næste dag, putter du selvfølgelig bare før midnat  

jeg har i øvrigt svært ved at se at det er børnenes behov at være oppe til midnat især hvis man kun er 2,5 år, det lyder helt sygt i mine øre.

vores på 22 måneder og 10 måneder bliver puttet som vanligt kl. 19, vi holder bare julen fra kl. 15:30-16:00

vi skal i øvrigt til julefrokost D. 25 , med nøjagtig de samme mennesker, det synes jeg så også er ret træls, men det er min kærestes families tradition og det overlever man nok, så må man være lidt træt den 25

Anmeld Citér

20. december 2017

Fremad

A-1995 skriver:

Vi er inviteret til fødselsdag d. 25 kl 10 ��... det er min mands søster der har fødselsdag. Hun plejer at holde d. 26 men i år har hun så valgt at invitere til d. 25 som er hendes rigtige fødselsdag.
Jeg synes bare det er så træls for ungerne. De får lov at være så længe oppe som de vil juleaften og så har de brug for at sove længe næste dag. Så synes jeg virkelig det er synd at vække dem for at slæbe dem til fødselsdag. Vi plejer at øremærke d. 25 til at sove længe og ellers tulle rundt i nattøj og lege med det nye legetøj.

Børnene er 2 og 3 år ��

Her er den 25 dec også mærket til at sove længe og intet at lave ud over slappe af og rende rundt i nattøj.

Det er en prioritering både for min egen skyld og ungernes, og det ville også være grundlag for at jeg ville takke nej.  

Anmeld Citér

20. december 2017

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
A-1995 skriver:

Børnene er 2 og 3 år ��

Jeg synes I skal tage af sted.

Vi stod i samme situation i sidste uge, hvor vi fejrede jul tidligt. Der nåede klokken at blive midnat inden mine unger på 3½ og 10 år kom i seng. Vi var inviteret til 9 års fødselsdag dagen efter, til brunch.

Jeg var også skeptisk for om det ville blive for meget for dem, men de tog det rigtig flot. Den mindste tog sig en middagslur når vi kom hjem og så tullede de ellers rundt og nød deres nye legetøj resten af dagen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.