A-1995 skriver:
Vi er inviteret til fødselsdag d. 25 kl 10 ... det er min mands søster der har fødselsdag. Hun plejer at holde d. 26 men i år har hun så valgt at invitere til d. 25 som er hendes rigtige fødselsdag.
Jeg synes bare det er så træls for ungerne. De får lov at være så længe oppe som de vil juleaften og så har de brug for at sove længe næste dag. Så synes jeg virkelig det er synd at vække dem for at slæbe dem til fødselsdag. Vi plejer at øremærke d. 25 til at sove længe og ellers tulle rundt i nattøj og lege med det nye legetøj.
Så jeg har virkelig lyst til at melde afbud... hvad havde i gjort?
Børnene er 2 og 3 år
Jeg kan virkelig godt forstå dig!! Herhjemme er d. 25 også ren hygge dag med ungerne...og vores er nu ved at være store, men sådan har det bare altid været, og jeg elsker bare den dag. Og jeg ville faktisk også gå langt for at værne om den.
Personligt så ville jeg melde afbud - ene og alene med den grund, at lige den dag, er helliget børnene og jeres lille familie! Netop fordi JERES FAMILIE har brug for det!! Altså jeg siger det hvert år, når min mor altid foreslår julefrokost denne dag - Niks- her slapper vi af og samler kræfter.
For er vi egentlig "sammen" med ungerne de dage vi slæber dem med til julefrokost, fødselsdage eller andet Tam Tam?
Og vores børn er også oppe til de selv syner af træthed! Sidste år blev klokken da tæt på 2, inden de gik kolde. Altså det er jo en dag de venter længe på, hvorfor så ikke nyde den.
Mit råd er som sagt; meld afbud, fordi i gerne vil nyde den dag med ungerne. Det er en hel lovlig undskyldning! Du kan jo tilbyde i kigger ind en anden dag i ferien til en spand kaffe- hvis du føler du har behov for det, men det er på ingen måde nødvendig.
Glædelig jul

Anmeld
Citér