Far har ændret sig efter ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2017

Ena

Anonym skriver:

Præcis. Det har jeg også prøvet at fortælle ham. Der er også mange ting han gør som jeg bestemt ikke mener er for vores søns bedste. Men jeg blander mig ikke i det. 

Synes bare det er så sørgeligt. For det er sønnen det går udover i sidste ende. 

Så må du sørge for, at han ikke kommer tættere på dig og din måde at leve på end du synes er rimeligt. Han behøver jo ikke at vide, hvad du laver om aftenen. Få defineret, hvor grænserne er og giv ham lidt tid til at vende sig til at samarbejdets form har ændret sig. Hvis det er gået godt tidligere, er der gode chancer for at det vender tilbage. Indtil da må du så undvære noget kommunikation, have tålmodighed og sørge for at blive ved med at være ordentlig og insisterere på det gode samarbejde. Så bliver det rigtig svært for ham ikke at samarbejde og selv være ordentlig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Men hvad så i den uge barnet tilbringer hos dig. Svarer han så heller ikke på beskeder, hvis du kontakter ham ?

Nej det gør han ikke. Heller ikke da jeg skrev til ham at hans søn havde været på hospitalet efter at være vågnet med blod fossende ud af næse og mund. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Så må du sørge for, at han ikke kommer tættere på dig og din måde at leve på end du synes er rimeligt. Han behøver jo ikke at vide, hvad du laver om aftenen. Få defineret, hvor grænserne er og giv ham lidt tid til at vende sig til at samarbejdets form har ændret sig. Hvis det er gået godt tidligere, er der gode chancer for at det vender tilbage. Indtil da må du så undvære noget kommunikation, have tålmodighed og sørge for at blive ved med at være ordentlig og insisterere på det gode samarbejde. Så bliver det rigtig svært for ham ikke at samarbejde og selv være ordentlig

Jeg fortæller ham ingenting mere med mindre dt omhandler vores søn. 

Men kan ikke få det defineret. For han vil ikk tale med mig før jeg stopper med at ses mer min nye fyr i mit private hjem. Det er hans egne ord. 

Han er overbevist om at jeg skader vores søn 

Anmeld Citér

6. december 2017

Ena

Anonym skriver:

Jeg fortæller ham ingenting mere med mindre dt omhandler vores søn. 

Men kan ikke få det defineret. For han vil ikk tale med mig før jeg stopper med at ses mer min nye fyr i mit private hjem. Det er hans egne ord. 

Han er overbevist om at jeg skader vores søn 

Grænsen defineres ved at undlade at dele informationer der ikke vedkommer andre, ved ikke at bede om informationer og ved ikke at lave aftaler, der bryder grænserne. Giv ham noget tid til at vende sig til ændringerne, og vær anstændig og moden i processen. Det vil sige, ikke at give efter for bitterheden i jagten på retfærdighed, for det er ikke det væsentlige - det er jeres fælles barn. Så for at I kan give jeres barn retfærdighed, en barndom med to forældre, der bidrager med det nødvendige til barnets trivsel, må I hver især sluge en masse kameler. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Du tager helt fejl. Jeg har ingen jalousi overhovedet. Kunne ikke være gladere på hans vegne over at han har fået en kæreste. Jeg ønsker ikke at have noget med ham at gøre på det punkt. Hverken nu eller i fremtiden. Det er 2 år siden jeg gik fra ham  

ved ikke hvor længe de har været kærester. 1-2 mdr tror jeg. 

jamen det er alt. Helbredsting blandt andet. Hvis han er syg og jeg spørger til om han har fået det bedre, hvis jeg har været på hospitalet med ham pga sygdom (f.eks for et par uger siden grundet ekstrem pludselig næseblod). Stadig ingen reaktion. Vil da nok mene at vores søns helbred er rimelig vigtigt

skal lige siges. Forventer på ingen måde at han svarer med det samme. Men problemet er jo at efter 1-2 uger har han stadig ikke reageret. 

Men jeg hæfter mig ved din overskrift.  Derfor min konklusion på at der må stikke noget andet under ( jalousi )  på overskriften lyder det til at det er den nye kærestes skyld at han ikke responder på dine beskeder , men kan også læse mig til at deres forhold er så nyt så det er meget normalt at man trækker sig og koncentrre sog om sit nye forhold.

Havde overskriften heddet noget andet ala " samarbejde til far har ændret sig" så havde der nok kommet nogle anderledes svar.

Det bedste du kan Gøre er at holde din sti ren, holde en god tone og så kommer han nok snart på banen igen 

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Ena skriver:

Grænsen defineres ved at undlade at dele informationer der ikke vedkommer andre, ved ikke at bede om informationer og ved ikke at lave aftaler, der bryder grænserne. Giv ham noget tid til at vende sig til ændringerne, og vær anstændig og moden i processen. Det vil sige, ikke at give efter for bitterheden i jagten på retfærdighed, for det er ikke det væsentlige - det er jeres fælles barn. Så for at I kan give jeres barn retfærdighed, en barndom med to forældre, der bidrager med det nødvendige til barnets trivsel, må I hver især sluge en masse kameler. 

Nåh på den måde. Det gør jeg også. Jeg samarbejder som jeg hele tiden har gjort. Også må han svarer eller lade være. 

Han skal bare ikk spørger mig om private ting mere når det bringer svar han ikke vil høre

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men jeg hæfter mig ved din overskrift.  Derfor min konklusion på at der må stikke noget andet under ( jalousi )  på overskriften lyder det til at det er den nye kærestes skyld at han ikke responder på dine beskeder , men kan også læse mig til at deres forhold er så nyt så det er meget normalt at man trækker sig og koncentrre sog om sit nye forhold.

Havde overskriften heddet noget andet ala " samarbejde til far har ændret sig" så havde der nok kommet nogle anderledes svar.

Det bedste du kan Gøre er at holde din sti ren, holde en god tone og så kommer han nok snart på banen igen 

Kan garanterer dig for at det intet har med jalousi at gøre. Ikke fra min side af. Tværdigmod. Jeg har længe opfordret ham til at gå ud og møde nogle nye mennesker og finde sig en sød kæreste. Så det glæder mig kun at han endelig har fundet en. Glæder mig bare ikke at vores samarbejde er blevet dårligt efterfølgende. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Min eks og jeg har sammen en dreng på 2 år med 7/7 ordning. Samarbejdet har altid fungeret rigtig godt (selvfølgelig lidt stridigheder indimellem. Men har altid talt om tingene). Har ofte taget på ture sammen med vores søn og i ugerne han er hos en af os har vi holdt hinanden opdateret med billeder og hans velbefindende. 

Men nu har min eks fået ny kæreste. Og jeg kunne ikke være gladere på hans vegne. Problemet er bare at siden han har fundet sammen med hende så ignorerer han mig fuldstændig. Som bogstaveligt. Svarer ikke på beskeder og ignorerer mine opkalde og ringer heller ikke tilbage. 

Da han fortalte mig at han havde fået kæreste ønskede jeg ham tillykke og vi har en klar aftale om at hun ikke præsenteres for vores søn før han er sikker på de bliver noget varigt og fast. Og at vi snakker om det først. 

Fortalte ham samtidig at jeg selv har selv har set en det sidste halve år, men uden at være kærester og derfor har jeg ikke fortalt om ham. Fortæller at vi ses når sønnen sover og hvis han vågner. Så smutter min fyr så han ikke møder ham. Det blev han stjernetosset over. Så tænker at det måske også har noget med det at gøre. 

Jeg synes ikke det er forkert at jeg ses min min fyr når sønnen sover. Og ville heller ikke blive sur hvis han så sin kæreste mens han sover. Så længe hun smutter hvis han vågner ligesom min fyr gør. 

Nogen der har gode råd til hvordan jeg rækker hånden ud og får en ordenligt samarbejde igen?

beklager hvis det blev lidt rodet 

Nu har jeg ikke læst de andres råd. Men jeg kan dele min egen erfaring med dig.

Det er lidt af en kamel at sluge, at man fjerner sig fra hinanden, efter man er blevet skilt. Og det er underligt at gå fra at være bedste venner og kæreste til ikke at vide, hvad der foregår i den andens liv.

Min eks og jeg har ikke haft aftaler om, hvad vi skulle gøre, når vi begyndte at se andre. Mest fordi han gik fra mig og børnene for at være sammen med en anden. Og han fortalte ikke mig, da børnene blev introduceret for hende, og da hun flyttede ind.

Derfor inkluderede jeg heller ikke ham i mit liv, og han var ikke en del af beslutningen, da min kæreste mødte mine børn, eller da vi flyttede sammen.

Det handler nok om, hvor meget man kapper strengene til sin tidligere partner, og hvor meget, man synes, man skal have magt/ kontrol over den andens liv.

Jeg synes egentlig ikke, du har noget at skulle have sagt ift din eks’ kærlighedsliv. Ligesom han også skal blande sig udenom, hvad du gør.

Jeg havde også flere bollevenner de første år efter skilsmissen. Det fik min eks eller børnene ikke noget at vide om. Det kom ikke anede ved.

Mit bedste råd er, at du fokuserer på samarbejdet on jeres barn og er ligeglad med, hvad din eks ellers laver. Du skal heller ikke fortælle din eks om dit sexliv. Det vedkommer ikke ham.

Så: fokus på jeres barns trivsel.

Hvis din eks ikke længere vil informere på dagsbasis om, hvad de laver sammen. Så kan du nedjustere informationsmængden fra din side. Spørg din eks, hvad han ønsker af jeres samarbejde og find et leje, hvor I begge kan være med.

Min eks informerer mig stort set ikke om noget. Så jeg skrev til ham, at så stoppede jeg også med at informere hele tiden. Mit fokus er på tiden med mine børn og ikke, hvad de laver med deres far. 

Du kan tage en samtale med din eks om samarbejdet. Og hvis det er svært, kan I få hjælp til mægling hos statsforvaltningen. Det har jeg selv god erfaring med.

Held og lykke.

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Morigenigen skriver:

Nu har jeg ikke læst de andres råd. Men jeg kan dele min egen erfaring med dig.

Det er lidt af en kamel at sluge, at man fjerner sig fra hinanden, efter man er blevet skilt. Og det er underligt at gå fra at være bedste venner og kæreste til ikke at vide, hvad der foregår i den andens liv.

Min eks og jeg har ikke haft aftaler om, hvad vi skulle gøre, når vi begyndte at se andre. Mest fordi han gik fra mig og børnene for at være sammen med en anden. Og han fortalte ikke mig, da børnene blev introduceret for hende, og da hun flyttede ind.

Derfor inkluderede jeg heller ikke ham i mit liv, og han var ikke en del af beslutningen, da min kæreste mødte mine børn, eller da vi flyttede sammen.

Det handler nok om, hvor meget man kapper strengene til sin tidligere partner, og hvor meget, man synes, man skal have magt/ kontrol over den andens liv.

Jeg synes egentlig ikke, du har noget at skulle have sagt ift din eks’ kærlighedsliv. Ligesom han også skal blande sig udenom, hvad du gør.

Jeg havde også flere bollevenner de første år efter skilsmissen. Det fik min eks eller børnene ikke noget at vide om. Det kom ikke anede ved.

Mit bedste råd er, at du fokuserer på samarbejdet on jeres barn og er ligeglad med, hvad din eks ellers laver. Du skal heller ikke fortælle din eks om dit sexliv. Det vedkommer ikke ham.

Så: fokus på jeres barns trivsel.

Hvis din eks ikke længere vil informere på dagsbasis om, hvad de laver sammen. Så kan du nedjustere informationsmængden fra din side. Spørg din eks, hvad han ønsker af jeres samarbejde og find et leje, hvor I begge kan være med.

Min eks informerer mig stort set ikke om noget. Så jeg skrev til ham, at så stoppede jeg også med at informere hele tiden. Mit fokus er på tiden med mine børn og ikke, hvad de laver med deres far. 

Du kan tage en samtale med din eks om samarbejdet. Og hvis det er svært, kan I få hjælp til mægling hos statsforvaltningen. Det har jeg selv god erfaring med.

Held og lykke.

Jeg har aldrig og ønsker heller ikke at blande mig i min eks kærligheds liv. Så det ved jeg ikke lige hvor du får ind henne. Men vi har haft en klar aftale fra vi gik fra hinanden at vi har hinanden med indover når vi får nye kærester inden de introduceres. Dette var et ønske fra hans side. 

Jeg har kun fortalt om den ene her da han selv fortalte han havde fået kæreste. I de 4 mdr før jeg havde set ham har jeg intet sagt da jeg ikke vil introducerer min søn for ham. 

Ønsker heller ikke daglig kontakt med ham. Slet ikke. Men jeg ønsker at få respons når jeg giver ham en indo omkring vores søn. 

Jeg har kontaktet SF for at få hjælp til kommunikation. Dette har jeg fortalt ham og det gjorde kun situationen værre. 

Så nu er jeg nået dertil at vi lever 100% seperate liv og jeg fortæller han kun hvis der er noget der er meget vigtigt fremover. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg har aldrig og ønsker heller ikke at blande mig i min eks kærligheds liv. Så det ved jeg ikke lige hvor du får ind henne. Men vi har haft en klar aftale fra vi gik fra hinanden at vi har hinanden med indover når vi får nye kærester inden de introduceres. Dette var et ønske fra hans side. 

Jeg har kun fortalt om den ene her da han selv fortalte han havde fået kæreste. I de 4 mdr før jeg havde set ham har jeg intet sagt da jeg ikke vil introducerer min søn for ham. 

Ønsker heller ikke daglig kontakt med ham. Slet ikke. Men jeg ønsker at få respons når jeg giver ham en indo omkring vores søn. 

Jeg har kontaktet SF for at få hjælp til kommunikation. Dette har jeg fortalt ham og det gjorde kun situationen værre. 

Så nu er jeg nået dertil at vi lever 100% seperate liv og jeg fortæller han kun hvis der er noget der er meget vigtigt fremover. 

Kunne du ikke prøve at invitere både ham og kæresten på kaffe ?

Jeg ser dig ikke som jaloux, men det bliver ligesom understreget, at problemerne er begyndt, efter at han har fået ny kæreste.

Hvad med at lære hende at kende ? - specielt hvis hun skal være bonusmor for din søn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.