Min eks og jeg har sammen en dreng på 2 år med 7/7 ordning. Samarbejdet har altid fungeret rigtig godt (selvfølgelig lidt stridigheder indimellem. Men har altid talt om tingene). Har ofte taget på ture sammen med vores søn og i ugerne han er hos en af os har vi holdt hinanden opdateret med billeder og hans velbefindende.
Men nu har min eks fået ny kæreste. Og jeg kunne ikke være gladere på hans vegne. Problemet er bare at siden han har fundet sammen med hende så ignorerer han mig fuldstændig. Som bogstaveligt. Svarer ikke på beskeder og ignorerer mine opkalde og ringer heller ikke tilbage.
Da han fortalte mig at han havde fået kæreste ønskede jeg ham tillykke og vi har en klar aftale om at hun ikke præsenteres for vores søn før han er sikker på de bliver noget varigt og fast. Og at vi snakker om det først.
Fortalte ham samtidig at jeg selv har selv har set en det sidste halve år, men uden at være kærester og derfor har jeg ikke fortalt om ham. Fortæller at vi ses når sønnen sover og hvis han vågner. Så smutter min fyr så han ikke møder ham. Det blev han stjernetosset over. Så tænker at det måske også har noget med det at gøre.
Jeg synes ikke det er forkert at jeg ses min min fyr når sønnen sover. Og ville heller ikke blive sur hvis han så sin kæreste mens han sover. Så længe hun smutter hvis han vågner ligesom min fyr gør.
Nogen der har gode råd til hvordan jeg rækker hånden ud og får en ordenligt samarbejde igen?
beklager hvis det blev lidt rodet
Anmeld
Citér