Far har ændret sig efter ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Men, så er det jo et du må stole på at det ikke er fortsat, at du nok skulle få at vide hvis det fortsatte eller blev værre. Ved godt, at det er nemmere sagt end gjort, men du skal nok regne med at besked niveauet bliver mindre.

Stoler nu også på at han klarer opgaven som far til UG og min søn har det godt derhjemme. 

Synes bare det er almindelig pli at man lige giver en melding tilbage når man har fået at vide at ens søn har været på hospitalet i stedet for bare at ignorerer en. 

Forventer slet ikke at vi skal snakke sammen hver uge. Overhovedet ikke. Men forventer da en kommunikation mellem forældre og samarbejde. Specielt når man fra dag et altid har haft et godt samarbejde og haft faste aftaler om en masse ting og de så nu bare er helt væk. 

Men ja må vel bare accepterer at der er en ekstrem dårlig stemning og intet samarbejde mere. Stakkels vores barn tænker jeg bare

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Snakker i slet ikke samme når jeres dreng har skiftedag, altså om hvordan ugen er gået og om der er nogle specielle ting i skal være obs på ?

Nej intet. Skiftedag er mandag morgen når han afleveres i vuggestue. 

Vi har altid sendt en SMS til hinanden om hvorfan ugen er gået, sendt et par billeder og med info om hvis der har været noget vi skal være obs på når han er blevet afleveret. 

Men det er envejskommunikation nu. Og det er blevet sådan efter han har fået en kæreste. Jeg giver stadig info, men ingen respons 

Anmeld Citér

5. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Nej intet. Skiftedag er mandag morgen når han afleveres i vuggestue. 

Vi har altid sendt en SMS til hinanden om hvorfan ugen er gået, sendt et par billeder og med info om hvis der har været noget vi skal være obs på når han er blevet afleveret. 

Men det er envejskommunikation nu. Og det er blevet sådan efter han har fået en kæreste. Jeg giver stadig info, men ingen respons 

Okay, jeg kan godt se at det er sværere når i ikke snakker mundtligt sammen, så må der gerne komme bare et ok fra ham

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Okay, jeg kan godt se at det er sværere når i ikke snakker mundtligt sammen, så må der gerne komme bare et ok fra ham

Det er det jeg mener. Behøver slet ikke en lang besked eller at vi skal skrive sammen i timer bagefter. Bare et ok eller thumps up på at han har modtaget beskeden. Og når han selv aflever lige en besked om at ugen er gået fint. Mere forlanger jeg ikke. 

Har jeg også prøvet at sige til ham. Men det ignorerer han også. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Vivienne

Har du måske tænkt over at han forsøger at give dig et hint? I og med at han ikke svarer? Måske forsøger du for meget? 

Det er ganske normalt at kontakten bliver mindre når den ene part får kæreste. Forestil dig at du dater en fyr som han en ex, som konstant skriver/ringer fordi hun er vant til det (det siger jeg ik du gør, men...)

Hvis jeres samarbejde har været så godt som du siger det, så forstår jeg ikke at I ikke har kommunikeret face to face? Synes der mangler noget her...? 

Du må acceptere at han nu har et liv med kæresten og stole på at han kan tage sig af sit barn, selvom det er sygt eller falder og slår sig. Jeg er næsten sikker på at han informerer dig, skulle barnet kommme ud for noget alvorligt. 

Og en sidste ting. Det ville være en god ide at tale med ham og forventningsafstemme. Men du skal ikke regne med at der fremadrettet er ligeså meget kommunikation som der har været før han fik kæreste på. 

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Har du måske tænkt over at han forsøger at give dig et hint? I og med at han ikke svarer? Måske forsøger du for meget? 

Det er ganske normalt at kontakten bliver mindre når den ene part får kæreste. Forestil dig at du dater en fyr som han en ex, som konstant skriver/ringer fordi hun er vant til det (det siger jeg ik du gør, men...)

Hvis jeres samarbejde har været så godt som du siger det, så forstår jeg ikke at I ikke har kommunikeret face to face? Synes der mangler noget her...? 

Du må acceptere at han nu har et liv med kæresten og stole på at han kan tage sig af sit barn, selvom det er sygt eller falder og slår sig. Jeg er næsten sikker på at han informerer dig, skulle barnet kommme ud for noget alvorligt. 

Og en sidste ting. Det ville være en god ide at tale med ham og forventningsafstemme. Men du skal ikke regne med at der fremadrettet er ligeså meget kommunikation som der har været før han fik kæreste på. 

Forsøger på ingen måde noget som helst. Det her er sket fra den ene dag til den anden. Det er ikke sådan at hvis han ikke svarer at jeg så skriver igen og igen. Langt fra. Desuden så kan hints ikke bruges til noget. Hvis der er en grund til det må han da fortælle mig det. Ellers bliver det jo ikke anderledes for nogens sider. Det ødelægger kun samarbejdet. 

Igen. Sådan er det slet ikke. Jeg skriver til ham når jeg afleverer sønnen mandag morgen med info om ugens løb og hvis der har været noget som han skal være obs på. Blandt andet hans megt næseblod som han har fået ofte på der sidste. 

Vi har generelt i samarbejdet aldrig snakket face to face med mindre overdragelse har været face to face. Og snakker ikke i tlf da han har 60% nedsættelse på begge øre så han kan ikke høre så meget i en tlf. Så vores kommunikation har altid foregået på SMS uden problemer. 

Jeg har fuld accept på at hsn har en kæreste, du får det til at lyde som om jeg er jaloux. Hvilket jeg langt fra er. Tværdigmod. Jeg stoler på at han passer på ham og har aldrig været nervøs for at han ikke har det godt derhjemme. Ellers havde jeg ikke sagt ja til 7/7 i sin tid. Men ærligt. Så stoler jeg ikke på jeg får besked med mindre det er virkelig meget alvorligt. Ikke efter den attitude han har stilt op siden han har fået kæreste. 

Megt svært at forventningsafstemme med en mand der ikke svarer på ens beskeder eller tager telefonen når man ringer. Har prøvet og spørger hvordan vi får tingene til at fungerer bedst i hans øjne. Igen. Ingen respons 

Anmeld Citér

5. december 2017

ChesireKitty

Hvis det er så stort et problem for dig, går så meget ud over samarbejdet og det har varet "længe", må du jo kontakte Statsforvaltningen. Eventuelt give eksen besked om at hvis der ikke kommer til at være kontakt imellem jer NU, så kontakter du Statsforvaltningen.

Jeg tror dog ikke at det har noget med at han har fået kæreste på at gøre... Du sagde jo selv at det havde stået på et stykke tid og at han først fortalte dig om det nu her. Hvis det var pga kæresten, var det nok begyndt da han begyndte at se hende og ikke først nu hvor han har informeret dig om hendes eksistens. Måske har du fået sagt/skrevet noget der i hans øjne var uhensigtsmæssigt og såret hans følelser eller noget.

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

LoveEnough skriver:

Hvis det er så stort et problem for dig, går så meget ud over samarbejdet og det har varet "længe", må du jo kontakte Statsforvaltningen. Eventuelt give eksen besked om at hvis der ikke kommer til at være kontakt imellem jer NU, så kontakter du Statsforvaltningen.

Jeg tror dog ikke at det har noget med at han har fået kæreste på at gøre... Du sagde jo selv at det havde stået på et stykke tid og at han først fortalte dig om det nu her. Hvis det var pga kæresten, var det nok begyndt da han begyndte at se hende og ikke først nu hvor han har informeret dig om hendes eksistens. Måske har du fået sagt/skrevet noget der i hans øjne var uhensigtsmæssigt og såret hans følelser eller noget.

Vil bare helst gerne blande SF udenom. Det tror jeg bare vil sprede endnu mere splid. 

Nej nej det har du misforstået. Det startede før han fortalte mig om hende. Havde i nogen tid undret mig over hvad grunden var. 

Er ikke i tvivl om at han er sur over at jeg har min fyr på besøg når sønnen sover. Men det skal han slet ikke blande sig i. De (fyren og min søn) møder aldrig hinanden og har aldrig mødt hinanden. 

Men det burde vel ikk være grund til at ignorerer en. Vil da mene man er voksne mennesker og så taler om tingene i stedet for. 

Anmeld Citér

5. december 2017

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Kan faktisk godt forstå, at du er frustreret, når i altid har kunne samarbejde ang sønnike... og jeg læser ingen steder det, som du er jaloux... men at du gerne vil have jeres samarbejde op og køre igen, selvom han har en kæreste og det bekymre dig, at det at han har fået en kæreste kan ændre jeres ellers gode samarbejde... 

Sjovt som det altid skal gøres til at man er jaloux, når eks får en ny kæreste... 

når man køre 7/7 ordning, så skal der bare være en god stemning og et godt arbejde og det fungere så ikke nu... det vil jeg skrive til ham.. at du undre dig over, at jeres ganske gode samarbejde er væk og hvad grunden til det er... det villle jeg stille som et spørgsmål, så han kam gå og tænke lidt over dette... måske det så ændre sig eller at du i det mindste får et svar... ellers må i i SF til konfliktsamtale...

Anmeld Citér

5. december 2017

Anonym trådstarter

MVM skriver:

Kan faktisk godt forstå, at du er frustreret, når i altid har kunne samarbejde ang sønnike... og jeg læser ingen steder det, som du er jaloux... men at du gerne vil have jeres samarbejde op og køre igen, selvom han har en kæreste og det bekymre dig, at det at han har fået en kæreste kan ændre jeres ellers gode samarbejde... 

Sjovt som det altid skal gøres til at man er jaloux, når eks får en ny kæreste... 

når man køre 7/7 ordning, så skal der bare være en god stemning og et godt arbejde og det fungere så ikke nu... det vil jeg skrive til ham.. at du undre dig over, at jeres ganske gode samarbejde er væk og hvad grunden til det er... det villle jeg stille som et spørgsmål, så han kam gå og tænke lidt over dette... måske det så ændre sig eller at du i det mindste får et svar... ellers må i i SF til konfliktsamtale...

Undskyld hvis jeg misforstod dig. Den første der skrev mente bare at jeg lød jaloux, så ville lige fastslå endnu engang at dette bestemt ikke er tilfældet.

Jeg skrev til ham i eftermiddags og spurgte om jeg fik en forklaring: Jeg er en dårlig, egoistisk mor der ikke tænker på vores søns bedste fordi min fyr har været herhjemme mens sønnen ligger og sover i soveværelset. Han sviner mig til nu.

Jeg har kontaktet SF og bedt om hjælp, hvilket jeg fortalte ham så det ikke kom som en overraskelse hvis vi bliver indkaldt til noget samtale. Det gjorde hele situationen værre. Han sviner mig endnu mere til og kalder mig diverse ting.

Jeg har også skrevet til pædagogen her på baby.dk, men har ikke fået svar endnu.

Nu er mit mål bare at få samlet så mange oplysninger som muligt fra fagpersoner om hvorvidt det er skadeligt for min søn, at jeg har min nye fyr herhjemme mens han ligger og sover. For kan ærlig talt på ingen måde se hvordan det nogensinde skal kunne skade ham. Og vil selvfølgelig ikke finde mig i at blive tilsvinet og kaldt en dårlig mor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.