Haha.. Måske er han sur fordi han ikke kom på den tanke selv
altså at man godt kan have romantiske gæster efter sønnens sengetid. Ligesom man kan have alle andre gæster!
Ej. Min eks reagerede også helt åndssvagt efter jeg fortalte at jeg havde mødt en som det virkede Ret seriøst med. Sagde det i god tid før vi overhovedet var ved møde-børn stadiet - netop for at han kunne sluge tanken om at der kom en mand i ungernes liv hos mig. Jeg tænkte det vat det rigtige at gøre - og jeg ville ikke gøre det anderledes nu. Men han var ikke parat til at det skete. Og var ikke selv parat til at date overhovedet. Og derfor hans reaktion, tror jeg.
Jeg tænker din eks måske reagerer fordi han ikke selv er der endnu hvor han har nogen hjemme mens sønnen er der. End ikke om aftenen. Måske fordi det føles grænseoverskridende for ham. For HAM. Og den følelse projekterer han så over på jeres søn. At det er Jeres søn det er svært for, måske for at distancere sig for sine egne følelser omkring det. for det ER da følelsesmæssigt svært at begyndte at bringe nye ind i sine børns liv. Nogen som man ved ungerne skal dele en med. Ikke lige nu. Men på sigt. Der er mange tanker.
Min egen eks har tit gjort lidt det samme med at projekterer sine egne issues over på børnene. Flippet ud over nogen af mine valg - men selv gjort det samme lidt tid efter fordi at HAN så var blevet klar. Fx til at få passet børnene efter vi flyttede hver for sig.. det var en ren katastrofe da jeg fik dem passet fra lørdag til søndag pga en stor rund voksen familiefødselsdag noget tid efter vi var splittet op.. men en måned senere skulle han selv noget lign og stod pludselig i samme situation. Og så kunne de sagtens blive passet den ene nat. Han har dem jo hele ugen, og bedsterne er de jo tætte med og trygge ved
jeg tror det er vigtigt at i ikke blander jer i hinandens sager. Lad være at lave regler for hinanden. Gør det, du selv føler er bedst, føles rigtigt. Og så håb at han viser dig samme hensyn, men regn ikke med det.
jeg er i øvrigt stadig der, hvor jeg gør alt hvad jeg kan for kommunikation og samarbejde - mens eksen nægter at skifte fra sit fornærmede og bitre spor efter jeg gik fra ham. Det er på 2. år nu. det er mega tungt at arbejde med! Men jeg håber bare at det på et tidspunkt smitter af. 
Anmeld
Citér