Far har ændret sig efter ny kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Jeg har aldrig og ønsker heller ikke at blande mig i min eks kærligheds liv. Så det ved jeg ikke lige hvor du får ind henne. Men vi har haft en klar aftale fra vi gik fra hinanden at vi har hinanden med indover når vi får nye kærester inden de introduceres. Dette var et ønske fra hans side. 

Jeg har kun fortalt om den ene her da han selv fortalte han havde fået kæreste. I de 4 mdr før jeg havde set ham har jeg intet sagt da jeg ikke vil introducerer min søn for ham. 

Ønsker heller ikke daglig kontakt med ham. Slet ikke. Men jeg ønsker at få respons når jeg giver ham en indo omkring vores søn. 

Jeg har kontaktet SF for at få hjælp til kommunikation. Dette har jeg fortalt ham og det gjorde kun situationen værre. 

Så nu er jeg nået dertil at vi lever 100% seperate liv og jeg fortæller han kun hvis der er noget der er meget vigtigt fremover. 

Hov. Jeg tror, min besked lød mere negativ, end det var meningen.

Eksmænd ændrer sig, når de får nye kærester. Og det gør man også selv, når der er en ny partner inde i billedet. Ens prioriteter ændrer sig.

Min eks er rigtigt god til at “glemme” gamle aftaler, når de ikke længere passer ham. Og jeg tænker da, hans kæreste også nogle gange presser på med nogle ting.

Du kan jo prøve at invitere dem på kaffe eller sige til dig selv for en periode, at han selv skal finde ud af det.

Jeg har været ret hård ved min eks og hevet ham ind i statsforvaltningen, når jeg vurderede, der var brug for det. For vi har ikke kunnet tale om samvær osv, uden der var en voksen til stede. Og det har hjulpet at få aftalerne ned på skrift.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Kunne du ikke prøve at invitere både ham og kæresten på kaffe ?

Jeg ser dig ikke som jaloux, men det bliver ligesom understreget, at problemerne er begyndt, efter at han har fået ny kæreste.

Hvad med at lære hende at kende ? - specielt hvis hun skal være bonusmor for din søn.

Det kan jeg gøre den dag han vælger at introducerer hende for ham. Men der tror jeg slet ikke han er overhovedet. Ellers flippede han vel ikk ud over min fyr er herhjemme når sønnen sover. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Morigenigen skriver:

Hov. Jeg tror, min besked lød mere negativ, end det var meningen.

Eksmænd ændrer sig, når de får nye kærester. Og det gør man også selv, når der er en ny partner inde i billedet. Ens prioriteter ændrer sig.

Min eks er rigtigt god til at “glemme” gamle aftaler, når de ikke længere passer ham. Og jeg tænker da, hans kæreste også nogle gange presser på med nogle ting.

Du kan jo prøve at invitere dem på kaffe eller sige til dig selv for en periode, at han selv skal finde ud af det.

Jeg har været ret hård ved min eks og hevet ham ind i statsforvaltningen, når jeg vurderede, der var brug for det. For vi har ikke kunnet tale om samvær osv, uden der var en voksen til stede. Og det har hjulpet at få aftalerne ned på skrift.

Det med kaffe har jeg ikke lyst til. Jo når de er et fast par og han mener det er tid til at sønnen introduceres. Men det er han slet ikke endnu. Ellers flippede han vel ikk ud over min fyr er her når sønnen sover. 

Af hvad jeg kan forstå. Har de kun været sammen i 1-2 måneder og ses slet ikke i de unger han har sønnen. Så det er stadig meget nyt. 

Selvfølgelig får man andre prioriteringer og det respekterer jeg. Men at man ikke engang kan reagerer på at ens søn har været på hospitalet fordi han styrtbløder ud af mund og næse. Det er mig helt ubegribeligt. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Det kan jeg gøre den dag han vælger at introducerer hende for ham. Men der tror jeg slet ikke han er overhovedet. Ellers flippede han vel ikk ud over min fyr er herhjemme når sønnen sover. 

Ja jeg tør ikke gætte på, hvorfor han er sur over din fyr. Det er jo umuligt for udenforstående at vide.

Vil han heller ikke drikke en kop kaffe med dig UDEN kæresten - tænker måske, det er bedst at snakke ansigt til ansigt - men hvis han ikke vil, så er det selvfølgelig ikke nemt.

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ja jeg tør ikke gætte på, hvorfor han er sur over din fyr. Det er jo umuligt for udenforstående at vide.

Vil han heller ikke drikke en kop kaffe med dig UDEN kæresten - tænker måske, det er bedst at snakke ansigt til ansigt - men hvis han ikke vil, så er det selvfølgelig ikke nemt.

Han er sur over at min fyr er herhjemme efter min søn er kommet i seng og faldet i søvn. Han mener at jeg skader ham fordi han kan vågne og høre en fremmed stemme i lejligheden. Han forstår bare ikke at han for det første intet kan høre da døren er lukket og babyalarmen er envejs kommunikation. Og for det andet at han slet ikke kan komme ud af sengen så han ser ham ikke. Kunne ligeså godt være fjernsynet hvis han hører noget. 

Nej han vil intet have med mig at gøre før jeg stopper med at se min fyr i mit hjem om aftenen. Han mener han kan kontrollerer hvad jeg gør og kun hans meninger og holdninger er de rigtige. Sådan har det altid været 

Anmeld Citér

6. december 2017

Tommelise

Anonym skriver:

Han er sur over at min fyr er herhjemme efter min søn er kommet i seng og faldet i søvn. Han mener at jeg skader ham fordi han kan vågne og høre en fremmed stemme i lejligheden. Han forstår bare ikke at han for det første intet kan høre da døren er lukket og babyalarmen er envejs kommunikation. Og for det andet at han slet ikke kan komme ud af sengen så han ser ham ikke. Kunne ligeså godt være fjernsynet hvis han hører noget. 

Nej han vil intet have med mig at gøre før jeg stopper med at se min fyr i mit hjem om aftenen. Han mener han kan kontrollerer hvad jeg gør og kun hans meninger og holdninger er de rigtige. Sådan har det altid været 

Ja så er jeg desværre løbet tør for løsningsforslag.

Han bør jo ikke blande sig i, hvem du ser, når din søn ingen mulighed har for at "opdage" noget.

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Ja så er jeg desværre løbet tør for løsningsforslag.

Han bør jo ikke blande sig i, hvem du ser, når din søn ingen mulighed har for at "opdage" noget.

Jeg er helt enig. Han skal ikke blande sig ligesom jeg heller ikke blander mig hos ham. 

Jeg må se hvad SF siger når de svarer på et tidspunkt. Og så må det bare være som det er nu. Jeg stopper ikke med at se min fyr fordi han ikke vil have det ihvertfald. 

Anmeld Citér

6. december 2017

Morigenigen

Anonym skriver:

Det med kaffe har jeg ikke lyst til. Jo når de er et fast par og han mener det er tid til at sønnen introduceres. Men det er han slet ikke endnu. Ellers flippede han vel ikk ud over min fyr er her når sønnen sover. 

Af hvad jeg kan forstå. Har de kun været sammen i 1-2 måneder og ses slet ikke i de unger han har sønnen. Så det er stadig meget nyt. 

Selvfølgelig får man andre prioriteringer og det respekterer jeg. Men at man ikke engang kan reagerer på at ens søn har været på hospitalet fordi han styrtbløder ud af mund og næse. Det er mig helt ubegribeligt. 

Helt enig.

Min eks har både præsteret at aflevere barn hos mig, hvor hun havde knap 41 i feber, uden han havde registreret det. Og jeg har flere gange været på skadestuen med vores ældste, uden deres far gad at tage med.

Min teori er, at nogle fædre tjekker ud af far-rollen, efter de er blevet skilt....

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym trådstarter

Morigenigen skriver:

Helt enig.

Min eks har både præsteret at aflevere barn hos mig, hvor hun havde knap 41 i feber, uden han havde registreret det. Og jeg har flere gange været på skadestuen med vores ældste, uden deres far gad at tage med.

Min teori er, at nogle fædre tjekker ud af far-rollen, efter de er blevet skilt....

Ej det er da heller kkke okay af din eks. 

Det kommer bare så meget bag på mig. For jeg har altid syntes han var den bedste far for min søn. Dedikeret, interesseret osv. Altid været megt på med at deltage i hospitalsbesøg, lægeaftaler osv. Men nu er det ligesom at han kun vil være far i de 7 dage han et hos ham. Når han er hos mig så virker han ligeglad nu. Men har derimod meget travlt med at bestemme og dikterer hvad jeg gør i mine uger 

Anmeld Citér

6. december 2017

Anonym

Haha.. Måske er han sur fordi han ikke kom på den tanke selv altså at man godt kan have romantiske gæster efter sønnens sengetid. Ligesom man kan have alle andre gæster! 

Ej. Min eks reagerede også helt åndssvagt efter jeg fortalte at jeg havde mødt en som det virkede Ret seriøst med. Sagde det i god tid før vi overhovedet var ved møde-børn stadiet - netop for at han kunne sluge tanken om at der kom en mand i ungernes liv hos mig. Jeg tænkte det vat det rigtige at gøre - og jeg ville ikke gøre det anderledes nu. Men han var ikke parat til at det skete. Og var ikke selv parat til at date overhovedet. Og derfor hans reaktion, tror jeg. 

Jeg tænker din eks måske reagerer fordi han ikke selv er der endnu hvor han har nogen hjemme mens sønnen er der. End ikke om aftenen. Måske fordi det føles grænseoverskridende for ham. For HAM. Og den følelse projekterer han så over på jeres søn. At det er Jeres søn det er svært for, måske for at distancere sig for sine egne følelser omkring det. for det ER da følelsesmæssigt svært at begyndte at bringe nye ind i sine børns liv. Nogen som man ved ungerne skal dele en med. Ikke lige nu. Men på sigt. Der er mange tanker.

Min egen eks har tit gjort lidt det samme med at projekterer sine egne issues over på børnene. Flippet ud over nogen af mine valg - men selv gjort det samme lidt tid efter fordi at HAN så var blevet klar. Fx til at få passet børnene efter vi flyttede hver for sig.. det var en ren katastrofe da jeg fik dem passet fra lørdag til søndag pga en stor rund voksen familiefødselsdag noget tid efter vi var splittet op.. men en måned senere skulle han selv noget lign og stod pludselig i samme situation. Og så kunne de sagtens blive passet den ene nat. Han har dem jo hele ugen, og bedsterne er de jo tætte med og trygge ved  

jeg tror det er vigtigt at i ikke blander jer i hinandens sager. Lad være at lave regler for hinanden. Gør det, du selv føler er bedst, føles rigtigt. Og så håb at han viser dig samme hensyn, men regn ikke med det.

jeg er i øvrigt stadig der, hvor jeg gør alt hvad jeg kan for kommunikation og samarbejde - mens eksen nægter at skifte fra sit fornærmede og bitre spor efter jeg gik fra ham. Det er på 2. år nu. det er mega tungt at arbejde med! Men jeg håber bare at det på et tidspunkt smitter af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.