Kurt_H skriver:
Tjaaa..... men det er bare ikke mit syn i sagen...
Du kan ikke tvinge en partner til at holde af dine børn, så et eller andet sted kommer børnene i klemme.
De har været "sammen" i et år, så det er da tid nok til at "vænne" sig til faderrollen... Hvor lang tid syntes du der skal gå ? 5 år ? Så er børnene jo gamle nok til at se ham som en pausevoksen.
At blive far fra den ene dag til den anden er en valgfri ting, men at udfylde rollen til UG+ er ikke altid nemt. Det er derfor at jeg tvivler stærkt på at det holder i længden... sådan som jeg forstår det skrevne ord fra trådstarter.
At voksendelen funger er jo fint, men nu er der jo børn med i forholdet, så de skal jo ligesom også ses med ind i det samlede forhold.
Jeg har lyst til at spørge dig om to ting:
Er du biologisk far ?
Er du bonusfar ? - eller har været det ?
Du har selvfølgelig ret til din egen holdning, men jeg synes, du ser meget sort/hvidt på tingene. Det er altid mere nuanceret end som så.
Man kan ikke sætte måneder/år på, hvor lang tid, der skal gå.
I dette tilfælde er der tale om en mand, der er væk 14 dage om måneden p.gr.a. sit arbejde. TS har en 7/7 ordning med børnenes far. Så reelt er der 1 uge tilbage pr. måned. Dvs. at den nye kæreste har haft ca. 12 uger med børnene. Det er meget kort tid. Det ville være noget helt andet, hvis børnene boede fast hos deres mor, og hvis den nye kæreste havde et almindeligt job, hvor han kom hjem hver dag.
I de uger, hvor han er på arbejde og i den uge, hvor børnene er hos deres far har han selvfølgelig tid til at tænke over tingene. Men man kan ikke "tænke sig til" at være bonusfar.
Hvis du selv er biologisk far, så tror jeg, du har svært ved at sætte dig ind i, hvordan det er at komme ind i et nyt forhold med børn, når man ikke selv har nogen. Jeg elsker børn, og for mig var det et plus, at min kæreste havde børn, da jeg mødte ham. Men det ændrer ikke ved, at det var overvældende. Børnene var ikke små, da jeg mødte ham, men de var stadig børn, og efter en weekend med dem, indrømmer jeg blankt, at jeg var ør i hovedet og havde brug for ro. Det betyder da ikke, at jeg er en dårlig bonusmor, og at jeg ikke holder af børnene.
Jeg bor ikke sammen med min kæreste, men det har ikke noget med hans børn at gøre. Vi havde heller ikke boet sammen, selv om han også havde været barnløs.
Jeg kan da godt tænke, at TS og hendes kæreste er flyttet for hurtigt sammen, men det afviser hun, og hun må jo bedst vide det.
Jeg synes faktisk, at hendes overskrift er misvisende. Det lyder ikke, som om hendes kæreste helst er foruden hendes børn.
Men man kan simpelt hen ikke forvente, at et ny kæreste helt skal give afkald på venner og fritidsinteresser.
TS må tage en god snak med sin kæreste. Måske skal have være mere hjemme i den uge, hvor de har børnene og så være lidt mere ude i den uge, hvor hun ikke har børnene. Kommunikation er nu engang alfa og omega i et parforhold. Jeg kan godt forstå, at det er irriterende, hvis han udtaler sig i bombastiske vendinger om børneopdragelse, når han ikke selv har børn. Men det er lige så irriterende, når mennesker udtaler sig om, hvordan man "skal" være bonusmor eller far, hvis de ikke selv er det.
Hvis du er eller har været bonusfar - så gætter jeg på, at du har opdaget, at du ikke kunne engagere dig i børnene, og at det er grunden til din holdning.
Jeg holder meget af mine bonusbørn, men jeg har ikke de samme følelser for dem, som jeg har for mine niecer og nevøer. Måske fordi jeg har haft niecerne og nevøerne fra de var babyer.
En bonusmor eller -far kan sagtens elske bonusbørnene.
Men når man indgår i en sammenbragt familie - enten på den ene eller den anden måde - så er man nødt til at erkende, at det ikke er en kernefamilie.
Jeg er meget spændt på dit svar.