Jeg er ikke sikker på at jeg helt forstår denne her tråd.
I overskiften skriver du at din kæreste helst er foruden dine børn, og jeg tænker "åh nej, det er ikke godt med en kæreste der ikke kan lide ens børn, for den slags kan de altså mærke, og de sætter sig i deres selvværd, så hellere komme ud af det forhold".
Det viser sig så at det istedet dækker over at kæresten, som er hjemme 14 dage af gangen gerne vil have et liv ved siden af dig og dine børn - altså se sine venner. Og at han så vælger at se dem den uge, hvor dine børn er der istedet for når I har alenetid sammen. Altså ikke alle dagene dine børn er der. Bare nogle af dagene. Og derudover prioriterer han dig virkelig højt, da han bruger hele din børnefri uge sammen med dig.
Og så er han sammen med dig og børnene nogle af dagene i den uge de er der. Og børnene kan godt lide ham, og han kan godt lide dem, og de har det godt sammen.
Undskyld, men jeg har virkelig svært ved at se problemet.
Du vil gerne have at han bliver indsluset i familien og indtager en bonusfar rolle. Det forstår jeg virkelig godt, men jeg tror det kommer mere naturligt, hvis du giver det tid og lader det følge sin naturlige gang.
Hvis du pådutter ham at han skal være hjemme hos jer mere eller mindre hele ugen mens dine børn er der (hvilket nok også er lidt hårdt og overvældende, når man ikke er vant til børn, og man ikke har den kærlighed til dem som forældrene har), så tror jeg det kommer til at tage længere tid for ham at finde sig til rette i en bonusfar rolle.
Jeg ville i din situation være glad for at have en kæreste der prioriterede mig højt, men også prioriterede mine børn samtidig med at han plejede sine venskaber, og taknemmelig for at mine børn kunne lide ham og visa versa.