Jeg tror også, at I må have en rigtig god snak, så I alle kan få det godt med den måde, I har valgt at indrette jer på.
Bonusrollen kan være rigtig svær. Det handler nok også rigtig meget om forventningsafstemning. Faktisk tror jeg, du forventer lidt for meget af ham. Du ønsker, at I skal være en familie. Det kan I måske også blive med tiden. Men det kan aldrig blive en kernefamilie. Det er du nødt til at indstille dig på.
Som jeg læser det, har han ikke selv børn, og jeg synes, det er helt naturligt, at han gerne vil i byen med vennerne engang imellem. Det er en kæmpe omvæltning for ham at skulle være "familiefar", når han har været vant til at have sin frihed. Som du selv skriver, så kan du ikke forvente, at han skal elske børnene. Han har ikke været med hele vejen - han har ikke oplevet graviditeten og fødslen, og følelserne opstår ikke bare "lige sådan". Det er jo dig og ikke børnene, han har forelsket sig i. Men han kan godt komme til at holde rigtig meget af dem. Giv det tid - giv ham tid.
Børnene vil selvfølgelig altid være det vigtigste for dig. Den der med, at "så skulle han ikke være gået ind i det fra starten af" - den holder ikke i min optik. Han er jo gået ind i det, fordi han forelskede sig i dig. Man hører også tit den der med, at "han vidste jo, hvad han gik ind til". Nej - det vidste han ikke. Det må du hjælpe ham med. Som sagt synes jeg, det er helt naturligt, at han har lyst til at se sine venner. Men når I bor sammen, så kan det jo ikke være hver gang.
Det lyder, som om han trods alt er interesseret i børnene og leger og fjoller med dem. Kunne du prøve at give ham større ansvar ? Nu ved jeg jo ikke, hvor små de er, men kunne han selv lave noget med dem ? Er det ind imellem ham, der læser godnathistorie eller hjælper med tandbørstningen ?
Jeg tror ikke, at han er flyttet ind for at spare husleje et andet sted. Jeg tror sagtens, du kan stole på hans kærlighed til dig. Der er én, der skriver, at hvis han ikke engagerer sig i børnene, så er det bare "ud til højre". Men så enkelt er det jo ikke - du holder jo af ham.