Jeg tænker, at det måske er meget naturligt at skulle vænne sig til situationen, hvis man ikke selv har børn. Det kan godt være en stor mundfuld og med hans arbejdsliv er det vel ikke sært, at han også gerne vil have tid til venner og til at være sammen bare jer to.
Han behøver vel heller ikke at optræde som bonusfar fra begyndelsen af, hvis han nu bare er en sød og omsorgsfuld voksen, der gør dine børn noget godt, når han er der, kan jeg ikke se, at det skulle forvirre dem, at han nogle gange er der og andre gange ikke. Det er jo ikke sådan, at det er deres far, som de har boet sammen med på fuld tid, der pludselig begynder kun at være, der engang imellem.
Omvendt tænker jeg, at når han drøm om at blive gift og eventuelt få et barn med dig, må det da være en indikator på, at han vil både dig og familielivet. Jeg tænker også, at når i kommer dertil vil han formentlig få en rolle for dine børn, der ligner den du efterspørger.
Min venindes kæreste, som hun har købt hus og fået barn med, havde også en periode (det første år, de var sammen) hvor han blev meget træt og fik behov for alenetid, og derfor tog hjem til sig selv, simpelthen for at få afbræk fra barnet. Han er en rigtig god far og bonusfar i dag
Anmeld
Citér