Min kæreste vil helst være foruden mine børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2017

Rosa-Sofia

Jeg tænker, at det måske er meget naturligt at skulle vænne sig til situationen, hvis man ikke selv har børn. Det kan godt være en stor mundfuld og med hans arbejdsliv er det vel ikke sært, at han også gerne vil have tid til venner og til at være sammen bare jer to. 

Han behøver vel heller ikke at optræde som bonusfar fra begyndelsen af, hvis han nu bare er en sød og omsorgsfuld voksen, der gør dine børn noget godt, når han er der, kan jeg ikke se, at det skulle forvirre dem, at han nogle gange er der og andre gange ikke. Det er jo ikke sådan, at det er deres far, som de har boet sammen med på fuld tid, der pludselig begynder kun at være, der engang imellem.

Omvendt tænker jeg, at når han drøm om at blive gift og eventuelt få et barn med dig, må det da være en indikator på, at han vil både dig og familielivet. Jeg tænker også, at når i kommer dertil vil han formentlig få en rolle for dine børn, der ligner den du efterspørger. 

Min venindes kæreste, som hun har købt hus og fået barn med, havde også en periode (det første år, de var sammen) hvor han blev meget træt og fik behov for alenetid, og derfor tog hjem til sig selv, simpelthen for at få afbræk fra barnet. Han er en rigtig god far og bonusfar i dag  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2017

Kurt_H

Anonym skriver:

Tjaaa. Det ved jeg nu ikke. Altså ungernes biologiske far havde da også behov og ønsker om at se sine venner selvom vi havde børn.. det har jeg da også.. tingene er bare lidt mere vanskelige at planlægge når man kun er i landet 14 dage i måneden. Det er lidt svært at komme udenom. Men han elsker sit job og måden det fungere på, det har jeg vidst fra start. så det skal han bestemt fortsætte med. Jeg er bare vant til det helt modsatte, så selfølgelig er det noget jeg skal vænne mig til.. men han er bestemt det værd og jeg er slet ikke i tvivl om at han vil mig/os 100%.. 

Sammenlagt ser jeg dit indlæg som en rejse, hvor du ønsker at dele dine observationer, for at blive klogere på om du er helt på galt spor med dine tanker... men så er overskriften også lettere misvisende...

For du skriver senest at han vil både det ene og det andet... hvilket udsletter behovet for tråden. Er det ikke lidt der vi er henne nu ?

Sagt med andre ord, så er antagelser en farlig størrelse, der nemt kan lede selv en garvet forældre på vildspor.

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Anonym trådstarter

Kurt_H skriver:

Sammenlagt ser jeg dit indlæg som en rejse, hvor du ønsker at dele dine observationer, for at blive klogere på om du er helt på galt spor med dine tanker... men så er overskriften også lettere misvisende...

For du skriver senest at han vil både det ene og det andet... hvilket udsletter behovet for tråden. Er det ikke lidt der vi er henne nu ?

Sagt med andre ord, så er antagelser en farlig størrelse, der nemt kan lede selv en garvet forældre på vildspor.

Jo bestemt. Men hvis du læser mine svar løbende kan du også se at jeg siger at mine følelser nok løber afsted med mig på de hårde dage - sådan en dag som jeg skrev indlægget på. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.