Egoistisk generation eller intet overskud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2017

Anonym

Jeg startede i job og inviterede alle kollegaer - lille firma - til en kort snak om dem selv og hvad de havde af kompetencer og om mig selv osv. Jeg synes der er rat at kende lidt til dem jeg skal arbejde sammen med og også hvor man kan trække på hinanden. Det blev også godt modtaget. I en af samtalerne var der imidlertid en der snakkede 1 time om sig selv og jeg fik måske 5-7 minutter  og kun fagligt. Hun har også formået bare st tale højt hen over mig til frokost hvis hun synes mit emne var kedeligt eller hendes historie var sjovere 

Jeg blev så opsagt fra samme stilling og der var kun 3 (de tætteste og sødeste kollegaer) der spurgte ind og forsøgte at hjælpe eller høre hvordan jeg havde det. 

Dvs 3 ud af 13 mennesker bekymrede sig og har nævnt det efter der gik en mail rund om min opsigelse ... det er lidt rystende for mig fordi jeg hjælper og altid gerne vil lære andre at kende.

så klart der er virkelig nogle arbejdspladser og relationer  der er overfladiske.. jøsses 

jeg forsøger altid at finde 1-3 jeg snakker tæt med - så er arbejdsdagen hyggeligere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg er bare dødtræt mennesker der bare skrive ind på en tråden som ikke er rettet ind til dem - 

vi er alle jo forskellige og jeg vil bare gerne høre fra ligesindet

glemmer to tråden jeg læste herinde den ene var om en der havde mistet sin mor, og savnet af hende var stort efter hende, efter hun var blevet mor

Lige pludselig var tråden fyldt med kvinder der havde svaret: - ej, hvor er jeg glad for  jeg ikke har mistet min mor hun er mit alt. ( Punktum intet mere bare en masse kvinder skrev ind for næsten at putte salt i såret)

en anden skrev ind om angst - og flere kunne slet ikke sætte sig ind i hende angst, lige pludselig var der en masse der mente de burde også døje med angst, da det skulle så lidt til for hende der skrev opslaget At opleve angst

Nu introducerer du et helt nyt emne, som er helt uafhængigt af det foregående - hvad vil du egentlig gerne debattere? 

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Karina84 skriver:

Høhø præcis...

Med teksten:

"Nogle der kan relatere til mig?

dem der ikke gøre behøver ikke besvare denne tråd "

Er TS jo netop kun optaget af hendes egen holdning og ikke interesseret i at spørge ind til andres synspunkter og få en god snak op omkring det.

Og det er præcis det der sker ved bordet til festen, man spørger interesseret, måske starter en snak om et emne, man har forskellige synspunkter... Det er det der får folk væk fra mobilen og bryder den tavse stemning.

Hold op en overtolknkng! Jeg har skrevet et opslag, og skrev lige jeg vilde høre fra ligesindet!!!!

Passer bare overhovedet ikke!

jeg er ikke sinddsyg at formulere mig på skridt

men jeg elsker høre andre synespunkter og snakke meget om dem

det er da meget mere spænende end en man er 100% enige i

glemmer aldrig en aften jeg var til fest, og sad ved siden af en søde kvinde, vi snakke om forskelligt, og vi var enige i alt! Samtalen døde ud efter 1 time .... jeg kunne bare ikke finde på andet at spørge hende om .... så sad vi der og kommentere småting 

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tror ikke, at du opnår noget ved at bevidst undlade at spørge 'folk', hvordan det går. Hvem er i øvrigt 'folk'? Det er jo meget muligt, at du med din bevidst uhøflige samtaleteknik frastøder 'folk', som du kunne have en fornuftig samtale med?

Det gøre jeg også, spørge hvordan går det etc. 

det er mere når man sidder vedsiden af en, en hele aften og ingen spørge hinanden om noget som helst -

INTET - 

jeg sidder ikke bare kigger lige i luften, 

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Nu introducerer du et helt nyt emne, som er helt uafhængigt af det foregående - hvad vil du egentlig gerne debattere? 

Næ, det gøre jeg ikke 

jeg forklare hvorfor jeg gerne vil høre fra ligesindet ...............

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg startede i job og inviterede alle kollegaer - lille firma - til en kort snak om dem selv og hvad de havde af kompetencer og om mig selv osv. Jeg synes der er rat at kende lidt til dem jeg skal arbejde sammen med og også hvor man kan trække på hinanden. Det blev også godt modtaget. I en af samtalerne var der imidlertid en der snakkede 1 time om sig selv og jeg fik måske 5-7 minutter  og kun fagligt. Hun har også formået bare st tale højt hen over mig til frokost hvis hun synes mit emne var kedeligt eller hendes historie var sjovere 

Jeg blev så opsagt fra samme stilling og der var kun 3 (de tætteste og sødeste kollegaer) der spurgte ind og forsøgte at hjælpe eller høre hvordan jeg havde det. 

Dvs 3 ud af 13 mennesker bekymrede sig og har nævnt det efter der gik en mail rund om min opsigelse ... det er lidt rystende for mig fordi jeg hjælper og altid gerne vil lære andre at kende.

så klart der er virkelig nogle arbejdspladser og relationer  der er overfladiske.. jøsses 

jeg forsøger altid at finde 1-3 jeg snakker tæt med - så er arbejdsdagen hyggeligere.

Glad for du skriver - Jeg gøre nøjagtigt det samme - På mit arbejdsplads er jeg omkring de mennesker der kan også snakke om andre end dem selv

og spørge indtil en - Tilfældigvis er der en på arbejde nu, som lige hvad man spørge en anden om, vælger hun at svare på 

nogle gange bliver det lidt træt af det, men kan virkelig godt lide hende som menneske og hendes værdier, så man hold det lidt ud

Anmeld Citér

16. august 2017

Abracadabra

Anonym skriver:

Næ, det gøre jeg ikke 

jeg forklare hvorfor jeg gerne vil høre fra ligesindet ...............

Jeg håber, at du er nemmere at snakke med IRL end på skrift, for jeg kan ikke finde hoved og hale i, hvad du skriver. 

Jeg tror i øvrigt hverken, at vi som generation er særligt egoistiske eller præget af underskud.

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg håber, at du er nemmere at snakke med IRL end på skrift, for jeg kan ikke finde hoved og hale i, hvad du skriver. 

Jeg tror i øvrigt hverken, at vi som generation er særligt egoistiske eller præget af underskud.

Det er din mening - jeg har en anden 

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Tak 

er ordblind, så når man møder mennesker som dig på nettet får man bare ekstra lyst at skrive på nettet

tak for det 

Anmeld Citér

16. august 2017

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Om jeg er så svær at forstår kan du også bare slippe på at skrive på mit opslag....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.