Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2017

AnoMom

Anonymor skriver:

Selvfølgelig risikerer du en shitstorm, hvis du taler så grimt til folk.. Hvorfor kan du ikke finde en barnepige til at hente om eftermiddagen? De fleste arbejdspladser møder man tidligst kl 8, med mindre man er på sygehuset osv hvor vagten hedder 7-15. Og mange institutioner åbner allerede 6.30, så er der stadig 1.5 time til at komme på job? 

Taler grimt? Ja hvorfor mon jeg gør det? Skal jrg finde mig i at blive svinet til herinde og bare smile og nikke? 

fordi jeg ikke har muligheden for det. Det har jeg allerede sagt. Skal vel ikke gå ind i personlige detaljer om hvorfor på er åbent forum ?

min institution åbner kl 7. Har ingen bil så er afhængig af offentlig transport hvilket er fint nok. Men så skal jobbet jo så være i nærområde hvor der er mulighed for at nå sin mødetid efter aflevering. 8-16 job vil derfor være super fint. I ugerne hvor han er hos sin far arbejder jeg med glæde 7-20 hvis jeg skulle det 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2017

nielsen80

Taler grimt? Ja hvorfor mon jeg gør det? Skal jrg finde mig i at blive svinet til herinde og bare smile og nikke? 

fordi jeg ikke har muligheden for det. Det har jeg allerede sagt. Skal vel ikke gå ind i personlige detaljer om hvorfor på er åbent forum ?

min institution åbner kl 7. Har ingen bil så er afhængig af offentlig transport hvilket er fint nok. Men så skal jobbet jo så være i nærområde hvor der er mulighed for at nå sin mødetid efter aflevering. 8-16 job vil derfor være super fint. I ugerne hvor han er hos sin far arbejder jeg med glæde 7-20 hvis jeg skulle det 

Nu ved jeg ikke om, du har forsøgt, men ville et deltidsjob måske være en løsning? Så kunne du evt supplere op med ekstra timer, når manden har børnene. I de uger kunne du, hvis muligt, tilbyde dig som børnepasser, rengøringskone eller lign? Hvis du har uddannelse, ved jeg, at en del af mine medstuderende i sin tid tjente på at tage vikartimer i folkeskolen eller i institutioner.

Et godt deltidsjob ville måske kunne føre til et 30 timers, som vel egentlig ville være ideelt. Men de er vist svære at få.

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Nu ved jeg ikke om, du har forsøgt, men ville et deltidsjob måske være en løsning? Så kunne du evt supplere op med ekstra timer, når manden har børnene. I de uger kunne du, hvis muligt, tilbyde dig som børnepasser, rengøringskone eller lign? Hvis du har uddannelse, ved jeg, at en del af mine medstuderende i sin tid tjente på at tage vikartimer i folkeskolen eller i institutioner.

Et godt deltidsjob ville måske kunne føre til et 30 timers, som vel egentlig ville være ideelt. Men de er vist svære at få.

Jeg har desværre ingen uddannelse så det besværliggøre tingene en del. 

Jeg søger også deltidsjob. Men der sker heller ingenting. Tro mig det er ikke for sjov når jeg siger at jeg søger alt hvad søges kan. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonymor

AnoMom skriver:

Det er jo smag og behag. Personligt har jeg aldrig forstået meningen i at synke ned på samme niveau som folk, man synes behandler én dårligt. Så er man jo ikke bedre selv. 

Måske skulle du overveje, at folk kommer med forskellige forslag og muligheder ikke for at genere dig, men for at bidrage til en løsning. Nu du skriver du ikke er uddannet, ville der så være mulighed for at påbegynde en uddannelse? Det ville jo bl.a give dobbelt SU. 

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

Anonymor skriver:

Det er jo smag og behag. Personligt har jeg aldrig forstået meningen i at synke ned på samme niveau som folk, man synes behandler én dårligt. Så er man jo ikke bedre selv. 

Måske skulle du overveje, at folk kommer med forskellige forslag og muligheder ikke for at genere dig, men for at bidrage til en løsning. Nu du skriver du ikke er uddannet, ville der så være mulighed for at påbegynde en uddannelse? Det ville jo bl.a give dobbelt SU. 

At sige jeg tydeligvis er psykisk syg, at jeg kommer med dårlige undskyldninger osv. Det er ikke ligefrem råd. Men derimod bare uenpatiske angreb også bliver jeg rasende når jeg ved hvor meget jeg kæmper. 

Det er ikke en mulighed desværre. Jeg har tjekket op på su osv. Og min økonomi kan ikke løbe rundt på en su. Og su lån er ikke en mulighed grundet en kæmpe gæld efter tab på lejlighed. Så kan ikk sætte mig i mere gæld 

Anmeld Citér

7. august 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

Du bliver på ingen måde svinet til. Jeg har kaldt dig 'arbejdsduelig', og det er et pænt ord. Der bliver stillet spørgsmålstegn ved dine valg angående arbejde/arbejdsløshed, og det er helt rimelige og forståelige spørgsmål.

Anmeld Citér

7. august 2017

Abracadabra

AnoMom skriver:

At sige jeg tydeligvis er psykisk syg, at jeg kommer med dårlige undskyldninger osv. Det er ikke ligefrem råd. Men derimod bare uenpatiske angreb også bliver jeg rasende når jeg ved hvor meget jeg kæmper. 

Det er ikke en mulighed desværre. Jeg har tjekket op på su osv. Og min økonomi kan ikke løbe rundt på en su. Og su lån er ikke en mulighed grundet en kæmpe gæld efter tab på lejlighed. Så kan ikk sætte mig i mere gæld 

Der er da ingen, der har kaldt dig psykisk syg! 

Anmeld Citér

7. august 2017

nielsen80

Jeg har desværre ingen uddannelse så det besværliggøre tingene en del. 

Jeg søger også deltidsjob. Men der sker heller ingenting. Tro mig det er ikke for sjov når jeg siger at jeg søger alt hvad søges kan. 

Det forstår jeg faktisk også på dig, at det er! Det der desværre sker i vores nuværende system, er, at folk som dig der har været der meget længe, er udkørt og har svært ved at overskue skoven for bare træer.

Det jeg umiddelbart tænker, er, at hvis nuværende tilgang ikke giver job, så er du nok nødt til at ændre din tilgang. Jeg kan næsten med 100% sikkerhed sige, det er ikke kun din 7/7 ordning, der afholder dig fra at få job - måske kommer du til (utilsigtet) at virke ufleksible i en samtale, måske fremstår du (utilsigtet) som en, der ikke rigtig lyster det pågældende job. Der kan være rigtig mange årsager til afslag, men uanset hvilket job man søger, vil den der ansætter en, gerne mærke man faktisk vil jobbet - ikke at man bare gerne vil i arbejde men, at man faktisk virkelig gerne vil arbejde i DET job. 

Måske skulle du prøve at bruge en uge på ikke at søge ALT, men sætte dig til at tænke, hvad har jeg lyst til, hvad er jeg god til, hvor får jeg min energi. Hvis det du kommer frem til der, kræver en uddannelse, så kan det måske også lade sig gøre. Hvis jobbet allerede kan varetages af dig, har du den næste ansøgning. 

Den her tråd tog lige en anden drejning, håber TS er ok med det.

Anmeld Citér

7. august 2017

Aristocats

AnoMom skriver:

Jeg tror folk prøver at påpege for dig at dine forestillinger om afhentning og aflevering af barn i institution er og vil være urealistiske i forhold til job og prøver at give dig en opsang så du måske kan tænke ud af boksen og komme ud af møllen med at du ikke kan få job fordi du har sat dig for at du for eksempel SKAL kunne hente din søn hver dag. Der er rigtigt mange barnepiger derude som hellere end gerne vil tjene en ekstra skilling på at hente børn i institution og mere til som for eksempel hjælp til det huslige imens du stadig er på job - det er jo ærgerligt at du gerne vil have et job men samtidig sætter disse begrænsninger for dig selv som gør det at finde et job tilsyneladende umuligt. Hvis du ikke kan få job med de forestillinger du har omkring institution og afhentning/aflevering, så er du tvunget til at ændre disse forestillinger for at kunne ændre din situation - for eksempel at finde en barnepige til afhentning eller finde en dagpleje med tidlig åbningstid - jeg er ret sikker på at visse dagplejere åbner for eksempel 5.45. Det er nogle gange skidesvært at få tingene til at løbe op i en højere enhed med små unger og institutioner og derfor er man også nogle gange nødt til at ofre sig/gå på kompromis i forhold til hvad man gerne vil være i stand til i forhold til for eksempel institution. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonymor

AnoMom skriver:

Jeg tror du læser Abracadabras tidligere svar forkert. Hun skriver: " Du står muligvis udenfor arbejdsmarkedet pga dit træben, din halstatovering 'satan fucks me' eller din tydelige psykiske sygdom, men IKKE fordi du har 7/7" underforstået du=man. På et generelt plan. Altså med mindre du også mener, at hun anklager dig for at have træben og halstatovering. Hun siger, at ordningen helt sikkert ikke er grund til afslag. Hvis det er, så er det fordi du selv afslår jobbet ved at gøre det klart, at du ikke kan tilpasse dig arbejdstiderne. Altså er det dit valg og ikke virksomhedens skyld.
Så nej, der er ikke nogen, der har talt grimt til dig. Det var dig selv, der startede med at blive personlig, da du skrev til Abra, at: 'skal ikk diskuterer med indsnævrede mennesker'

Nu skriver du så også, at de svar du får, er udtryk for mangel på empati. Jeg ved ikke. Jeg synes faktisk, at det er dig, der går efter manden i den her sag.. Og det er en skam, når folk prøver at vise dig muligheder.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.