nielsen80 skriver:
Det forstår jeg faktisk også på dig, at det er! Det der desværre sker i vores nuværende system, er, at folk som dig der har været der meget længe, er udkørt og har svært ved at overskue skoven for bare træer.
Det jeg umiddelbart tænker, er, at hvis nuværende tilgang ikke giver job, så er du nok nødt til at ændre din tilgang. Jeg kan næsten med 100% sikkerhed sige, det er ikke kun din 7/7 ordning, der afholder dig fra at få job - måske kommer du til (utilsigtet) at virke ufleksible i en samtale, måske fremstår du (utilsigtet) som en, der ikke rigtig lyster det pågældende job. Der kan være rigtig mange årsager til afslag, men uanset hvilket job man søger, vil den der ansætter en, gerne mærke man faktisk vil jobbet - ikke at man bare gerne vil i arbejde men, at man faktisk virkelig gerne vil arbejde i DET job.
Måske skulle du prøve at bruge en uge på ikke at søge ALT, men sætte dig til at tænke, hvad har jeg lyst til, hvad er jeg god til, hvor får jeg min energi. Hvis det du kommer frem til der, kræver en uddannelse, så kan det måske også lade sig gøre. Hvis jobbet allerede kan varetages af dig, har du den næste ansøgning.
Den her tråd tog lige en anden drejning
, håber TS er ok med det.
Ingen tvivl om at jeg er meget udkørt. Træt af at gå hjemme, træt af ikke at kunne forsørge mit barn selv, det tærer på mig fysisk og psykisk.
Jeg kan kun sige at det er min fleksibilitet i ordningen pga det ikke er muligt med pasningsmuligheder er grunden til jeg får afslag. Om der ligger mere bag kan jeg af gode grunde ikke sige da det jo ikke er noget arbejdsgiverne fortæller.
Men synes nu altid jeg går ind til en jobsamtale med en stor lyst til lige netop set job og ikke bare et job. Men forstår godt hvad du siger og udelukker heller ikke at jeg måske udviser der du siger ubevidst.
Det jeg er bedst til og brænder mest for er bare jobs der kræver uddannelse og mere erfaring end hvad jeg har. Hvorpå de jobs jeg har mest erfaring i og er rigtig god til det er arbejdstider der ikke lige matcher en enlig mor i min situation. Dog søger jeg dem alligevel.