Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Det forstår jeg faktisk også på dig, at det er! Det der desværre sker i vores nuværende system, er, at folk som dig der har været der meget længe, er udkørt og har svært ved at overskue skoven for bare træer.

Det jeg umiddelbart tænker, er, at hvis nuværende tilgang ikke giver job, så er du nok nødt til at ændre din tilgang. Jeg kan næsten med 100% sikkerhed sige, det er ikke kun din 7/7 ordning, der afholder dig fra at få job - måske kommer du til (utilsigtet) at virke ufleksible i en samtale, måske fremstår du (utilsigtet) som en, der ikke rigtig lyster det pågældende job. Der kan være rigtig mange årsager til afslag, men uanset hvilket job man søger, vil den der ansætter en, gerne mærke man faktisk vil jobbet - ikke at man bare gerne vil i arbejde men, at man faktisk virkelig gerne vil arbejde i DET job. 

Måske skulle du prøve at bruge en uge på ikke at søge ALT, men sætte dig til at tænke, hvad har jeg lyst til, hvad er jeg god til, hvor får jeg min energi. Hvis det du kommer frem til der, kræver en uddannelse, så kan det måske også lade sig gøre. Hvis jobbet allerede kan varetages af dig, har du den næste ansøgning. 

Den her tråd tog lige en anden drejning, håber TS er ok med det.

Ingen tvivl om at jeg er meget udkørt. Træt af at gå hjemme, træt af ikke at kunne forsørge mit barn selv, det tærer på mig fysisk og psykisk. 

Jeg kan kun sige at det er min fleksibilitet i ordningen pga det ikke er muligt med pasningsmuligheder er grunden til jeg får afslag. Om der ligger mere bag kan jeg af gode grunde ikke sige da det jo ikke er noget arbejdsgiverne fortæller. 

Men synes nu altid jeg går ind til en jobsamtale med en stor lyst til lige netop set job og ikke bare et job. Men forstår godt hvad du siger og udelukker heller ikke at jeg måske udviser der du siger ubevidst. 

Det jeg er bedst til og brænder mest for er bare jobs der kræver uddannelse og mere erfaring end hvad jeg har. Hvorpå de jobs jeg har mest erfaring i og er rigtig god til det er arbejdstider der ikke lige matcher en enlig mor i min situation. Dog søger jeg dem alligevel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2017

AnoMom

Aristocats skriver:

Jeg tror folk prøver at påpege for dig at dine forestillinger om afhentning og aflevering af barn i institution er og vil være urealistiske i forhold til job og prøver at give dig en opsang så du måske kan tænke ud af boksen og komme ud af møllen med at du ikke kan få job fordi du har sat dig for at du for eksempel SKAL kunne hente din søn hver dag. Der er rigtigt mange barnepiger derude som hellere end gerne vil tjene en ekstra skilling på at hente børn i institution og mere til som for eksempel hjælp til det huslige imens du stadig er på job - det er jo ærgerligt at du gerne vil have et job men samtidig sætter disse begrænsninger for dig selv som gør det at finde et job tilsyneladende umuligt. Hvis du ikke kan få job med de forestillinger du har omkring institution og afhentning/aflevering, så er du tvunget til at ændre disse forestillinger for at kunne ændre din situation - for eksempel at finde en barnepige til afhentning eller finde en dagpleje med tidlig åbningstid - jeg er ret sikker på at visse dagplejere åbner for eksempel 5.45. Det er nogle gange skidesvært at få tingene til at løbe op i en højere enhed med små unger og institutioner og derfor er man også nogle gange nødt til at ofre sig/gå på kompromis i forhold til hvad man gerne vil være i stand til i forhold til for eksempel institution. 

Som jeg har sagt en milliard gange efterhånden. Så er barnepiger ikke en mulighed. Og da dette er et offentligt forum så går jeg ikke i personlige detaljer om hvad grunden til det er. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Aristocats

PS. i forhold til uddannelse er der mulighed for fuld HF som fjernstudie. Så kan du akkurat tilpasse din tid som du helst vil - hvilket betyder du også kan arbejde samtidig med at studere ganske nemt og yderst fleksibel. Så hvis du drømmer om uddannelse er mulighederne faktisk mange. 

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

Aristocats skriver:

PS. i forhold til uddannelse er der mulighed for fuld HF som fjernstudie. Så kan du akkurat tilpasse din tid som du helst vil - hvilket betyder du også kan arbejde samtidig med at studere ganske nemt og yderst fleksibel. Så hvis du drømmer om uddannelse er mulighederne faktisk mange. 

Det ved jeg godt findes. Det har jeg været tilmeldt uden positive resultater. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Aristocats

AnoMom skriver:

Som jeg har sagt en milliard gange efterhånden. Så er barnepiger ikke en mulighed. Og da dette er et offentligt forum så går jeg ikke i personlige detaljer om hvad grunden til det er. 

Det er så ok. Men desværre må du nok konkludere at din jobsøgning er og forbliver forgæves hvis du under ingen omstændigheder vil rykke dit mindset - men hvis du selv føler du har en god grund som du ikke vil dele til at vælge barnepige fra på alle måder, kan jeg selvfølgelig ikke sige dig imod. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Aristocats

Det er virkelig ikke for at være strid, men jeg kan alligevel ikke lade være med at spørge..... hvad har du forestillet dig? Der er tilsyneladende INTET der fungerer og den eneste det går udover er dig selv. Hvis det ikke fungerede, jamen, så fungerede det jo ikke og det skal også respekteres - ikke alle egner sig til den form for studie. Men nogle gange er man også nødt til at indrette sig og bide i nogle sure æbler - alt kan ikke tilrettelægge sig efter ens drømmescenarie. Ikke alt kan fungere fuldstændig optimalt men man kan bestræbe sig på at få tingene til at fungere hvis man accepterer at der nogle gange skal indgås kompromisser og viljestyrke. 

Anmeld Citér

7. august 2017

Anonymor

Men hvad har du så tænkt dig? Undskyld jeg er lidt skarp, men ALLE forslag du har fået herinde til at ændre din situation, har du skudt ned. Du kan jo ikke leve på kontanthjælp resten af dit liv.. Og da du ikke kan finde noget som helst form for job i dine nuværende omstændigheder, er du nødt til at ændre de omstændigheder. Også selvom det er ekstremt frustrerende, hårdt og opslidende. Men det er din nuværende situation også i længden.

- Flytte dit barn til en inst der åbner tidligere
- Flytte til en billigere bolig og skære ned på udgifterne, så har råd til uddannelse
- Få bearbejdet hvad end der ligger til grund for, at en barnepige ikke er mulig, så du kan få sådan en
- Flytte til en anden by med bedre muligheder, så det ikke er et problem med transporttid
- Ændre samværsordningen (som angiveligt forhindrer både mor og far i at få et job)

Osv. Hvis du ikke er villig til at gøre noget, så sidder du jo fast. Og det er ikke fordi, jeg ikke forstår, at det er svært. Selvfølgelig er det svært og opslidende. Og dér har du absolut min sympati. Men noget er jo nødt til at forandre sig..

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

Aristocats skriver:

Det er virkelig ikke for at være strid, men jeg kan alligevel ikke lade være med at spørge..... hvad har du forestillet dig? Der er tilsyneladende INTET der fungerer og den eneste det går udover er dig selv. Hvis det ikke fungerede, jamen, så fungerede det jo ikke og det skal også respekteres - ikke alle egner sig til den form for studie. Men nogle gange er man også nødt til at indrette sig og bide i nogle sure æbler - alt kan ikke tilrettelægge sig efter ens drømmescenarie. Ikke alt kan fungere fuldstændig optimalt men man kan bestræbe sig på at få tingene til at fungere hvis man accepterer at der nogle gange skal indgås kompromisser og viljestyrke. 

Grunden til fjernstudie ikke fungerede var at jeg har brug for en lærer. Altså rigtig undervisning for at lærer. Det kan jeg jo ikk rigtig gøre for. 

Jeg har allerede bidt i mange sure æbler for at få tingene til at fungerer. 

Ved godt det lyder i jeres ører som om der er mange undskyldninger. Men prøv at forstå at det er et offentlig forum hvor jeg ikk vil gå i detaljer. I hører kun en brøkdel af mit liv og situation herinde. 

Jeg kæmper og gør hvad jeg kan for at få job. Der tror i ikke på og mere kan jeg ikke sige. 

Derfor melder jeg mig ud af samtalen nu. 

Anmeld Citér

7. august 2017

AnoMom

Anonymor skriver:

Men hvad har du så tænkt dig? Undskyld jeg er lidt skarp, men ALLE forslag du har fået herinde til at ændre din situation, har du skudt ned. Du kan jo ikke leve på kontanthjælp resten af dit liv.. Og da du ikke kan finde noget som helst form for job i dine nuværende omstændigheder, er du nødt til at ændre de omstændigheder. Også selvom det er ekstremt frustrerende, hårdt og opslidende. Men det er din nuværende situation også i længden.

- Flytte dit barn til en inst der åbner tidligere
- Flytte til en billigere bolig og skære ned på udgifterne, så har råd til uddannelse
- Få bearbejdet hvad end der ligger til grund for, at en barnepige ikke er mulig, så du kan få sådan en
- Flytte til en anden by med bedre muligheder, så det ikke er et problem med transporttid
- Ændre samværsordningen (som angiveligt forhindrer både mor og far i at få et job)

Osv. Hvis du ikke er villig til at gøre noget, så sidder du jo fast. Og det er ikke fordi, jeg ikke forstår, at det er svært. Selvfølgelig er det svært og opslidende. Og dér har du absolut min sympati. Men noget er jo nødt til at forandre sig..

Jeg giver op. 

God aften til alle

Anmeld Citér

7. august 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
AnoMom skriver:

Grunden til fjernstudie ikke fungerede var at jeg har brug for en lærer. Altså rigtig undervisning for at lærer. Det kan jeg jo ikk rigtig gøre for. 

Jeg har allerede bidt i mange sure æbler for at få tingene til at fungerer. 

Ved godt det lyder i jeres ører som om der er mange undskyldninger. Men prøv at forstå at det er et offentlig forum hvor jeg ikk vil gå i detaljer. I hører kun en brøkdel af mit liv og situation herinde. 

Jeg kæmper og gør hvad jeg kan for at få job. Der tror i ikke på og mere kan jeg ikke sige. 

Derfor melder jeg mig ud af samtalen nu. 

Meeeen... hvad så med at tage uddannelse med helt alm fysisk undervisning? Det er absolut fordelagtigt ift mødetider i hvetfald! Og flexibilitet i det hele taget hvis du skal tage en videregående uddannelse efter HF. Vi havde det i hvertfald luksus mens børnenes far læste! Han mødte fra 8.30-15 på en lang dag!

og nu er jeg jo selv enlig og har for nyligt tjekket mulighederne for ny uddannelse og økonomi.. og du må altså meget meget undskylde... men.. hvis du seriøst får mere på en alm kh grundet helt alm arbejdsløshed, end du ville kunne få på SU som enlig forsøger, så er der dælme noget galt med systemet... det jeg ville kunne få (som også du ville kunne få) er.. ca 12000kr i su.... og så kommer børnepenge + enligtillæg til børnepenge + friplads + boligsikring hvis du bor til leje (det gør jeg ikke, så den del kan jeg ikke få) og hvis det er helt ude at skide et par måneder, kan man tage SU lån + supplerende lån for forsørgere. OG! Du kan have fritidsjob i den uge du ikke har barn.. (du må faktisk tjene 120.000 om året ved siden af!!) Sorry.. men samlet set, ender det på mere end min 37timers stilling giver udbetalt på en måned.. hvis du ikke kan bo i en lejebolig med 1 barn på halv tid for de penge... så sidder du edersparkemig i en dyr sag af en lejlighed eller har en gigantisk gæld du afdrager på.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.