... og du er er godt menneske men sådan en udmelding..? Fordi der er nogen der er rigere end andre så er social bedrageri ok...? Seriøst ...??!?!!!!
det er ikke i orden at snyde det offentlige. Det er vores alles skattepenge, og vi skal kunne stole på den fordeling der sker. Det er hele grundlaget for vores velfærdssystem. I land hvor man netop ikke tro på staten rager folk til sig og undsiger sig at betale skat i stor stil... fx i Grækenland.
Selvfølgelig skal man tænke sig godt om og ikke blot anmelde, hvis man synes en person er dum. Men hvis man er bekendt med bedrageri skal man sige til.
Og du skal i den grad overveje hvordan du anonymt svarer andre mennesker - føj
Hvor vidt jeg er et godt menneske kan nok diskuteres, kraftigt, i årevis, uden at finde svar, jeg ved ikke engang på hvilken side jeg ville sætte min egen stemme, men det er heldigvis ikke pointen.
Dog holder jeg mig fra at sparke til folk der ligger ned i socialklassen, og det er et plus vil jeg mene. Og jeg holder aldrig kæft hvis jeg ser nogle føre sig frem ved at træde på andre. Og det er ts godt på vej til. Hun kan totalt smadre den familie. Hun kender hverken dem eller deres historie. Men ned med nakken, det skal de da.
Kan det forhindres, skal det forhindres.
Vi får intet ud af at lege politistat og straffe dem der tjener mindst i dk. For faktisk straffer vi mest deres børn, fattige børn har større chance for selv at vokse op og få fattige børn. Og så ruller lavinen og det store skel i dk bliver endnu større. Og ofrene er uskyldige i og med at børn ikke kan bebrejdes at deres forældre ikke har råd til dem.
Det har som sådan intet at gøre med nogle tjener mere end andre. Det har mere noget at gøre med at jeg synes folk skal sætte sig mere ind i hvad politikkerne laver med vores penge. Men så længe de har held med deres, hold øje med dine svageste medmennesker og lad være at undersøge hvad vi laver, politik- så bliver de fattige, fattigere og fattigere og deres børn får en lavere og lavere chance for at klare sig godt.