Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.910 visninger
127 svar
344 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. august 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en bekendt som jeg ikke længere taler meget med. Hun har to børn med sin eks og venter nu barn med sin nye kæreste som hun bor sammen med. Jeg har nu hørt fra en anden bekendt, at ham kæresten har flyttet sin adresse så hun kan få mere i kontanthjælp, boligstøtte og børnepenge. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men kan man melde det til kommunen nogle steder? Jeg synes ikke det er i orden at snyde systemet på den måde, men hvis det nu ikke er sandt vil jeg heller ikke ende i en unødig diskussion med vedkommende fordi jeg beskylder for noget jeg ikke ved noget om

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2017

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg har en bekendt som jeg ikke længere taler meget med. Hun har to børn med sin eks og venter nu barn med sin nye kæreste som hun bor sammen med. Jeg har nu hørt fra en anden bekendt, at ham kæresten har flyttet sin adresse så hun kan få mere i kontanthjælp, boligstøtte og børnepenge. Jeg ved ikke om det er rigtigt, men kan man melde det til kommunen nogle steder? Jeg synes ikke det er i orden at snyde systemet på den måde, men hvis det nu ikke er sandt vil jeg heller ikke ende i en unødig diskussion med vedkommende fordi jeg beskylder for noget jeg ikke ved noget om

Du har ingen beviser, hvad vil du sige til kommunen? Jeg tror nogen bor hver for sig, så hun kan få de ydelser? For det har jeg hørt fra en bekendt.. Det tror jeg ikke de gør noget ved.

Men ja ellers er det kommunen.. Men pas nu på med at spil betjent uden beviser.

Anmeld Citér

4. august 2017

Anonym

Anonym skriver:

Syntes på ingen måde socialt bedrageri er i orden. Men for pokker værd nu 110 % sikker inden du anmelder . Er selv blevet anmeldt , det følger mog endnu . Skide ubehageligt at blive anmeldt for noget man ikke gør. Her handlede det dog ikke om at nogle havde ondt i r.... men om at ramme mig personligt . 

Anmeld Citér

5. august 2017

Tkcuf

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror du er et dårligt menneske. Tænk sig at have så ondt i røven at ville melde noget som du ikke engang ved om er sandt? Og så om en af samfundets laveste klasser, hvem siger ikke hun begår denne handling for netop at kunne forsørge sine børn? Skal de børn så bare undvære tøj og mad fordi det i dine øjne er vigtigere at overholde en lov lavet af rige politikere der tar penge fra samme pulje og giver til sig selv og deres børn? Hvis Robin hood var en helt, er du det modsatte. Jeg håber du er stolt af dig selv. 

Anmeld Citér

5. august 2017

Thilde86

Anonym skriver:

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror du er et dårligt menneske. Tænk sig at have så ondt i røven at ville melde noget som du ikke engang ved om er sandt? Og så om en af samfundets laveste klasser, hvem siger ikke hun begår denne handling for netop at kunne forsørge sine børn? Skal de børn så bare undvære tøj og mad fordi det i dine øjne er vigtigere at overholde en lov lavet af rige politikere der tar penge fra samme pulje og giver til sig selv og deres børn? Hvis Robin hood var en helt, er du det modsatte. Jeg håber du er stolt af dig selv. 

Hvad er der dog galt med dig? Sikke da en flot udmelding at komme med, og oven i købet gemme sig bag en anonymitet på samme tid, fordi du ikke tør stå ved hvem du er? 

Du kender ikke trådstarter, og kan overhovedet ikke udtale dig om hvordan hun er som menneske, og da slet ikke ud fra et enkelt indlæg, hvor hun spørger os til råd om noget. At du så ikke er enig i hendes syn på det, må være din egen sag, så må du jo pænt gå udenom indlægget, men at skrive sådan en besked som du gjorde er på ingen måde i orden, og jeg håber Baby.dk staff ophæver din anonymitet, så vi alle kan se hvem det er, som kan finde på at nedgøre andre på den måde og opføre sig sådan.

Til trådstarter; jeg kan godt forstå dit syn på det, jeg har det selv på samme måde med de folk som snyder systemet for at få flere penge. Men det er en svær situation, når du ikke er sikker på det. Jeg tror jeg ville forsøge at finde ud af med sikkerhed om de snyder systemet, og gør de det, så synes jeg faktisk det er ens pligt at melde dem.

Anmeld Citér

5. august 2017

Jullesnulle

Anonym skriver:

... og du er er godt menneske men sådan en udmelding..? Fordi der er nogen der er rigere end andre så er social bedrageri ok...?  Seriøst ...??!?!!!!

det er ikke i orden at snyde det offentlige. Det er vores alles skattepenge, og vi skal kunne stole på den fordeling der sker. Det er hele grundlaget for vores velfærdssystem. I land hvor man netop ikke tro på staten rager folk til sig og undsiger sig at betale skat i stor stil... fx i Grækenland. 

Selvfølgelig skal man tænke sig godt om og ikke blot anmelde,  hvis man synes en person er dum. Men hvis man er bekendt med bedrageri skal man sige til. 

Og du skal i den grad overveje hvordan du anonymt svarer andre mennesker - føj

Anmeld Citér

5. august 2017

Anonym

Thilde86 skriver:

Hvad er der dog galt med dig? Sikke da en flot udmelding at komme med, og oven i købet gemme sig bag en anonymitet på samme tid, fordi du ikke tør stå ved hvem du er? 

Du kender ikke trådstarter, og kan overhovedet ikke udtale dig om hvordan hun er som menneske, og da slet ikke ud fra et enkelt indlæg, hvor hun spørger os til råd om noget. At du så ikke er enig i hendes syn på det, må være din egen sag, så må du jo pænt gå udenom indlægget, men at skrive sådan en besked som du gjorde er på ingen måde i orden, og jeg håber Baby.dk staff ophæver din anonymitet, så vi alle kan se hvem det er, som kan finde på at nedgøre andre på den måde og opføre sig sådan.

Til trådstarter; jeg kan godt forstå dit syn på det, jeg har det selv på samme måde med de folk som snyder systemet for at få flere penge. Men det er en svær situation, når du ikke er sikker på det. Jeg tror jeg ville forsøge at finde ud af med sikkerhed om de snyder systemet, og gør de det, så synes jeg faktisk det er ens pligt at melde dem.

Jeg tør godt stå ved det. Svare bare altid anonymt på anonyme indlæg af princip. Jeg kan ikke svare dig på "hvad der er galt med mig" men jeg mener ikke, at de svageste i samfundet er dem vi skal gå efter som de første. Tværtimod. (Det går nemlig aldrig udover dem, men deres børn) Og da slet ikke hvis vi ikke engang er sikre. Men du skal da være velkommen til at mene det modsatte. Jeg holder på hvad jeg sagde i mit første indlæg. 

Anmeld Citér

5. august 2017

Anonym

... og du er er godt menneske men sådan en udmelding..? Fordi der er nogen der er rigere end andre så er social bedrageri ok...?  Seriøst ...??!?!!!!

det er ikke i orden at snyde det offentlige. Det er vores alles skattepenge, og vi skal kunne stole på den fordeling der sker. Det er hele grundlaget for vores velfærdssystem. I land hvor man netop ikke tro på staten rager folk til sig og undsiger sig at betale skat i stor stil... fx i Grækenland. 

Selvfølgelig skal man tænke sig godt om og ikke blot anmelde,  hvis man synes en person er dum. Men hvis man er bekendt med bedrageri skal man sige til. 

Og du skal i den grad overveje hvordan du anonymt svarer andre mennesker - føj

Hvor vidt jeg er et godt menneske kan nok diskuteres, kraftigt, i årevis, uden at finde svar, jeg ved ikke engang på hvilken side jeg ville sætte min egen stemme, men det er heldigvis ikke pointen.

Dog holder jeg mig fra at sparke til folk der ligger ned i socialklassen, og det er et plus vil jeg mene. Og jeg holder aldrig kæft hvis jeg ser nogle føre sig frem ved at træde på andre. Og det er ts godt på vej til. Hun kan totalt smadre den familie. Hun kender hverken dem eller deres historie. Men ned med nakken, det skal de da. 

Kan det forhindres, skal det forhindres.

Vi får intet ud af at lege politistat og straffe dem der tjener mindst i dk. For faktisk straffer vi mest deres børn, fattige børn har større chance for selv at vokse op og få fattige børn. Og så ruller lavinen og det store skel i dk bliver endnu større. Og ofrene er uskyldige i og med at børn ikke kan bebrejdes at deres forældre ikke har råd til dem.

Det har som sådan intet at gøre med nogle tjener mere end andre. Det har mere noget at gøre med at jeg synes folk skal sætte sig mere ind i hvad politikkerne laver med vores penge. Men så længe de har held med deres, hold øje med dine svageste medmennesker og lad være at undersøge hvad vi laver, politik- så bliver de fattige, fattigere og fattigere og deres børn får en lavere og lavere chance for at klare sig godt. 

Anmeld Citér

5. august 2017

Moderator

Profilbillede for Moderator
Tkcuf skriver:

Hvis man har et behov for at være personlig ,og går efter manden og ikke bolden- må man også være klar til at stå ved sit navn.

Så derfor har jeg fjernet din anonymitet.

Anmeld Citér

5. august 2017

Tkcuf

Moderator skriver:

Hvis man har et behov for at være personlig ,og går efter manden og ikke bolden- må man også være klar til at stå ved sit navn.

Så derfor har jeg fjernet din anonymitet.

Pyt med det. Men kan du så ikke gøre det i de to svar jeg har givet også? Ellers bliver folk da forvirrede. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.