Jeg har en gigantisk gæld jeg afdrager på ja.
og ja der er så noget galt med systemet da jeg får 14.700 i kh som enlig forsørger.
Ville super gerne i gang med HF med rigtig undervisning. Men jeg har undersøgt su mulighederne og talt med studievejleder. Og der fik jeg at vide det var 10.000 (rundt regnet) på su som enlig FØR skat. Jeg skal ikke sætte mig i mere gæld med su lån osv når jeg i forvejen betaler 4000 af om måneden alene på gæld allerede.
Får du 14700 i kh!! Hvad fanden laver jeg så med mine 500kr til a-kasse hver måned
hvis jeg bliver arbejdsløs kan jeg få 12000 udbetalt..........
men udover det.. nu ved jeg ikke hvor gammel din søn er - jeg gætter mellem 0-5, så du får enten 4500 eller 3500 ca i børnepenge. + enlig børnetilskud på 1300 og det der ekstra børnetilskud på 1400, det er minimum 6200 hvert kvartal - altså ca 2060kr i måneden - oveni dine 14700 - det er så 16760kr.. Well.. til info er det mere end min løn for 37timers knokelarbejde.. FAGLÆRT knokelarbejde. Jeg kan sgu godt forstå hvis du har svært ved at finde ufaglært arbejde der giver de samme penge... jeg er i chok.
Fuck jeg føler mig taget i røven. Og jeg betaler altså fuld pris for alle mine faste udgifter da jeg ejer et hus.. og i øvrigt har en bil og nå ja, 2 børn på halv tid.
Halleluja for et samfund.. men tillykke anomom! Det er klart dig der vinder her. Penge OG al tid i verden. Gid det var mig. Jeg tror sgu jeg siger op i morgen og melder mig ud af a-kassen
så spare jeg også en masse i benzin hvis jeg ikke skal nogen steder! 
Med hensyn til SU.. så kunne man evt lave en aftale i banken der hed at man afdragede mindre mens man læste, for netop at få mulighed for at tjene flere penge på den anden side af studiet - og så banke gælden af i dobbelt tempo derefter. Bare et forslag. For 10000 i SU + børnepengene og tilskudene, er stadig hvad en helt alm arbejdsløs på dagpenge ville få udbetalt. Og du kan så have fritidsarbejde i din uge uden børn ved siden af for ekstra indtjening.. jeg synes i hvertfald det er en mulighed du skal grave dybere i hvis du rent faktisk gerne vil i gang og du brænder for noget men blot mangler udd! 12000 for dig og et halvt barn burde være ok, især hvis du så har et fritidsjob også! Du kan sikkert sagtens hamre 2000 ind så du ender på 14000, så er det ikke så drastisk en nedgang.
Ps, 10.000 før skat er ikke rigtigt oplyst! Alm SU er 6015kr før skat. Du vil få dobbelt - 12030kr før skat og med fradrag osv er det ca 10.000 udbetalt.
Anmeld
Citér