AnoMom skriver:
100%anonym har så ret. Jeg har sygdom inde på livet. Og det er ikke graviditets betinget.
Ej heller noget jeg fortæller om til jobsamtaler da det generelt ikk er noget jeg taler om samt jeg er blevet opfordret at sagsbehandler om ikk at nævne noget.
Igen så er det ikke MIG der siger det er ordningen der er skyld i min arbejdsløshed. Det er den begrundelse jeg får når jeg får afslag. Ikke selve ordningen men mangel på fleksibilitet da jeg ikk har pasningsmuligheder i dagligdagen. Jo hvis min søn bliver ringet syg hjem så kan jeg måske få far til at hente ham. Men daglig dag med hent og bring kan jeg ikke
Undskyld hvis jeg spørger for meget, men er nødt til at høre, bliver du spurgt om, hvem der henter og bringer til samtalen, og om du har mulighed for andre gør det i dine uger? Eller kommer du måske selv til at bringe det på banen?
I de samtaler jeg har siddet med til, har privatliv i den detaljegrad slet ikke været på tale. Men hvis en generel snak om livet med børn, gav anledning til en "jeg har altså ikke nogen overhovedet der kan hjælpe i mine uger, så der kan jeg på ingen måder gå udover de normale tider", så ville jeg som arbejdsgiver måske også være lidt betænkelig. Sagt med et bestemt tonefaldet m.m., kan en sådan udtalelse godt virke lidt ufleksible. Hvis du derimod ikke var gået i detaljer, men havde sagt" min ex-mand og jeg har en 7/7 ordning og et godt samarbejde der fungerer. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for, at min status ikke påvirker mit job, og så kan jeg jo give den en ekstra skalle, når jeg ikke har børnene " og havde ladet det være ved det, havde jeg intet tænkt i det. Igen jeg kender dig ikke, og ved ikke hvordan du i en samtale situation fremstår, men tænker du måske kunne prøve at tænke over, om det er 7/7 ordningen i sig selv, eller om det er den måde du får det italesat, som er det største problem. Enhver som kalder en til samtale, ved jo, at som enlig, der er man, ja enlig. Så forstår ikke, hvis det efterfølgende bliver givet som begrundelse, så er samtalen jo spild af alles tid.
Anmeld
Citér