Socialt bedrageri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Mor11 skriver:

jeg ved godt at mine skattekroner alene ikke betaler for det velfærd jeg har til rådighed.. men det er vel en del af et socialt samfund at dem der har mest, yder lidt ekstra så alle kan være til. Hvis min løn var højere måtte de da også gerne trække en højere procent og mine børnepenge måtte da også gerne frafalde hvis jeg tjente en vis sum. For mig er det helt ok at det er sådan.

Men at sige man ikke er noget værd i samfundet fordi man ikke er den der betaler topskat, er alligevel lidt naivt.. mange bække små. Og i øvrigt, hvis det var så ligegyldigt, så kunne alle mig og mine kollegaer jo sætte os i en rundkreds, og se på alle de byggerier der ville gå i stå rundt  i landet. Der er brug for alle at vi ikke tjener det samme, er desværre ikke vores valg. Til gengæld har jeg betalt mine 40% i flere år end ham med de 60% når at betaler sine - i de fleste tilfælde.  

Du tager helt fejl hvis du tror jeg synes nogle er mere værd end andre. Jeg er stor fan af velfærdsmodellen og den sikkerhed den giver for alle. 

Jeg synes bare du dømte en anden meget hårdt og fik dig selv til netop at fremstå dom bedre end hende. Men det er nok bare det skrevne ord der er hårdt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2017

nielsen80

AnoMom skriver:

100%anonym har så ret. Jeg har sygdom inde på livet. Og det er ikke graviditets betinget.

Ej heller noget jeg fortæller om til jobsamtaler da det generelt ikk er noget jeg taler om samt jeg er blevet opfordret at sagsbehandler om ikk at nævne noget.

Igen så er det ikke MIG der siger det er ordningen der er skyld i min arbejdsløshed. Det er den begrundelse jeg får når jeg får afslag. Ikke selve ordningen men mangel på fleksibilitet da jeg ikk har pasningsmuligheder i dagligdagen. Jo hvis min søn bliver ringet syg hjem så kan jeg måske få far til at hente ham. Men daglig dag med hent og bring kan jeg ikke

Undskyld hvis jeg spørger for meget, men er nødt til at høre, bliver du spurgt om, hvem der henter og bringer til samtalen, og om du har mulighed for andre gør det i dine uger? Eller kommer du måske selv til at bringe det på banen?

I de samtaler jeg har siddet med til, har privatliv i den detaljegrad slet ikke været på tale. Men hvis en generel snak om livet med børn, gav anledning til en "jeg har altså ikke nogen overhovedet der kan hjælpe i mine uger, så der kan jeg på ingen måder gå udover de normale tider", så ville jeg som arbejdsgiver måske også være lidt betænkelig. Sagt med et bestemt tonefaldet m.m., kan en sådan udtalelse godt virke lidt ufleksible. Hvis du derimod ikke var gået i detaljer, men havde sagt" min ex-mand og jeg har en 7/7 ordning og et godt samarbejde der fungerer. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for, at min status ikke påvirker mit job, og så kan jeg jo give den en ekstra skalle, når jeg ikke har børnene " og havde ladet det være ved det, havde jeg intet tænkt i det. Igen jeg kender dig ikke, og ved ikke hvordan du i en samtale situation fremstår, men tænker du måske kunne prøve at tænke over, om det er 7/7 ordningen i sig selv, eller om det er den måde du får det italesat, som er det største problem. Enhver som kalder en til samtale, ved jo, at som enlig, der er man, ja enlig. Så forstår ikke, hvis det efterfølgende bliver givet som begrundelse, så er samtalen jo spild af alles tid.

Anmeld Citér

8. august 2017

Mille123

Mor11 skriver:

Hurtig indskydelse, så var det sarkastisk ment at jeg ville kvitte jobbet for at være ledig på kh jeg vil til alle tider self helst have et arbejde  

Altså jeg er med på at det var sarkastisk, ikke destro mindre er der mange der tænker/udtaler sig sådan om folk på overførselsindkomst. - og mange tænker ikke over hvor træls det også er at være på overførselsindkomst.

Anmeld Citér

8. august 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Undskyld hvis jeg spørger for meget, men er nødt til at høre, bliver du spurgt om, hvem der henter og bringer til samtalen, og om du har mulighed for andre gør det i dine uger? Eller kommer du måske selv til at bringe det på banen?

I de samtaler jeg har siddet med til, har privatliv i den detaljegrad slet ikke været på tale. Men hvis en generel snak om livet med børn, gav anledning til en "jeg har altså ikke nogen overhovedet der kan hjælpe i mine uger, så der kan jeg på ingen måder gå udover de normale tider", så ville jeg som arbejdsgiver måske også være lidt betænkelig. Sagt med et bestemt tonefaldet m.m., kan en sådan udtalelse godt virke lidt ufleksible. Hvis du derimod ikke var gået i detaljer, men havde sagt" min ex-mand og jeg har en 7/7 ordning og et godt samarbejde der fungerer. Jeg vil gøre, hvad jeg kan for, at min status ikke påvirker mit job, og så kan jeg jo give den en ekstra skalle, når jeg ikke har børnene " og havde ladet det være ved det, havde jeg intet tænkt i det. Igen jeg kender dig ikke, og ved ikke hvordan du i en samtale situation fremstår, men tænker du måske kunne prøve at tænke over, om det er 7/7 ordningen i sig selv, eller om det er den måde du får det italesat, som er det største problem. Enhver som kalder en til samtale, ved jo, at som enlig, der er man, ja enlig. Så forstår ikke, hvis det efterfølgende bliver givet som begrundelse, så er samtalen jo spild af alles tid.

Nej altså de spørger ikke sådan direkte til hente og bringe tider. I butikssamtalerne der er åbningstiderne normalt 10-17/10-19 og weekendarbejde. I de tilfælde spørger de om jeg har nogen til at hente ham på de lange dage hvortil svaret jo er nej. Men tilbyder så altid at i de andre uger vil jeg kunne tage lukkevagter hver dag for at kompenserer for de andre uger. Men det er ikke godt nok. 

I f.eks kontorjobs. Så er mødetiderne 7/8-15/16 stykker og der går det så den modsatte vej med aflevering om jeg kan nå at afleverer og samtidig møde til tiden. Igen tilbyder jeg overarbejde som kompensation. 

Jeg synes altid jeg får positivt ind til samtalerne og tilbyder mig selv på de måder jeg har muligheder for

Anmeld Citér

8. august 2017

nielsen80

AnoMom skriver:

Nej altså de spørger ikke sådan direkte til hente og bringe tider. I butikssamtalerne der er åbningstiderne normalt 10-17/10-19 og weekendarbejde. I de tilfælde spørger de om jeg har nogen til at hente ham på de lange dage hvortil svaret jo er nej. Men tilbyder så altid at i de andre uger vil jeg kunne tage lukkevagter hver dag for at kompenserer for de andre uger. Men det er ikke godt nok. 

I f.eks kontorjobs. Så er mødetiderne 7/8-15/16 stykker og der går det så den modsatte vej med aflevering om jeg kan nå at afleverer og samtidig møde til tiden. Igen tilbyder jeg overarbejde som kompensation. 

Jeg synes altid jeg får positivt ind til samtalerne og tilbyder mig selv på de måder jeg har muligheder for

Butik kan jeg godt se( i hvert fald traditionelle butikker) er problematiske for dig! Mht kontor forstår jeg det nok ikke helt, selv med en halv time transport, ville du jo stadig kunne nå det. Derudover jeg bor i trekantsområdet, hvor offentlig transport ikke er helt i top, og virksomheder ofte ligger lidt dumt. Jeg har en del kollegaer(arbejder i en stor virksomhed) der er i kørselsordninger. Så de betaler til en med bil, og kan så køre med. Nogen af ordningerne er faste, andre er mere ad hoc baseret - altså hvor man tager kontakt dagen før og høre om bilen er fyldt. Det sparer en del transportstid( og penge og miljøet hvis man går op i det ), Facebook har vist en del af sådanne grupper, det ville give et SUPER indtryk, hvis du inden samtalen havde undersøgt sådanne muligheder. Det ville visse initiativ lidt udover det sædvanlige. Det er typisk sådan nogle ting, der gør, man ser igennem fingre med nogle andre punkter.Alternativt har jeg en del kollegaer, der kører på scooter på arbejde, det er ikke fikst og fancy, men det er billigt og det fungerer.

Igen det er bare for at give dig et par ideer til, hvordan det måske godt kunne lade sig gøre.

Anmeld Citér

8. august 2017

AnoMom

nielsen80 skriver:

Butik kan jeg godt se( i hvert fald traditionelle butikker) er problematiske for dig! Mht kontor forstår jeg det nok ikke helt, selv med en halv time transport, ville du jo stadig kunne nå det. Derudover jeg bor i trekantsområdet, hvor offentlig transport ikke er helt i top, og virksomheder ofte ligger lidt dumt. Jeg har en del kollegaer(arbejder i en stor virksomhed) der er i kørselsordninger. Så de betaler til en med bil, og kan så køre med. Nogen af ordningerne er faste, andre er mere ad hoc baseret - altså hvor man tager kontakt dagen før og høre om bilen er fyldt. Det sparer en del transportstid( og penge og miljøet hvis man går op i det ), Facebook har vist en del af sådanne grupper, det ville give et SUPER indtryk, hvis du inden samtalen havde undersøgt sådanne muligheder. Det ville visse initiativ lidt udover det sædvanlige. Det er typisk sådan nogle ting, der gør, man ser igennem fingre med nogle andre punkter.Alternativt har jeg en del kollegaer, der kører på scooter på arbejde, det er ikke fikst og fancy, men det er billigt og det fungerer.

Igen det er bare for at give dig et par ideer til, hvordan det måske godt kunne lade sig gøre.

Helt sikkert. Kontor kan lade sig gøre med en mødetid kl 8. Kl 7 er dig svært da institutionen først åbner der. Men så er det netop jeg tilbyder overarbejde. 

Men har ingen uddannelse eller mere end 3 mdr erfaring indenfor kontor. Men igen så søger jeg stadig og gør mit bedste for at sælge mig selv. Men tager dine ord til mig og vil helt klart tænke mere over det når jeg kommer til samtale næste gang hvordan jeg formulerer mig. 

Anmeld Citér

8. august 2017

Somatel

Hvis det er et spørgsmål om han rent faktisk har adresse der, da trådstarter jo åbenbart er bekendt med at han bor der. Kan hun som skrevet i et tidligere indlæg, anmelde det på Borger.dk. Og de vil så tjekke op på om han har folkeregisteradresse på den nævnte adresse, hvis han ikke har det, vil de lave en undersøgelse.

Jeg personligt vil mene det er det der skal gøres.

MVH

Kommunalarbejderen

Anmeld Citér

8. august 2017

Kim71

Jeg kan se at i dette tilfælde er der to der bor sammen, men så gerne vil have mere ved at snyde. Det overrasker mig at der er nogle som syntes det i orden at snyde, specielt nu når de netop er to på samme husstand, så må man formode at de allerede har mere end en enlig mor der bor alene. Det er jo også hende den virkelige enlige mor de også snyder og tage penge fra. Ikke kun fra de rige. 

Jeg ville lufte ideen på kommunen om at de skulle kigge i hendes retning, så de ikke snyder den enlige mor. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.