Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

koeapabshicar

Anonym skriver:

Tak for dit input. Det er ikke alle der er så heldige at have nogen der rent faktisk holder et for en, så der må jeg tage sagen i egne hænder 

Lege er altid sjove vil jeg give sig ret I, det kan man altid hygge med 

Hvis man ikke er så heldig at nogen holder det for en så synes jeg at "det bare er ærgerligt". I min optik holder man ikke sådan noget selv :-) Jeg kan godt lide ideen om det og det var også det jeg forsøgte at forklarer før men synes ikke man kan holde det for sig selv :-) 

hvis ingen holder ens polterabend så holder man heller ikke et selv :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Anonym

Jeg kan generelt ikke se hvorfor vi skal tage alle de amerikanske traditioner til os. 

Når det er sagt, så ville jeg finde det meget mærkeligt og lidt "se mig"-agtigt, hvis jeg blev inviteret til babyshower af den gravide selv. Jeg tror faktisk at jeg ville takke nej til at deltage, fordi det ville virke som noget 'hit-med-en-gave' noget.

Babyshowers der bliver afholdt som surprise syntes jeg er noget andet. Her kunne jeg godt være med til at overraske den gravide. Hvis nogen gjorde det for mig, ville jeg dog ønske at de ikke ventede til jeg var højgravid og alt for hæmmet af graviditeten. - nu sker det næppe for mig, da min omgangskreds dårligt kunne finde ud at få arrangeret en polterabend uden at slå hinanden ihjel.

Hvis man som gravid ønsker et babyshower afholdt for en, må man give nogle stikpiller til sine veninder og lade dem fange hentydningen. 

Vil man bare have en fest forsvinder skal ske noget i ens liv (jeg forstår udemærket det med at der skal ske noget i ens liv), kan man invitere til en sommerfest eller andet. Det behøver ikke ligefrem være babyshower.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym

Hvorfor spørger du om folks mening, når du bliver sur og fornærmet over at folk ikke deler din mening?

Du bad om vores holdning og den har du fået. Jeg er ret sikker på at vi alle er ligeglade med hvad du vælger at gøre i sidste ende, men vi har svaret ærligt på dine spørgsmål. Det er ikke vores skyld at du ikke kan lide svarene.

Gør hvad du finder bedst, og lad være med at spørge om andres mening hvis du ikke kan tåle den.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Ej nu slapper i lige af!

Jeg har sagt utallige gange at alle har lov til deres meninger, men jeg må ikke have min eller hvad?

Det er da for langt ude. 

Jeg er slut med at skrive I denne tråd og ville ikke have noget imod at den blev lukket så for guds skyld må moderatoren gerne gøre det efter alle de problemer der har været.

Jeg har spurgt om INGENS meninger til mit eget baby shower, men alligevel bliver det blandet ind i. Nu har jeg fået nok af alle de negative kommentarer og så er det for mig den sidste besked.

Jeg gider ikke at høre på at den negativitet og alle de grove ord der bliver brugt fordi der er noget folk ikke er vant til. Tag lige et skridt ud af æsken i bor i og se at vi lever i 2017.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Fra wikipedia: "Babyshower er betegnelsen for en fest, der afholdes for at fejre en graviditet, sædvanligvis en måned eller to inden den forventede fødsel. Det er en amerikansk tradition hvor gaver til moderen / babyen er et vigtigt indslag, og ordets sidste del, ”shower”, hentyder til den gaveregn, der forventes ved denne lejlighed."

Og fra Kristeligt Dagblad: "Ordets anden del, ”shower”, kan enten oversættes med overhældning, regnbyge, skylle, styrte- eller brusebad eller mere billedligt som overflod eller overstrømmelse. Så i begrebet babyshower ligger forestillingen om baby, der skal ”druknes i” og oversvømmes af gaver, gaver, gaver."

Det er altså ikke en fortolkning af konceptet - konceptet ER gaver i stride strømme, og er det slet ikke det, man ønsker, er det mildt sagt misvisende at kalde det sådan. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Ej nu slapper i lige af!

Jeg har sagt utallige gange at alle har lov til deres meninger, men jeg må ikke have min eller hvad?

Det er da for langt ude. 

Jeg er slut med at skrive I denne tråd og ville ikke have noget imod at den blev lukket så for guds skyld må moderatoren gerne gøre det efter alle de problemer der har været.

Jeg har spurgt om INGENS meninger til mit eget baby shower, men alligevel bliver det blandet ind i. Nu har jeg fået nok af alle de negative kommentarer og så er det for mig den sidste besked.

Jeg gider ikke at høre på at den negativitet og alle de grove ord der bliver brugt fordi der er noget folk ikke er vant til. Tag lige et skridt ud af æsken i bor i og se at vi lever i 2017.

"Folk" er netop bekendt med, hvad et babyshower går ud på - også i 2017. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Ena

Anonym skriver:

Jeg kan generelt ikke se hvorfor vi skal tage alle de amerikanske traditioner til os. 

Når det er sagt, så ville jeg finde det meget mærkeligt og lidt "se mig"-agtigt, hvis jeg blev inviteret til babyshower af den gravide selv. Jeg tror faktisk at jeg ville takke nej til at deltage, fordi det ville virke som noget 'hit-med-en-gave' noget.

Babyshowers der bliver afholdt som surprise syntes jeg er noget andet. Her kunne jeg godt være med til at overraske den gravide. Hvis nogen gjorde det for mig, ville jeg dog ønske at de ikke ventede til jeg var højgravid og alt for hæmmet af graviditeten. - nu sker det næppe for mig, da min omgangskreds dårligt kunne finde ud at få arrangeret en polterabend uden at slå hinanden ihjel.

Hvis man som gravid ønsker et babyshower afholdt for en, må man give nogle stikpiller til sine veninder og lade dem fange hentydningen. 

Vil man bare have en fest forsvinder skal ske noget i ens liv (jeg forstår udemærket det med at der skal ske noget i ens liv), kan man invitere til en sommerfest eller andet. Det behøver ikke ligefrem være babyshower.

Vi har altid importeret traditioner og skikke fra omverdenen også USA. Det er de aller færreste traditioner, der oprindeligt er danske. Faktisk kan jeg ikke komme i tanke om en eneste oprindelig dansk tradition. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Miti's mama

Jeg fik min ældste i usa, og der var det forventet at jeg selv stillede det på benene. Men da jeg var midt i eksamnerne valgte jeg ikke at gøre det. Vi holdt navngivningsfest for vennerne i stedet.

Da jeg fik min anden i DK holdt min mor et overraskelsesbabyshower, og det er helt normalt i vores omgangskreds. Ved familien også holdt det for min mor da hun ventede mig. Er selv ofte til babyshower og synes det er rigtig hyggeligt. Det behøver ikke være noget stort. 

Jeg fik lidt tøj, en bamse, en ammepude o.lign. Min mor og søster havde lavet kage, nogle spil og hygge. Super aften. Behøver bestemt ikke være gaveregn.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Ena

Anonym skriver:

Ej nu slapper i lige af!

Det er da for langt ude. 

Traditioner er gode, så længe de giver mening for os. Det lyder til at noget andet end det traditionelle omkring graviditet og fødsel, ville give bedre mening for dig. Inviter til det, du har lyst til. Men inviterer du til babyshower, skriver du samtidig at du forventer mange gaver. Hvis det ikke er det, du ønsker, så husk at skrive at de ikke skal tænke på gaver. Babyshower uden et væld af gaver,  hvor man får hygger igennem sammen med sine veninder inden baby kommer og ændrer livet for altid, synes jeg ville være en skøn ny tradition, som du kan starte selv - til dig selv. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Aristocats

lineog4 skriver:

Du har helt ret gaver en bagatel og for nogle (mig selv inklusiv) var nogle af dem faktisk dejlige, for de viste nogle havde haft tænkt på min datter, nogle havde oplevet hende som værende et barn, et barn man købte gaver til.

Andre gaver blev nogle symboler, fx gik jeg ned og byttede noget tøj til en lyserød prinsesse natkjole til min store datter som hun fik af sin lillesøster, den dag lillesøster vil være blevet en måned - d. 14.12 så den dag kom lillesøster med den og ikke nissen.

Den tanke (lidt gammeldags synes jeg) om, at tingene gør ondt holdt ikke stik her. I gamle dage pakkede familien alt ned som kunn eminde om baby mens man vaf på hospitalet - det må have været forfærdeligt og helt malplaceret, for at noget vidner om man rent faktisk er blevet mor og har fået et barn er på en side hårdt, men også dejligt

Det er jo netop også det, selvom barnet er dødfødt eller dør efter fødslen er det jo ikke ensbetydende med at det ikke er et barn, at moren ikke længere er blevet mor til et lille barn, levende eller ej.... jeg ved at materialistiske ting nok ville være noget af det sidste jeg ville tænke på hvis mit barn døde, som sagt, en bagatel. Og alligevel kan gaverne jo have et formål og en betydning, for eksempel kan det måske arves af et eventuelt næste barn og derved have en kæmpe betydning. Af alle de babyshowers jeg har været til har tanken om at det var "spildt" hvis barnet døde og at vi fejrede noget der ikke engang var "sikret" ALDRIG strejfet mig - det er jo så meget mere end det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.