Baby Shower

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juni 2017

MiniMe2005

Anonym skriver:

At du ikke ønsker det på nogen måde er jo dit valg. At jeg ønsker det skader jo ikke nogen, hvorfor gøre et problem ud af det?  

Jeg kalder det hvad jeg har lyst til, hvis folk som er inviteret er forvirret så må de spørge ind til det, og så svare jeg dem gerne.  

Det er desuden ikke en hyggedag med veninderne. Det er stort set kun familie da jeg har en meget stor familie og så 1 eller 2 tætte venner. 

Nu har jeg da heller aldrig sagt, at det er et problem, at du ønsker et baby shower :-)

Du kunne jo prøve at hinte det til din familie, når nu det er så stort et ønske for dig. Det kan være de fanger det.

Mn jeg må da indrømme, at jeg ikke forstår behovet for at kalde det noget, det ikke er. Ud fra det, du beskriver, er det ikke et baby shower. Desuden er det (i hvert fald i Danmark) ikke noget, man selv inviterer folk til. Det er jo lidt på linje med et polterabend. Det inviterer bruden jo heller ikke selv til. Jeg tror, jeg selv ville melde afbud i trods, hvis jeg blev inviteret til et baby shower, som den kommende mor selv arrangerede. 

Jeg siger ikke det her for at træde dig over tæerne på nogen måde, men for at understrege, at det nok ikke er alle, der vil forstå det, især på grund af navnet. Du kan jo selv se her i tråden, at folk har meget delte meninger om konceptet. Men du kan selvfølgelig gøre, som du vil. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Nu har jeg da heller aldrig sagt, at det er et problem, at du ønsker et baby shower :-)

Du kunne jo prøve at hinte det til din familie, når nu det er så stort et ønske for dig. Det kan være de fanger det.

Mn jeg må da indrømme, at jeg ikke forstår behovet for at kalde det noget, det ikke er. Ud fra det, du beskriver, er det ikke et baby shower. Desuden er det (i hvert fald i Danmark) ikke noget, man selv inviterer folk til. Det er jo lidt på linje med et polterabend. Det inviterer bruden jo heller ikke selv til. Jeg tror, jeg selv ville melde afbud i trods, hvis jeg blev inviteret til et baby shower, som den kommende mor selv arrangerede. 

Jeg siger ikke det her for at træde dig over tæerne på nogen måde, men for at understrege, at det nok ikke er alle, der vil forstå det, især på grund af navnet. Du kan jo selv se her i tråden, at folk har meget delte meninger om konceptet. Men du kan selvfølgelig gøre, som du vil. 

Der skal være plads til blandede meninger. Men det betyder jo ikke at jeg bør "bukke under" gruppe presse og så sige at fordi største delen mener det modsatte at så skal jeg ikke holde det.

Hvis folk jeg invitere afviser fordi de tænker sådan så må det jo bare være det. Hvorfor også have nogen med som ikke gider at være der. Så ved i det mindste hvem der er der for mig og hvem der ikke er hvis de siger nej i trods.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym

Jeg vil lige nævne igen at det ikke er alle der er så heldige hverken at have nogen tæt nok der hverken kan eller vil holde et for en.

Så hold noget andet. Du kan jo sagtens bare holde en hyggedag for dem du gerne vil invitere, uden at det er et babyshower. Du spørger selv om vores mening, men virker ikke særlig åben for det svar vi nærmest alle giver dig: at man ikke selv kan holde et babyshower.

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så hold noget andet. Du kan jo sagtens bare holde en hyggedag for dem du gerne vil invitere, uden at det er et babyshower. Du spørger selv om vores mening, men virker ikke særlig åben for det svar vi nærmest alle giver dig: at man ikke selv kan holde et babyshower.

Det jeg bider fast i er at det ikke er normalt i Danmark, men at det er blandet om man selv invitere eller andre holder det for en i f.eks usa. 

Ja. Jeres tanker hvis I blev inviteret til et. Ingen af jer herinde bliver jo inviteret til selve mit baby shower, så det kan da for jer være lige gyldigt hvad jeg kalder det jeg vil holde.

Jeg har forstået at det ikke er i alles smag, men det holder mig ikke fra at gå efter det jeg vil.

Jeg var desuden på intet tidspunkt sagt at jeg tager jeres mening til mig og tænker den som min egen og ikke holder det hvis det ikke falder i folks smag.

Jeg spørger jo ikke om jeres accept.

Anmeld Citér

8. juni 2017

klmf

Når min familie eller venner får børn, så får de barselsgave ved det første visit, mad og boller til fryseren, måske en støvsugning. Det der baby-shower-hejs er jeg ikke med på. Og slet ikke, hvis moren selv arrangerer, kan slet ikke se ideen. Det svarer vel til selv at planlægge sin polterabend. Så det ville blive et nej tak herfra, hvis et baby-shower var grunden til invitation. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg ville sige nej tak, hvis jeg blev inviteret til et babyshower af den kommende mor.

Jeg opfatter et babyshower som en overraskelse til den kommende mor, og ikke en fest som hun selv planlægger. 

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym

Det jeg bider fast i er at det ikke er normalt i Danmark, men at det er blandet om man selv invitere eller andre holder det for en i f.eks usa. 

Ja. Jeres tanker hvis I blev inviteret til et. Ingen af jer herinde bliver jo inviteret til selve mit baby shower, så det kan da for jer være lige gyldigt hvad jeg kalder det jeg vil holde.

Jeg har forstået at det ikke er i alles smag, men det holder mig ikke fra at gå efter det jeg vil.

Jeg var desuden på intet tidspunkt sagt at jeg tager jeres mening til mig og tænker den som min egen og ikke holder det hvis det ikke falder i folks smag.

Jeg spørger jo ikke om jeres accept.

Men du er stadig meget afvisende og negativ over for vores svar.

Et babyshower er en festlig anledning arrangeret af veninder/familie for den gravide (ikke af den gravide selv), hvor gæsterne "shower" (overøser) den kommende mor med gaver. Derfor lyder det mega grådigt at ville holde et selv, da det virker som om du bare gerne vil have en masse gaver (ved godt du siger det ikke er derfor, men sådan virker det stadig, hvis man inviterer folk til sit eget babyshower).

Og hvis det ikke er for gavernes skyld, hvorfor så ikke holde en hyggelig dag som du fx kunne kalde for "Hygge inden baby kommer", "Tøsedag inden maven bliver flad igen" eller noget lidt mere opfindsomt måske?  Og så bare meld ud til folk at det bare er en stille og rolig hyggelig dag, hvor du kan ses med folk, inden du for alvor får travlt med baby og alt hvad der medfølger.

Nu siger du noget med at du ikke mener du har nogen veninder etc der er tætte nok til at kunne finde på at holde et babyshower for dig, hvorfor tror du ikke de kunne det? Har I nogensinde haft snakket om et babyshower i andre sammenhænge, fx hvis andre har været til et eller noget?

Og selvfølgelig er det altid ens eget valg, om man tager folks svar til sig i de ting man beder om råd ang., og sådan skal det jo også være. Men du virker totalt lukket af fra vores andres mening, selvom vi nærmest allesammen er af samme mening, som er stik modsat din egen, og du reagerer meget negativt på vores svar, som du altså selv har bedt om.

Hvis du vidste med 100 procent sikkerhed at du absolut VIL holde et babyshower, selvom alle andre mener at det gør man bare ikke, hvorfor så overhovedet oprette debatten og spørge om vores råd?

Anmeld Citér

8. juni 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men du er stadig meget afvisende og negativ over for vores svar.

Et babyshower er en festlig anledning arrangeret af veninder/familie for den gravide (ikke af den gravide selv), hvor gæsterne "shower" (overøser) den kommende mor med gaver. Derfor lyder det mega grådigt at ville holde et selv, da det virker som om du bare gerne vil have en masse gaver (ved godt du siger det ikke er derfor, men sådan virker det stadig, hvis man inviterer folk til sit eget babyshower).

Og hvis det ikke er for gavernes skyld, hvorfor så ikke holde en hyggelig dag som du fx kunne kalde for "Hygge inden baby kommer", "Tøsedag inden maven bliver flad igen" eller noget lidt mere opfindsomt måske?  Og så bare meld ud til folk at det bare er en stille og rolig hyggelig dag, hvor du kan ses med folk, inden du for alvor får travlt med baby og alt hvad der medfølger.

Nu siger du noget med at du ikke mener du har nogen veninder etc der er tætte nok til at kunne finde på at holde et babyshower for dig, hvorfor tror du ikke de kunne det? Har I nogensinde haft snakket om et babyshower i andre sammenhænge, fx hvis andre har været til et eller noget?

Og selvfølgelig er det altid ens eget valg, om man tager folks svar til sig i de ting man beder om råd ang., og sådan skal det jo også være. Men du virker totalt lukket af fra vores andres mening, selvom vi nærmest allesammen er af samme mening, som er stik modsat din egen, og du reagerer meget negativt på vores svar, som du altså selv har bedt om.

Hvis du vidste med 100 procent sikkerhed at du absolut VIL holde et babyshower, selvom alle andre mener at det gør man bare ikke, hvorfor så overhovedet oprette debatten og spørge om vores råd?

Det er din mening.

I skal da have lov til at have jeres meninger, men det er stadig ikke ensbetydende med at jeres mening pludselig er min mening.

Jeg spørger ikke om jeres råd, jeg spørger om jeres tanker, og hvad der sker rundt i danmark, om det er blevet mere normalt m.m. ikke råd til om jeg skal holde et eller ej.

Jeg har ingen tætte veninder, jeg har nære venner, men ikke nogen jeg ser særlig tit da vi bor langt fra hinanden, derfor ved jeg at vi ikke er tæt nok på at de nogen sinde ville gøre sådan noget for mig.

Igen, jeg spørger ikke jer om råd. Hvor er jeg negativ henne? jeg siger da flere gange at alle skal have lov til deres meninger inklusiv mig, men det lyder det ikke til at folk er enige i. Så er jeg negativ fordi jeg holder fast i min egen mening? Det er da en mærkelig måde at se det på.

Anmeld Citér

8. juni 2017

lineog4

Rockertand skriver:

Det handler jo SLET ikke om, hvorvidt man skal aflevere gaver tilbage, det handler om, at man gerne vil se og fejre den lille ny - i stedet for at fejre en gravid kvinde - tillykke med, at du blev gravid for X antal måneder siden?! Barselsbesøg er både for forældre og baby, og det er helt naturligt at lykønske og medbringe gaver ved den lejlighed - jeg ved ikke, om amerikanerne så også har barselsbesøg på samme måde, for så er det sgu en smart måde at score dobbelte gaver på.

Så vil jeg håbe, at du (og andre) husker at fejre den lille ny også selvom denne skulle komme død til verden, eller døde lige efter fødslen. Ja I skal nok ikke løbe ned i HM og købe babytøj, men har I fx strikket eller allerede købt, så hør forældrene om de alligevel gerne vil have det til minde. Eller køb noget der symboliserer de er blevet forældre eller hvad ved jeg.

Jeg studsede egentlig ikke over om du er for eller imod babyshower, men den lidt måske kyniske tilgang, hvorfor dog give gaver hvis man ikke ved om der kommer et barn - der kommer et barn levende eller dødt, den gravide kvinde får et barn, bliver mor. Måske skal gaven være noget til graven, noget til mindestedet, noget til den kasse hvor barnets lille liv er symboliseret eller hvad ved jeg, men gaven må altså gerne komme selvom man ikke kan dikke en lyserød skrigende baby, for de er blevet forældre og de har fået et barn.

Anmeld Citér

8. juni 2017

lineog4

Aristocats skriver:

Der er mange der selvfølgelig kommer for at se baby men der er som regel ikke gaver med....  Og så må jeg indrømme at jeg synes det er en smule sat på spidsen i forhold til hvis man feks. mister barnet - sådan kan man jo ikke leve hvis man har den form for tankegang - og helt ærligt hvis man mister sit barn så tror jeg gaver til den kommende baby er en bagatel og en lille sorg i forhold til det hele 

Du har helt ret gaver en bagatel og for nogle (mig selv inklusiv) var nogle af dem faktisk dejlige, for de viste nogle havde haft tænkt på min datter, nogle havde oplevet hende som værende et barn, et barn man købte gaver til.

Andre gaver blev nogle symboler, fx gik jeg ned og byttede noget tøj til en lyserød prinsesse natkjole til min store datter som hun fik af sin lillesøster, den dag lillesøster vil være blevet en måned - d. 14.12 så den dag kom lillesøster med den og ikke nissen.

Den tanke (lidt gammeldags synes jeg) om, at tingene gør ondt holdt ikke stik her. I gamle dage pakkede familien alt ned som kunn eminde om baby mens man vaf på hospitalet - det må have været forfærdeligt og helt malplaceret, for at noget vidner om man rent faktisk er blevet mor og har fået et barn er på en side hårdt, men også dejligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.