Det jeg bider fast i er at det ikke er normalt i Danmark, men at det er blandet om man selv invitere eller andre holder det for en i f.eks usa.
Ja. Jeres tanker hvis I blev inviteret til et. Ingen af jer herinde bliver jo inviteret til selve mit baby shower, så det kan da for jer være lige gyldigt hvad jeg kalder det jeg vil holde.
Jeg har forstået at det ikke er i alles smag, men det holder mig ikke fra at gå efter det jeg vil.
Jeg var desuden på intet tidspunkt sagt at jeg tager jeres mening til mig og tænker den som min egen og ikke holder det hvis det ikke falder i folks smag.
Jeg spørger jo ikke om jeres accept.
Men du er stadig meget afvisende og negativ over for vores svar.
Et babyshower er en festlig anledning arrangeret af veninder/familie for den gravide (ikke af den gravide selv), hvor gæsterne "shower" (overøser) den kommende mor med gaver. Derfor lyder det mega grådigt at ville holde et selv, da det virker som om du bare gerne vil have en masse gaver (ved godt du siger det ikke er derfor, men sådan virker det stadig, hvis man inviterer folk til sit eget babyshower).
Og hvis det ikke er for gavernes skyld, hvorfor så ikke holde en hyggelig dag som du fx kunne kalde for "Hygge inden baby kommer", "Tøsedag inden maven bliver flad igen" eller noget lidt mere opfindsomt måske?
Og så bare meld ud til folk at det bare er en stille og rolig hyggelig dag, hvor du kan ses med folk, inden du for alvor får travlt med baby og alt hvad der medfølger.
Nu siger du noget med at du ikke mener du har nogen veninder etc der er tætte nok til at kunne finde på at holde et babyshower for dig, hvorfor tror du ikke de kunne det? Har I nogensinde haft snakket om et babyshower i andre sammenhænge, fx hvis andre har været til et eller noget?
Og selvfølgelig er det altid ens eget valg, om man tager folks svar til sig i de ting man beder om råd ang., og sådan skal det jo også være. Men du virker totalt lukket af fra vores andres mening, selvom vi nærmest allesammen er af samme mening, som er stik modsat din egen, og du reagerer meget negativt på vores svar, som du altså selv har bedt om.
Hvis du vidste med 100 procent sikkerhed at du absolut VIL holde et babyshower, selvom alle andre mener at det gør man bare ikke, hvorfor så overhovedet oprette debatten og spørge om vores råd?