En uges ferie alene

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. juni 2017

Anonym

Hck skriver:

Altså, du må vel kun rejse, hvis du holder ferie. altså enten har været på kh så længe at du har ret til ferie, eller ikke modtager kh i de uger du er afsted ?. 

Nemlig. Så er det sådan set ligegyldigt hvorfor hun er kontanthjælp (sygdom, manglende arbejde etc.), da man jo skal have været det så længe for at få ret til at holde ferie på kontanthjælp.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2017

Thea14

Mom skriver:

Man behøver vel ikke at rejse uden sine børn, for at pleje sit parforhold?

Min mand og jeg har 2 gange været ude og rejse fra torsdag til søndag uden børn, men vi har immervæk været sammen i snart 21 år, så jeg tænker at det næppe er rejserne som har udgjort den "plejende" del

Det kommer nok an på hvem man er, men tid uden børn er bestemt den bedste måde til at pleje forholdet på. Om man så tager en uges ferie eller blot en tur i biografen er vel op til en selv.

Jeg ser bestemt intet galt i at rejse uden sine børn - heller ikke selvom jeg før har hørt for at man i så fald aldrig skulle have fået børnene. 

Jeg har aldrig taget skade af at tilbringe en uge, eller endda to, hos mine bedsteforældre. Tværtimod.

Anmeld Citér

6. juni 2017

Anonym

Supergirl skriver:

Ja, og hvis du har været på kh i 12 fulde måneder ellers er det på egen regning

Ja det kriterie opfylder jeg vist desværre til fulde. 

Anmeld Citér

6. juni 2017

lineog4

Thea14 skriver:

Det kommer nok an på hvem man er, men tid uden børn er bestemt den bedste måde til at pleje forholdet på. Om man så tager en uges ferie eller blot en tur i biografen er vel op til en selv.

Jeg ser bestemt intet galt i at rejse uden sine børn - heller ikke selvom jeg før har hørt for at man i så fald aldrig skulle have fået børnene. 

Jeg har aldrig taget skade af at tilbringe en uge, eller endda to, hos mine bedsteforældre. Tværtimod.

Altså jeg ser intet galt i at rejse uden børn hvos man har lyst til det - men bliver altid sådan lidt arghhh hvem har skrevet den lov om man kun kan pleje eller det er den absolut bedste måde st pleje ved alene tid uden for hjemme eller i hvert fald væk fra børnene? Vi har kende hinanden 25 år til august, og har meget meget sjældent i alle de 25 år haft den såkaldte alene tid (min mand var enlig far med en udeblivende mor), så vi fandt ud af man kan pleje forholdet i hverdagen, i hullerne, i smilet, i det lille kram - vi fandt ud af hverdagen betød mere i forhold til det gode forhold end de få specielle dage, det er hver dag vi skal sætte pris på hinanden og pleje vores forhold (og nej vi er ikke hellige og glemmer det sørme også). 

For nogle er ferien, biografturen midlet til er godt forhold, det er det kkke for alle - det fode forhold kommer ved slidet (tror jeg). 

Anmeld Citér

6. juni 2017

lineog4

Mine børn har kun en mormor og de måtte hjertens gerne komme på ferie en uge hos hende, men ikke mens jeg har ferie. Når jeg endelig ikke er bundet op af kalender, bagkant, aftaler og vækkeur så er der dejligste i verden at have den tid sammen med mine børn og min mand og vi kan nyde hinanden og vokse sammen som en familie og bygge en masse gode minder op. 

Jeg har slet intet ønske om en ferie uden børn, 'en tilgengæld om endnu mere ferie med børnene. Jeg oplever vores tid sammen som det mest afslappende på denne jord pg jeg bliver altid forelsket i min kære husbond når vi er sammen alle sammen og finder roen. 

Anmeld Citér

7. juni 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg var som barn hvert år på ferie hos begge hold bedsteforældre, og også hos 2 sæt andre familiemedlemmer (onkel/moster). På min mors side byttede de simpelthen børn en uge hver sommer, så vi fætre/kusiner var sammen i mange uger hver sommer. Det var fantastisk at bo hos nogle med regler end derhjemme, fx måtte vi hos moster/onkel få spaghetti med ketchup & pølser til aftensmad (fedt!!!), og onkel/tante boede på en gård hvor vi løb frit rundt. Ville ønske mine egne unger kunne opleve det samme, men de har desværre kun en enkelt fætter, og han bor i udlandet.

Klart nok skal børnene have en vis alder førend man kan skippe dem afsted en hel uge, men de fleste børn vil elske det (selvfølgelig forudsat nogle gode bedsteforældre). Om forældrene så rejser samtidig kan jo være ligegyldigt, måske lige medmindre det så betyder at der ikke er flere penge til aktiviteter resten af sommeren.

Så hvis man har lyst, er det ihvertfald ikke hensynet til børnene der skal stoppe en, for det vil være en oplevelse også for dem.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Loa

Ms.Momo skriver:

Inspireret af et spørgsmål på Facebook og en diskussion med min eks.

Ville du/I kunne finde på at lade børnene tage på en uges ferie hos f.eks bedsteforældrene? Kunne I så finde på at rejse væk i den uge?

Hvis ja, hvor gamle bør de så være?

Ja da. Vores den store har fra ret lille været på ferie/camping med hendes bedsteforældre. Hun elsker det og det giver bare en pisse godt forhold til hinanden. 

Hvis børnene har det godt og trygt og alligevel er væk på ferie, hvorfor i alverden skulle forældrene så ikke også kunne tage afsted sammen på ferie?

Anmeld Citér

7. juni 2017

Mom

Profilbillede for Mom
Thea14 skriver:

Er det fakta, at man bedst plejer sit forhold uden børn, eller er det din subjektive mening? Jeg vil mene at det er din egen holdning, og fair nok.

Jeg mener at man kan pleje sit forhold på uanede måder, både med og uden børn - bare en kop kaffe i haven, mens børnene leger omkring en, eller en dag i zoo, hvor man er sammen som familie, kan gøre underværker for et forhold.

Jeg taler ikke om, at børn skulle tage skade af, at holde ferier ved deres bedster, slet ikke. Jeg er bare ikke fortaler for, at man sender sine børn på ferie, for selv at holde ferie. Mine nøje opsparede 6 ugers ferie om året, bruges sammen med mine børn - at de så vælger en enkelt dag hist og her hos deres bedster syntes jeg kun er skønt. Men jeg kunne aldrig finde på, at holde/tage på ferie uden mine børn

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Er du sikker på du må rejse til Egypten når du er på kontanthjælp?

Når man har været på KH i 12 sammenhængende måneder,har man ret til 4 ugers ferie med ydelse,også i udlandet.

Anmeld Citér

7. juni 2017

Anonym

Anonym skriver:

Når man har været på KH i 12 sammenhængende måneder,har man ret til 4 ugers ferie med ydelse,også i udlandet.

Ja, men trådstarter har så vidt jeg kan se ikke skrevet hvor længe hun har været det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.